Bab3✨

16.7K 779 8
                                    

Awk. Awk

Kedengaran satu suara lembut memanggil karl.

Hmm" Karl membuka matanya apabila merasakan ada orang memanggil dia.Dia melihat ke arah kanan dan terserah muka seorang gadis yang berjaya mengambil hati dia.

Karl memandang siling selepas itu memandang Gadis itu semula. Dia mula mengingat kembali kejadian. Dia berasal pelik apabila kini dia berada diatas sofa rumah dia dan kini seorang gadis disebelah dia.

Karl memejamkan semula mata dia supaya dia boleh bangun dari mimpi ini.Diyana dh berasa pelik melihat karl. Danny yang berdiri di atas kepala karl menyuruh diyana pergi jauh. DIyana pun bangun dan berdiri jauh sedikit.

Kelihatan Brian berjalan dengan membawa air didalam gelas. Dia berpandang dengan Danny. Danny hanya mengangguk dan

Slap!

Argh!!" Kedengaran jeritan Karl apabila dia merasakan dia basah disebabkan Danny dan Brian.

Korang dua ini asal! " Marah karl

Dh kau tak bangun bangun. so aku bangunkan kau dengan cara yang baik" Balas brian selamba.

Tak boleh ke bangunkan aku je" Tanya Karl lagi.

Adik aku dh berpuluh kali panggil kau" Balas Danny pula. Karl mengangkat kening apabila mendengar perkataan Adik.

Dia memandang ke arah seorang perempuan yang berdiri agak jauh dari dia. Diyana hanya tersenyum kecil. Karl dh berasa malu. So tdi dia tak mimpilhh!?

Aku tak mimpilh" Kata karl sambil garuk kepala .Danny dh pelik melihat karl manakala Brian dh sengih sengih.

Klak!

Karl segera melihat ke arah Brian. Kelihatan Brian sedaya upaya menahan ketawa. Manakala Diyana dh ketawa kecil.

Apahal?" Tanya Karl blur.Danny hanya geleng kepala

Mayat hidup bro" Kata Danny

Karl masih tak tahu apa yang terjadi. Namun dia merasakan tak kena dihidung dia. Dia terus mencabut kapas yang berada di kedua dua lubang hidup dia.

Oi kau ingat aku mayat ke nak letakkan kapas ka lubang hidup aku!" Marah Karl lalu membaling kapas ke arah Brian.
Brian terus ketawa kuat.

Dh aku tak tahu nak hentikan darah. aku sumbatlh kapas ka lubang hidung kau " Kata Brian lagi

Karl dh menahan geram terhadap Brian. Serius dia nak je tembak brian didepan dia . Tp disebbkan adanya Diyana disini baik batalkan je niat.

Pap!

Dhlh itu sial. Ketawa macam hantu betul" Kata Danny sambil memukul kepala Brian. Brian mengosok kepala dia sambil memandang danny dengan tajam.

Dia memandang ke arah Diyana yang diam dari tadi.

Hai aku Brian. Panggil aku Abang Brian" Kata Brian pada Diyana. Danny dh menjeling tajam ke arah Brian.

Yang hidung dia tersumbat dengan kapas tdi Karl Xander. " Kenal Brian. Karl hanya memandang ke arah diyana.

Diyana. Diyana Qisara" Kata Diyana lembut.

Mama!" Kelihatan Aria berlari ke arah Diyana. Irena hanya ikut dari belakang. Dia bru balik dari mall dengan Aria.Diyana terus mendukung Aria.

Karl dan Brian dh pelik apabila melihat Aria memanggil Diyana mama. Dia dh kahwin ke?" Tanya Karl dalam hati. Tiba tiba dia rasa takde pelung untuk memiliki Diyana.

Mama mama. Aria beli lolipop untuk uncle Danny dan mama!" Kata Aria happy.

Aria jangan makan banyak ye" Kata Diyana. Aria hanya mengangguk dengan laju.

Thanks sebb dh jaga Aria sekejap" Ucap Danny pada irena. Irena hanya mengangguk

Kau dh taknak cakap dng aku ke. " Tanya Danny lagi. Irena hanya mengangkat bahu.

Look irena..." Belum Habis danny cakap. Segera Irena memotong.

Stop. Kisah lama please jangan kenang lagi ok. " Kata irena.

Tapi kau tak pernah dengar perkara sebenar" Kata Danny lagi.

Irena " Panggil Danny lagi.

Oi brian. Bila nak balik ini. aku rimas ini" Tanya Irena pada Brian. Danny hanya diam apabila Irena taknak layan dia lagi.

Yelah jp" Kata Brian. Danny terus bergerak ke arah Diyana.

Jom balik" Ajak Danny. Diyana hanya mengangguk. Dia memimpi tangan Aria.

Aku balik dulu" Kata Danny. Dia terus berlalu tanpa memandang irena. Hati dia sakit bila irena tak pernah mendengar perjelasan dia dari dulu.

Irena memandang ke arah lain. Dia tak kuat apabila berada berdekatan dengan Danny. Ye dia masih syg pd danny. Namun disebabkan ego dia ketepikan syg dia pada danny.

__________
-Rumah diyana-

Abang ok ke?" Tanya Diyana pada Danny.

Abang ok" Balas Danny.

Yeke. Habis apahal abang diam je pulai dari rumh karl tdi" Tanya Diyana lagi.

Danny melepaskan nafas berat sambil memandang ke arah Diyana .

Adik kenal ire?" Tanya Danny. Diyana hanya mengangguk.

Irena ialah ire. Dialh first love abang dulu" Ucap Danny .

Jadi jadi sebab itulh abang x berhenti pandang dia! So abang dh bagitahu tak perkara sebenar!" Tanya Diyana kepada Danny. Danny hanya mengeleng kepala.

Ire tak pernah bagi abang untuk jelaskan. " Balas Danny. Diyana terdiam.

___________
- Rumah irena-

Sampai bila kau nak lari dari danny. Asallh kau taknak dengar perjelasan Danny" Tanya Brian sambil berpeluk tubuh memandang Irena.

Buat apa nak dengar perjelasan. Kalau benda itu betul betul jadi siap ada bukti" Sinis Irena.

Itu semua tipu! Danny tak pernah buat perkara itu. Asallh kau ini degil sangat. Ini mesti mommy punyai perangai turun ka kau!"Rungut Brian

Brian hanya melihat ke arah Irena yang terdiam dengan mata memandang ke arah belakang Brian.

Haih" Keluh brian. Dia tahu .

Mommy ka belakang aku kn" Tanya Brian. Irena hanya mengangguk laju. Segera Irena lompat dari kepala sofa dan berlari ke arah bilik. Kelihatan Dato harris baru datang kerja dh pelik melihat perangai anak dara dia. Namun apabila dia melihat ke arah isteri dia Hani. Terus dia fhm.

Daddy help me" Rayu Brian. Dato harris menutup telinga sambil berjalan.masuk ke bilik dia.

Lalala tak dengar" Kata Dato Harris lalu naik tangga untuk ke bilik dia.

Brian terus melihat ke arah belakang. Dia tersenyum pahit melihat ke arah Datin Hani.

Hai mommy. Mommy buat apa ka sini ye" Tanya Brian. Datin Hani memandang tajam ke arah Brian. Dia terus cubit telinga Brian.

Adududu mommy" kata Brian sambil cuba lepaskan diri dari Datin Hani.

Dhlh balik lewat! kata ada kerja tp lepak kacau perempuan sekarang nak samakan mommy macam adik pula" Kata Datin hani dengan geram.

Ampun mommy!" Jerit Brian dlm kesakitan.

_______________

Done

Abaikn typo sis🔤

Teruskan vote

Muah 😍😂

Byee💕

B3:My papa is MAFIA!✓Where stories live. Discover now