Bab 23✨(END)

13.8K 445 101
                                    

2 tahun berlalu sejak peristiwa tu membuatkan diyana lebih berhati hati tambahan lagi kini dia ada anak.

Diyana melihat ke arah Aria yang kini berumur 10 tahun tengah bermain dengan budak kecil lelaki. Dia tersenyum melihat terlatah anaknya.

Brian dan Arissa dah naik pelamin sejak 2 tahun lps. Sekarang Arissa ada seorang putera. Begitu juga abangnya danny. Mempunyai seorang puteri.

Diyana terkejut apabila dia dipeluk dari belakang. Kelihatan Karl memeluknya dari belakang.

Abang! Terkejut sayang!" Diyana terus memukul karl. Karl hanya tersengih. Dia duduk sebelah isterinya .

Sayang nanti jalan nak tak?" Tanya Karl pada diyana.

Habis Aria dan Aidan siapa nak jaga?" Itu lah nama anak keduanya Aidan Xander .

Alaa suruh ibu jaga sekejap. Lagipun abang rindu nak jalan dangan sayang berdua duaan. Sama macma kita dating dulu boleh lahhh" pujuk karl. Dia rindu dengan isterinya oky! Selama ni asyik aidan je yang dapat dengan isterinya. Anak dia tu pantang nampak dia dengan diyana pasti nak menyibuk ikut juga .

Yelah abang. Yana ikut je" kata diyama tersenyum. Karl terus memeluk diyama dengan erat

Papa !" Jerit Aidan dari jauh. Karl yang melihat hanya membuat muka mengejek. Aidan terus berjalan ke arah Karl dan diyana. Diikuti si kakak. Takut si adik jatuh.

Pergi! Ni mama adik!" Kata Aidan. Dia menolak karl supaya jarak dari diyana sebelum dia mengambil tempat ditengah tengah dan memeluk diyana. Karl hanya membuat muka menyampah. Tak nak berjauhan dengan mama entah ikut perangai siapa.

Takkan papa nak peluk sikit tak boleh" tanya karl. Aidan terus mengeleng tak tidak.

Takpee. Aidan ada mama . Papa ada kakak ! Bwek! Nanti papa bawa kakak je makan aiscream. !" Kata karl lalu memeluk aria. Aria ketawa gembira

Aidan yang mendengar terus menangis. Diyana membesarkan matanya memandang karl. Tahu usik tapi tak tahu pujuk.

Alololo anak papa nangis eh. Papa tipu je. Nanti papa bawa Aidan dengan Aria sekali okay?" Pujuk Karl. Serta merta Tangisan aidan berhenti.

Janje!" Kata Aidan . Karl mengangguk.

Diyana tersenyum melihat keluarga kecilnya.

________________

Aria" setelah ketuk diyana masuk ke dalam bilim aria . Kelihatan aria diatas katil sambil membaca buku.

Kenapa mama?" Tanya Aria . Dia menyimpan bukunya lalu fokus kepada ibunya .

Aria busy?". Tanya Diyana . Aria hanya mengeleng.

Mama kenapa? Nampak sedih je?" Tanya Aria. Diyana hanya mengeleng.

Nah " diyana terus menyerahkan kunci pada Aria . Aria mengambil kunci tu penuh dengan tanda tanya.

Kunci apa ni ?" Tanya Aria.

Kalau mama minta tolong boleh? Tanya diyana. Aria hanya mengangguk.

Mama nak. Aria jaga kunci ni. Kunci ni sangat penting. " Kata diyana lagi.

Mama serahkan pada Aria sebab aria bakal jadi ketua suatu hari nanti" sambung diyana.

Ketua apa? Tanya Aria. Diyana hanya tersenyum.

Besar nanti aria akan tahu. Cuma mama nak kamu tunaikan permintaan mama ni . Boleh? " Tanya diyana. Aria mengangguk.

Aria janji akan jaga kunci ni!" Kata Aria. Dia berharap apa yang dilakukannya ni semuanya betul.

B3:My papa is MAFIA!✓Where stories live. Discover now