3 år efter
Brookes perspektiv
Jag och Kaylie har haft det skit bra dessa år. Vi jobbar på ett känt café i närheten av huset vi nu bor i. Skolan hoppade vi inte av utan vi gick i en skola utanför stan och nu är vi klara. Vi båda tog studenten förra året och började jobba på ett café efteråt. Aiden födde jag för tre år sedan. Vi tre har det bra de va lite svårt i början med Aiden men allt löste sig med tiden. Kaylies föräldrar har ringt och pratat med Aiden och oss. De tog de faktiskt bra med Aiden och dom älskar verkligen honom.
"Boo kom igen vi ska öppna snart sluta dagdrömma" sa Kaylie och och sprang till mig. Japp som jag sa så jobbar vi på ett känt café så de brukar vara fult här. Jag rättade till mina arbetskläder och håret. Jag hade på mig ett par svart shorts och en svart T-shirt med caféets låga på. Halva mitt hår var uppsatt och andra halvan ner släppt. Juste jag har färgat håret blont ombre oså. Caféet skulle öppna om 5 minuter så jag satte mig på ett av dom höga stolarna som fanns där och började äta lite av Lucas kaka "Hallå du får ju ta en egen" sa han och knuffade till mig på sidan "Men tänk om jag vill ha din ha" sa jag och knuffade tillbaka och vi började båda skratta. Lucas var verkligen min och Kaylies absoluta favorit här. Han brukar hjälpa mig och Kaylie med att ta hand om Aiden.
"Vem av er kan sjunga?!" Frågade vår chef Samantha oss. Jag kollade upp och såg att alla pekade på mig "Men va bra kom nu Brooke" sa hon jag stod bara där "Men kom då" sa hon och vinkade med handen att jag skulle skynda. Så ja rusa efter henne.
"Varför behöver du någon som kan sjunga?" Frågade jag henne "Vi kommer få viktiga gäster i kväll för du vet vi har ju öppet till kvällen idag. Så jag behöver några som kan sjunga så om dom har tråkigt kan dom ju bara lyssna på dig" sa hon jag kollade chockat på henne skulle jag stå o sjunga för flera personer "Varför sätter du inte bara på någon låt?" Frågar jag henne "För att detta inte är ett vanligt tråkigt café" sa hon "Du kommer fixa det" sa hon och kramade om mig "De är bara en låt du ska sjunga" sa hon "Vilken då?" Frågade jag henne "Ja de du de får du bestämma" sa hon och log innan hon började gå mot dörren och jag gick efter "Du ska på sen kl 10" sa hon innan hon lämna rummet.
***
"Du ska på scen om 5 min" sa Kaylie exalterat "Mmm" mumlade jag medans jag kollade på Aiden som sov "Vad ska du sjunga?" Frågade hon, jag kollade upp på henne "Ehhhh ja ska sjunga en låt jag själv har skrivit" sa jag och gav henne ett svagt leende "Omg ja dina låtar är ju bäst, vilken av dom?" Sa hon upphetsat "Ja de du de får du nog snart se" svarade jag och gick upp på scen "Lycka till" ropade hon efter mig. Jag fick fram till pianot jag hade bet Samantha fixa. Jag satte mig ner och gjorde mig i ordning innan jag började.
LÅT FINNS DÄR UPPE OM DU INTE ORKAR LÄSA TEXTEN.
Momma said there'd be boys like you
Tearing my heart in two, doing what you do, best
Taking me for a ride, telling me pretty little lies
But with you, I can't resistBefore I met you, I never felt good enough
Before I let you, in, I'd already given up
Left on read, no reply, left me just wondering why
Now I'm skeptical of loveSo when you hold my hand, do you wanna hold my heart?
When you say you want me, is it all of me or just one part?
So when you hold my hand, do you wanna hold my heart?
When you say you want meMomma said there'd be boys like you
Tearing my heart in two, doing what you do, best
Taking me for a ride, telling me pretty little lies
But with you, I can't resist
Maybe momma doesn't always know bestI'm terrified, but I'll never let you know
Social suicide, if I ever let it show
Everything feels just right
We fall in place, we fall in line
I'll never let you goSo when you hold my hand, do you wanna hold my heart?
When you say you want me, is it all of me or just one part?
So when you hold my hand, do you wanna hold my heart?
When you say you want me
Is it all of me?Momma said there'd be boys like you
Tearing my heart in two, doing what you do, best
Taking me for a ride, telling me pretty little lies
But with you, I can't resist
Maybe momma doesn't always know bestSo when you hold me, am I the only one?
Do you wanna know me, or is this all just for fun?Momma said there'd be boys like you
Tearing my heart in two, doing what you do, best
Taking me for a ride, telling me pretty little lies
But with you, I can't resist
Maybe momma doesn't always know best
Too good to be true, doing what you do, best
Taking me for a ride, telling me pretty little lies
But for you I'll take the riskKaylies perspektiv
Jag fick tårar i ögonen när jag fick höra hennes låt. Det var verkligen jobbigt för henne att spela och sjunga denna låten de märkte jag men hon är så fantastiskt stark. Min Boo har gått igenom så mycket.
Hon klev av scenen och jag sprang till henne och kramade om henne "Vackraste du" viskade jag till henne "Tack för du finns Kay" sa hon bär vi drog ifrån "Mama" hörde vi en liten röst säga "Aiden" sa Brooke och satte sig ner så hon kunde krama honom och lyfta upp honom "Heij mositer Kaylie" sa han och sträckte sig så jag skulle kunna bära honom "Hej på dig" sa jag och kollade på honom "Lucas!!" Skrek han när han fick syn på Lucas som kom emot oss. Lucas lyfte upp Aiden och snurrade runt på honom innan han satte ner honom på marken "De va bra gjort" sa han och klappade till Brooke på ryggen "Tack" svarade hon och log. Lucas stämde sig vid mig och satte händerna på min midja och jag satte mina runt hans nacke och lyste honom "Iuuuuuuu" hörde vi Aiden gnälla och Brooke skratta "Okej turturduvor ni får ha kul någon annanstans" sa hon och lyfte upp Aiden medans dom gick in till personalrummet.
————————-
Tacccckkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 för fkn 10k+ läsare
sry för stav
-En tjej
KAMU SEDANG MEMBACA
The Gangleaders Babygirl
Fiksi Remaja"Vi ska äntligen flytta ifrån Sverige!" skrek jag och Kaylie högt Mitt namn är Brooke Almin, jag är 17 år och ska äntligen få lämna Sverige Brooke och Kaylie har varigt vänner nästan hela deras liv. När Brooke var 13 år dog båda hennes föräldrar så...