Setelah lama bercuti kini aku dan Bunga kembali ke kolej untuk sambung sem 6. Aku sebagai nahkoda pembawa kapal. Dan Bunga yang mengambil bidang seni kulinari perkapalan. Aku dan Bunga dapat kapal yang sama.
'Hey Bunga, nanti makan malam masak yang best untuk kapten awak ni, hahahaha'
'Cehh,nanti dalam makanan awak saya letak racun. Padan muka.'
'Hahaha, by the way apa khabar bf askar awak tu?'
'Hrmm,saya dah lama putus dengan dia. Selama ini saya hanya sekadar permainan untuk dia'
'Dah, berhenti jangan menangis. Saya tak tahu awak sudah putus dengan dia'Nampaknya aku ada harapan untuk dapatkan kembali si Bunga. Tapi buat sementara waktu aku kena jaga dia elok-elok sebagai chef kapal ni. Tidak termakan aku nanti kalau dia jatuh dari kapal ni.
_________
Sekarang jam menunjukkan 7.30p.m. dimana kami semua berhenti sekejap untuk solat maghrib dan makan malam selepas itu terus kembali sambung perjalanan belayar ke Singapore.
Dimana kami semua hari ini berehat sekejap di tengah lautan sebelum meneruskan perjalanan disubuh hari sejuk menuju ke Singapore.________
Jam 9.30 - dimana semua orang sudah tidur kecuali aku dan Bunga. Apa aku buat dengan Bunga? Aku tolong kemas barang didapur dan cuci pinggan mangkuk dan cawan bagi meringankan bebanan kerja dia.
'Penat?'
'Penat la juga,tapi awak mesti lagi penat dari saya kan? Sebab kena bawa kapal belayar ke serata tempat'
'Penat juga la,tapi tak apa sebab baru kali pertama bawa nanti dah lama tak adalah penat'
'Hrmm,okay la kerja saya pun dah siap, terima kasih tolong kemas'
'Sama-sama'Harapan untuk tuju ke pintu hati dia semakin luas nanti lain hari aku cuba dapatkan Bunga.
YOU ARE READING
Cinta Yang Halal
Любовные романыAkan ku perjuangkan cinta yang halal demi mempertahankan cinta bisikan Allah dan menghalangkan diri daripada gejala maksiat yang dilaknat [Sediakan tisu sebelum membaca]