part 20 :- Cinta hingga ke akhir hayat

122 7 0
                                    

Hari ini dalam kenangan Bunga telah pergi meninggalkan aku dahulu.
Tiada lagi bidadari di sisi aku bak intan pertama bersinar.

Aku rasa baharu sahaja lagi meratap Bunga dihari kelmarin bahwa Bunga masih bernafas dan bernyawa.

Tetapi hari ini kau pergi tinggalkan aku dengan rasa senang hati kerana kau pergi tinggalkan aku bersama seorang kesatria yang masih kecil.

Tapi apakan daya Allah sayang kau lebih dari aku maka Dia menjemput kau terlebih dahulu semoga kau tenang di bawah sana. Wahai cinta. Selamat malam.

Aku doakan kau bahagia dan tenang disana. Aku berdoa agar roh kau ditempatkan kalangan isteri-isteri Nabi Muhammad S.A.W. Aku berjanji dengan kau bahwa cinta aku hanya untuk kau seorang sahaja wahai Bunga.

Selamat malam wahai cinta kekasih hati aku si Bunga.

Assalamualaikum aku kepada kau ini adalah yang terakhir.

Aku berjanji akan kembali bersama kesatria kita berdua untuk bertemu dengan kau wahai cinta hati Jannah ku.

Aku terkenang segala memori kita tempuh bersama susah-senang, pahit-manis bersama sampailah kita berdua dikurniakan cahaya mata tapi malang kau hanya dapat melihat sekejap kesatria kau lahirkan kerana kau pergi tinggalkan aku dan kesatria selepas beberapa jam kemudian.

Selamat malam dan inilah adalah ciuman terakhir aku sebelum tinggalkan kau dan inilah kali terakhir aku menjadi imam kepada kau Bunga wahai cinta.

Hati ini akan ku jaga kerna semua milik Dia. Dan aku juga manusia biasa. Segala dalam bumi ini adalah pinjaman.

Assalamulaikum wahai kekasih cinta sejati aku iaitu Bunga. Moga tenang di bawah sana.

_______________TAMAT______________

Cinta Yang HalalWhere stories live. Discover now