Peniru. Peniru bagi aku adalah pelbagai rupa dan jenis. Paling aku tidak suka ialah si peniru cinta. Setiap sudut dan rupa peniru ini meniru segala percintaan palsu. Seperti yang terdahulu Bunga terkena.
'😢😢'menangis teresak-esak aku melihat si Bunga
'Kenapa ini awak?'
'Teman lelaki saya...dah luka hati saya awak'
'Tak apa biarkan dia awak. Bunga bukan sekuntum,kumbang bukan seekor'
'Betul tu juga awak biarlah dia bahagia dengan perempuan lain'
'Kan bagus macam itu. Sudah jangan menangis'
'Hehe,baik awak'.Nampak tak permainannya macam mana seorang peniru cinta? Dia permainkan setiap hati wanita demi kepuasan dan kebosanan ketika dia berseorangan.
_________
Tetapi sekarang Bunga tidak lagi bercinta dengan si peniru. Mujur dia sudah berkahwin dengan aku.
Akan aku pertahan dan lindungi Bunga dari segala peniru-peniru cinta demi maruah seorang wanita aku cintai sejak dari dahulu lagi.
________
Kini tiba-lah sudah waktu untuk aku beraksi sepenuhnya demi sekuntum bunga aku suka dalam diam. Nasib cinta aku terbalas.
Akan ku balas cinta kau wahai Bunga yang aku cintai sehingga ke Jannah. Tidak akan sekali aku permainkan cinta sejati kau wahai cinta. Dengarkan lah rayuan ku ini jangan kau terikut dengan setiap gerak-geri peniru cinta yang bermain diluas permukaan bumi ini.
Aku harap kau tidak akan tinggalkan aku. Wahai cinta. Semoga kau juga cintai aku sehingga Jannah.
YOU ARE READING
Cinta Yang Halal
RomanceAkan ku perjuangkan cinta yang halal demi mempertahankan cinta bisikan Allah dan menghalangkan diri daripada gejala maksiat yang dilaknat [Sediakan tisu sebelum membaca]