part 10 :- Rindu

95 6 0
                                    

Semua orang tahu apa itu rindu. Rindu sememangnya banyak. Sampai terkandang rindu waktu noob,budak hingusan dizaman persekolah.

'Selamat pagi cikgu'
'Selamat pagi,sila duduk dan jangan lari'
'Wei,hang dah siap homework?'
'Belum,jangan ingatkan cikgu'
'Baik'.

'Cikgu,homework semalam cikgu cakap nak kutip'.

'Habislah wei kita lepas ni'
'Bodohlah budak bendul ni. Pergi ingatkan cikgu buat apa'.

'Okay,hari ini cikgu nak kutip homework semalam. Siapa tak siap pergi jalan itik satu kelas'

Aku dan kawan aku kena denda jalan itik satu kelas disebabkan budak bendul itu. Tetapi bila teringat balik memang lawak. Yela mana tak lawak dengan tak siap homework lepas itu jalan itik satu kelas dengan muka siput tertelan batunya.

_______

Setelah berbulan lamanya aku praktikal aku dan Bunga kembali ke tanah air tercinta. Aku rindukan suasana di Malaysia yang cuaca agak suam-suam air suam. Eh bukan, suam-suam kuku. Setelah sampai di kolej aku dijemput oleh ibu ayah yang aku rindu. Manakala, si Bunga tiada siapa menjemputnya kerana nenek dan datuknya tidak larat dan tidak bertenaga untuk menjemput dia.

'Awak nak tumpang?'
'Boleh ke?'
'Boleh,marilah masuk ke dalam'.

'Terima kasih awak tumpangkan saya sampai ke rumah datuk saya. Jemput lah masuk dahulu'.
'Eh, tak apalah. Lagi pun hari sudah senja. Saya balik dulu ya'.
'Ermm,kalau macam itu tidak apalah'.

Sungguh comel suaranya. Aku rindukan peristiwa itu. Jantung ku terlalu laju berdegup kecang seperti gempa bumi.
Aku rindukan wajahnya yang putih seperti bidadari.
Sampaikan mimpi pun terkadang mimpikan si dia. Kuatkan aku rindukan Bunga? Mestilah kuat dah dari dulu lagi aku suka dia dalam diam dengan suara kartun memang comel.

Cinta Yang HalalWhere stories live. Discover now