03

498 32 3
                                    

4th February 2018, Sunday, 12:16 p.m.
D-359

Soobin's POV

Faktor utama aku tak suka bola sepak. Aku tak faham kenapa orang hype sangat tengok bola tu je.

Aku boleh bayang perasaan jadi bola tu. Disepak-sepak tapi masih disayangi dan sangat diperlukan dalam permainan.

Hari ni harinya. Perlawanan pertama Ong Seongwu yang aku datang.

Seongwu sangat sukakan bola sepak, boleh kira fanatik jugalah. Semua perlawanan kecil yang ada, dia akan join. Memang sesuailah dia dipilih sebagai ACE dalam pasukan memandangkan dia memang sangat pandai main, setaraf Park Jisung?

Perlawanan sulung Seongwu melawan pasukan dari Seoul diadakan di padang perumahan kami. Taklah besar mana pun, kecil je. Dan ini hanya perlawanan persahabatan, hanya lebih kurang 20 orang penonton je hadir.

Aku pilih untuk duduk tak terlalu dekat dan tak terlalu jauh dari padang. Cukuplah sekadar Seongwu perasan kehadiran aku.

Pemain mula memasuki padang. Penonton lain mula bersorak dan aku tak faham kenapa mereka buat begitu.

Masuk padang je pun. Bukannya ada performance ke battle ke apa.

Lainlah kalau Ong the Seongwu menari freestyle tiba-tiba di tengah padang.

🕺

Ketika itu, kebetulan aku nampak Seongwu masuk. Dia nampak gelabah dan blank 😂

Nama di jersi dia ONG S.W., jadi ramai yang beri perhatian kepada family name dia yang unik.

Hahah satu kawasan kami panggil dia Ong oppa 💁‍♀️

Seongwu macam mencari sesuatu, mungkin dia cari aku.

"Seongwu!!" Panggilku sambil melambai-lambaikan tangan di udara.

Minhyun's POV

"Seongwu!!"

Di sebalik suasana bising, aku terdengar suara seseorang memanggil Seongwu, rakan sepasukan aku.

Suara tu dari tepi padang.

Aku menoleh ke arah Seongwu yang selang 5 orang pemain lain dariku. Muka Seongwu tadi gelabah, tapi sekarang tersenyum lebar memandang ke arah orang yang memanggilnya itu.

Hmm?

Jadi aku pandang ke arah siapa yang Seongwu sedang pandang.

Tapi niat aku terhenti apabila kami diminta bersedia untuk mulakan perlawanan.

Hmmmmm siapalah agaknya yang buat Seongwu tersenyum lebar sampai macam tu sekali? Tadi Seongwu blank je memanjang.

Permainan pun bermula. Aku bermain dengan baik sekali bersama pasukanku.

Yes, aku captain team kami :)

30 minit berlalu dan team kami berjaya jaringkan 1 gol oleh Jackson hyung. Of course I feel proud.

Bola keluar padang. Aku mengambil nafas sementara pemain lain dapatkan bola.

Sewaktu aku memandang sekeliling, mata aku tiba-tiba terbeliak apabila secara tidak sengajanyaㅡ

aku nampak orang yang sangat aku kenali. Dia jadi punca aku tersenyum lebar setiap masa, asyik bermain di fikiran aku dan buat jantung aku berdegup kencang.

Chae Soobin, a-apa awak buat kat sini?

Aku berdiri statik, memandangnya yang sedang tersenyum lebar. Semangat betul dia tengok kami bermain bola.

𝐃-𝐃𝐀𝐘 || 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐲𝐮𝐧Where stories live. Discover now