09

222 24 0
                                    

4th May 2018, Friday, 2:12 p.m.
D-270


Jinyoung's POV

"Hirami."

Aku memanggil Hirami secara senyap, tak nak pergerakannya dikesan oleh Minhyun hyung yang dari tadi termenung jauh.

Hirami datang ke arahku dengan wajah cerianya.

"Hey Jinyoung!"

"Shhh! Awak tak sedar ke yang Minhyun hyung nampak pelik harini? Dia tak banyak bercakap. Senyum pun tak."

Hirami menoleh ke arah Minhyun hyung yang sudah mula merebahkan kepala di atas meja.

Hyung nampak sangat menyedihkan.

"Betul kata awak. Minhyun sunbaenim macam ada masalah besar yang dia pendam seorang diri." Kata Hirami. "Apa kata awak pergi tanya sunbae tu? Awak berdua kan rapat."

Rapat tu memanglah tapi... ish pelik betul.

Aku berjalan menghampiri Minhyun hyung dan tarik kerusi untuk duduk di sebelahnya.

"Hiiiiiii hyung. Saya dah siapkan semua laporan bahagian kita." Aku mulakan dengan memberitahu tugasku yang telah selesai.

Bangga ni. Tadi banyak gila laporan woo.

"Dah siap? Baguslah."

Itu je jawapan Minhyun hyung. Seringkas tu je?!

Dahlah tak pandang aku yang kacak ni langsung. Cuba jadi macam Hirami, sentiasa pandang aku walaupun Minhyun hyung lagi kacak dan popular (😔)

Jadi aku cuba mengambil inisiatif lain untuk ajak Minhyun hyung berbual sama.

"Hyung.... hyung lapar eh?"

"Taklah."

Ketika itu, Hirami datang.

"Sunbaenim, saya nak ke kafe ni. Nak ikut saya?"

Hirami ajak Minhyun hyung je? A-aku?

"Saya nak ikut juga!"

4th May 2018, Friday, 2:31 p.m.
D-270

Soobin's POV

Disebabkan pekerja-pekerja muda (Somi and her friends) dah berhenti kerja, syif kerja aku dan Seongwoo dipanjangkan. Kalau kami bernasib baik, dapat balik petang. Tapi selalunya kafe tutup pukul 9 baru kami boleh balik.

Dan itulah yang berlaku hari ni. Nasib baik kurang pelanggan.

Aku membantu Seongwu mengelap cawan-cawan kaca yang tersusun di kaunter. Mataku berfokus pada satu sudut kafe yang merupakan spot terbaik di kafe kami.

Di meja tu ada Minhyun, Hirami dan Jinyoung yang sedang berbual. Nampak macam serius.

"Kenapa dengan Minhyun? Saya jumpa dia baru-baru ni dan dia nampak lain. Dia tak senyum macam selalu." Seongwu berbisik pada aku.

"Entahlah. Mungkin dia ada masalah."

"Perlu ke kita tanya dia?"

"Jangan. Nanti saya akan tanya Hirami atau Jinyoung je, mungkin mereka tahu."

Entah kenapa aku dapat rasakan pertemuan dia dan keluarganya di dobi haritulah punca dia muram begini.

Apalah agaknya yang berlaku.

𝐃-𝐃𝐀𝐘 || 𝐡𝐰𝐚𝐧𝐠 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐲𝐮𝐧Where stories live. Discover now