1.BÖLÜM "KELEBEĞİN İLK KANAT ÇIRPIŞI"

52 9 5
                                    

06.02.2023
🧡

1. BÖLÜM
"KELEBEĞİN İLK KANAT ÇIRPIŞI"
🦋

Kelebek etkisi.

Kaos Teorisine göre, kelebek etkisi, küçük değişikliklerin büyük ve öngörülemez sonuçlara yol açmasıdır.

Bir kelebeğin kanat çırpışı, dünyanın diğer yanında bir kasırgaya neden olabilir.

Tüm bunlar kaosun tohumlarıdır.

Kaos ve düzen.

Birbirine fazlasıyla zıt iki kavram.

Bu zıtlığa rağmen, her kaos bir düzen, her düzen bir kaos içerir.

Bir yol ayrımındaydım.

Düşüncelerimle boğuşmak için sıklıkla geldiğim bu yerde, uçurumun aşağısındaki denizde gözlerimi gezdirdim. Hala emin değildim, yapmalı mıydım?

İki seçeneği zihnimdeki terazide tarttım ve ağır basan düşünce benim kararım oldu.

Kaos ve düzen.

Birazdan görüşeceğim adamın bulunduğu yere göz ucuyla baktım. Saklandığı yerde bir karartısı bile yoktu, fakat orada olduğunu hissediyor gibiydim.

Kafamı benden birkaç adım gerideki korumalara çevirdim. "Uzaklaşın buradan." Hızlıca bir yalan ararken, aklıma ilk geleni söyledim. "Tuvalet ihtiyacım var, eve kadar bekleyemem."

Dediklerime anlam veremeselerde birkaç saniye sonra başlarını sallayıp ileri doğru yürümeye başladılar. Deli olduğumu düşünüyor olmalıydılar. Onları umursamayarak sabırsızca uzaklaşmalarını bekledim.

Gözden kaybolduklarını anladığımda, başımı yeniden beni izleyen adamın olduğu tarafa çevirdim. Bir hareketlilik gördüğümde hala orada olduğunu anladım. Ona doğru birkaç adım atarken, "Çıkabilirsin." Diye seslendim.

Artık başlatmıştım, geri adım atmak yoktu.

Yol ayrımında dururken seçtiğim yol önüme bir gölge gibi düştü.

Bu yol tehlikeliydi, hissediyordum.

Birkaç saniye sonra, olduğu yerden çıktı ve rahatça bana doğru yürümeye başladı.

"Kaan Demir." Dedim öncesinde kim olduğunu çoktan farketsemde.

Şaşkın olmasına özen gösterdiğim gözlerle bana doğru gelişini izledim.

"Alin Karadağ..." dedi bana doğru adımlarken. Aramızda birkaç adımlık mesafe kala durdu. "Sonunda resmi olarak tanışabildik."

Gözleri kararlılıkla gözlerime bakarken, birkaç saniye düşündü. Ne düşündüğünü bilmiyordum fakat bir karar aşamasında gibiydi. Sonunda derin bir nefes alıp dudaklarını araladı.

"Aslında gönderdiğim notların aksine, sana söylemek istediğim şey bir planla alakalı değil, Alin Karadağ."

Tek kaşımı kaldırarak sorgularcasına ona baktım. Ne diye çağırmıştı beni o zaman?

Yaslandığı yerden doğruldu. Şimdi karşımda dik duruyordu. Dudaklarını araladı.

"Vücudunda kendi isteğinle yaptırmadığın bir dövme var, değil mi?"

Gözlerim bir ok gibi yüzüne saplandı. Söylediklerinin şaşkınlığıyla kalırken, o an cevap vermeyecek kadar afallamıştım.

Ne demek istediğini biliyordum. Vücudumda ailem tarafından yaptırılan bir dövme olup olmadığını soruyordu.

Vücudumda bir dövme olduğunu nereden biliyordu? Bunu o evde yaşayan insanlardan başka kimse bilmezdi, bilemezdi. Çünkü ne için olduğunu bilmesemde ailem tarafından gizli tutuluyordu ve başkalarına bahsetmem yasaktı.

Bunu bilen yalnızca üç kişi vardı. Annem, babam ve ben. Birine söylemediğime emindim, övündüğüm bir şey değildi. Annem ve babam zaten yasağı koyan kişilerdi, onların birilerine söylemesi imkansızdı.

Kaan Demir bunu nereden biliyordu?

Tereddütle sordum. "Sen... nereden biliyorsun?" Sorduğum soruyu bir onaylama olarak algıladığını bakışlarından anladım.

Cevap vermedi. Bunun yerine ellerini kaldırarak yakasına götürdü. Gömleğinin düğmelerini açmaya başladığında ne yaptığını anlamaya çalıştım.

O ifadesiz bir yüzle düğmelerini açarken etrafta biri var mı diye göz gezdirdim. Şu an ne yapıyordu bilmiyordum fakat bana tehlike olabilecek biri babamın düşmanının oğluyla böyle bir durumda görürse başıma iş açılırdı.

Gözlerim yeniden ona döndüğünde, son düğmesini açtı.

Ardından yavaşça arkasını dönüp gömleği omuzlarından aşağı bıraktı. Sırtını açığa çıkardığında, gözlerim şaşkınlıkla büyüdü.

"Biliyorum, çünkü bende de bir dövme var."

Gözlerim sırtında, iki kanadının arasında duran, tam omurgasının üstündeki dövmede gezindi.

Bu bir akrep dövmesiydi.

Ve kelebek ilk kanat çırpışını gerçekleştirdi.

🦋

Bu hikaye 2016 yılında kurguladığım ilk gerçek kurgum. Kelebek Avcısını çok kez yayımlayıp kaldırdım. Şimdi içime en çok sinen haliyle, hikayemizle birlikte buradayım. Umarım birlikte uzun, güzel bir yola çıkarız.

🧡

KELEBEK AVCISIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin