8: Jasper

477 17 0
                                    

'Jas kom je?' roept Cato naar me.

'Why?'

'We gaan een voorstelspel doen met die andere klas,' zegt ze met zo'n vieze blik alsof ze er echt geen zin in heeft.

Ik moet hard lachen. 'Joh het is vast wel oke hahaha. Maar ja ik kom eraan.'

Ik heb wel zin om een voorstelspel te doen. Je kan wel raden waarom ;). Nee maar serieus, ik heb daar wel zin in. Ben echt benieuwd naar dat meisje. Hoe oud ze is enzo. En hoe ze heet en wat d'r hobbys zijn. Dat soort dingen.

'Faka kom hier!' roept Thomas naar mij en hij wijst naast zich. Gelukkig zie ik Hannah aan de andere kant naast hem zitten. Tussen hun gaat het echt wel goed komen. En vanavond is ook de "grote avond" voor Thomas. Ik bedenk me nu trouwens dat ik nog helemaal niet weet wat hij gaat doen om haar te vragen. Toch maar even vragen aan hem dan ;)

'Yo Tho, weet je al wat je voor Hannah gaat doen?' vraag ik op semi-fluistertoon met de nadruk op Hannah zodat zij het ook hoort. Hij kijkt me met een verschrikte blik aan.

'Wat is er met mij? Ik hoorde mijn naam,' zegt Hannah met een vragende blik, waarop Thomas mij vernietigend aankijkt, en ik moet lachen.

'Oh niks hoor, we waren gewoon een beetje aan het bijkletsen over wat voor geweldig leven we wel niet hebben,' zegt Thomas met een waarschuwende blik op mij, waarop ik nog harder moet lachen.

'Maar Jasper, heb jij je vriendinnetje al gezien?' vraagt hij mij dan met een grijns.

Oh ja shit dat meisje. Ff rondkijken dan.

'Vriendinnetje?! Iets dat je me moet vertellen Jasper?' vraagt Hannah.

'Nee joh. Is gewoon voor die weddenschap weet je wel,' zeg ik. Maar dan moet ik blozen en kijk dan maar weg. Maar natuurlijk kent Hannah mij te goed om te weten dat ik dan lieg.

'Daar geloof ik niks van Jasper Steijn. Maar zoek jij haar maar, dan vertelt hier meneer Thomas Vaagt het verhaaltje wel, toch?' zegt ze terwijl ze Thomas grijnzend aankijkt.

'Komt voor de bakker!' zegt Thomas met een knipoog naar mij.

Ik kijk zuchtend weg en zoek dan naar het meisje in kwestie. Ik kijk een beetje rond in de zaal. Maar dan zie ik haar ogen. Ze lijken te schitteren als twee fonkelende sterren in de nacht. Damn. Ze kijken me weer betoverend aan, en ze is zo mooi! Ze is het mooiste wat ik ooit heb gezien. En dat in de vorm van een meisje! Wauw. Maar wacht, hahahahahah, ze heeft alweer haar mond zo openstaan! Langzaam komt er weer een grijns op mijn gezicht, want ze ziet er zo cute uit zo. Nu wachten wanneer ze het doorheeft. 1, 2, 3, 4, 5,.. oh ja ze heeft het door! Ze doet haar mond meteen dicht en moet weer blozen. Ze is echt veel te knap en te cute voor deze wereld. Fuck. Ik moet ook blozen. Oh no dat mag ze echt niet zien. Alsjeblieft zeg dat ze dat niet gezien heeft.

'Oke dames en heren. Ik ben meneer Binkhaan, ook wel Binkie genoemd. Ik ben de mentor van deze klas.' Hij wijst onze klas aan.

Ik geloof dat ze het niet gezien heeft. Hallelujah. Dan zou mijn "reputatie" meteen verpest zijn.

'En dit hier is...'

'Hallo mensen ik ben mevrouw Bostra. Ik ben de mentor van deze klas hier.' En ze wijst de klas aan van het meisje aan.

Wij hebben echt geluk met onze mentor. Ik hoef niet zo'n oud wijf. Geef mij maar een jonge leraar waar je lol mee kan trappen, zoals Binkie.

'Oke kinderen hoe het werkt: je zegt je naam, je leeftijd, een paar hobbys en iets speciaals over jezelf. En we werken van links naar rechts. Maar eerst wil ik dat jullie allemaal naast iemand van de andere klas gaan zitten. Nu heeft de klas van mevrouw Bostra maar 18 leerlingen, en wij 29. Dus leerlingen van het Sint-Maartens college, zorg ervoor dat je sowieso naast één iemand van het Atheneum Achilles zit. Nou, ik zeg verplaatsen!'

Oke wacht. Moet ik naast haar gaan zitten of niet?! Help!

Jeetje jij durft ook niks. Tuurlijk moet je naast haar gaan zitten, anders leer je haar toch nooit kennen?

Ja maar het is heel awkward. Snap dat dan! Het is een vreemde voor hem daar ga je toch niet zomaar een praatje mee maken?

Hup go jongen!

Ga gewoon lekker naast een jongen uit die klas zitten. Is een stuk minder awkward!

Hulpeloos kijk ik Thomas aan. 'Gast wat moet ik doen?'

'Wat denk jij dan sukkel! Hup naar die meid!'

'Ja Jasper, go for it,' zegt ook Hannah.

'Oke oke ik ga al.'

Jeetje ik ben zenuwachtig. Dat heb ik normaal niet echt maar nu holy moly. Maar ik ben nu gewoon iemand anders, ik ben de badboy die het meisje gaat versieren en haar dan na één avond dumpt. Alleen doe ik dat laatste hopelijk niet bij haar...

Ik loop nu naar haar toe, maar het lijkt of ze ergens anders is met haar gedachten. Ze ziet me wel naar haar toekomen, dat weet ik zeker. Eerst kijkt ze blij, maar dan vooral verschrikt en bang. Ik zie dat haar vriendin iets tegen haar zegt. Oh god ik ben er bijna. Oke Jasper masker! Je bent een badboy. En je gaat nu een meisje fixen.

'Hallo ik ben Jasper. Is het oke als ik hier kom zitten?' vraag ik als ik bij haar ben.

Wauw serieus?! Beste wat ik kan bedenken. Ik kan me wel voor de kop slaan.

Ik kijk haar met een vragende blik aan, want ze blijft me maar aankijken maar ze heeft nog steeds geen antwoord gegeven.

'Eehh ja tuurlijk,' zegt ze dan, waarop ze moet blozen.

Ik besluit om maar tussen haar en haar vriendin in te gaan. 'En hoe heet dit mooie meisje naast mij als ik vragen mag?'

Schouderklopje voor jou badboy Jasper. Maar waarom doet ze steeds zo lang over antwoorden?

'Eeh sorry had je het tegen mij? Ik ben Marije,' zegt ze dan.

Duuuhh zijn er hier nog ander mooie meiden dan?! Oeh goeie dat ga ik-oh wow. Van dichtbij zijn haar ogen nog 10x, nee 100x zo mooi. En ze glinsteren echt heel erg. Wauw. Oh ja, en ze heeft alweer haar mond openstaan. Laat ik haar mijn beroemde grijns maar weer geven.

'Wat heb je toch met je mond open laten staan?' vraag ik dan aan haar terwijl ik haar aan blijf staren met een grijns.

'Eehm tortelduifjes mag ik er nog even tussendoor?' komt haar vriendin opeens.

Waarom verpest ze het moment nou?

'Ik ben Lisa. En ik heb al genoeg over je gehoord Jasper,' zegt ze tegen mij.

'Oh ja joh? Wat dan zoal?' vraag ik haar met een lach op mijn gezicht.

'Kan je beter aan Marije vragen vind je niet?' zegt Lisa dan en ze draait zich om naar haar buurman.

Ik kijk haar aan. 'Dus vertel?'

'Niks joh,' zegt ze waarna ze blozend wegkijkt.

Ze is zo verdomde cute!

'Oke dames en heren. Iedereen een plekje gevonden zie ik? Dan beginnen we hier bij Hannah,' zegt Binkhaan.

Doen, durf of de waarheid?- VOLTOOID✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu