3: Marije

540 17 5
                                    

Yes, eindelijk aangekomen in Noorbeek! Eindelijk, na 4 uur in de bus gezeten te hebben, zijn we om half twee in Noorbeek.

'Yoww Maaa kom je?' roept Lisa naar me.

'Ja ja, rustig,' zeg ik geërgerd terug. 'Laat me even m'n benen strekken.'

Ik ga snel de bus uit, tassen pakken, en bedden claimen! We hebben al bedacht wie waar gaat slapen, net zoals in de bus. Ik en Lisa slapen onder, Jasmijn en Florine boven ons en de jongens naast ons.

'RENNEN LIES! HAHAHAH! FLO KOM JE OOK?' schreeuw ik.

'Kinderen, rustig! Loop gewoon naar de slaapzaal toe, niet rennen!' zegt mevrouw Bostra, ook wel Bolstaart genoemd.

Jeetje zeg kan ze ons niet gewoon een keer plezier laten maken?

'Ja mevrouw, natuurlijk mevrouw,' zeg ik sarcastisch.

'Dat hoorde ik Marije!'

*zucht* dit gaat nog een lange week worden met iemand als Bolstaart.

Nou voor nu hebben we onze bedden in ieder geval geclaimd. Alhoewel, het zal wel in de loop van de week veranderen. Ik bedoel, Florine heeft wat met Thijs, Jasmijn met Koen. En ik weet wel zeker dat Jelle Lisa ook wel ziet zitten. Nou, dan blijven ik en Mees over, prima dan. Wij blijven gewoon vrienden.

We zijn klaar met de bedden indelen, ik heb ook maar meteen mijn tas ingedeeld, is toch wat makkelijker. Maar shit, ik zie nu dat wij vrijwel de enigen in deze slaapzaal zijn. Betekent dat dan dat die andere klas hier ook komt?! Help. Daar heb ik dus echt geen behoefte aan. Ik snurk, en slaap bovendien heel lelijk. En dan kunnen er ook nog enge jongens of zo bij zijn. Geen zin in.

'Yo Lies, kijk naar de rest van de slaapzaal.'

Ze kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Jaa...?'

'Hij is maar voor de helft gevuld! Dan komt die andere klas hier ook slapen! Dat wil ik niet!' zeg ik wanhopig.

Ze kijkt me lachend aan. 'D'r gebeurt echt niks engs hoor. En zo wel, dan ben ik er altijd voor je.'

'Ja, behalve als je lippen vastgeplakt aan die van Jelle zitten,' zeg ik op sarcastische toon.

'Zelfs dan.'

'Daar geloof ik niks van hahaha.'

'Oke nee misschien niet maar anders wel hoor.'

'Hahah love you.'

'Love you too.'

'Lies, Ma, we gaan met de hele klas weerwolven! Komen jullie?' roept Florine naar ons.

Ik kijk Lies vragend aan.

'Ja we komen eraan,' zegt zij dan.
Ok blijkbaar beslist ze ook voor mij haha.

Gaat nooit goed komen dit, maar het is wel lachen haha.

Weerwolven was echt leuk. Op een gegeven moment was ik cupido, en mag je één keer raden wie ik heb gekoppeld? Hahaha juist ja, Lisa en Jelle. En natuurlijk keek ik stiekem hoe ze reageerden, en het was echt te grappig. Eerst zag ik Lies blozen, en Jelle ook. En vervolgens kwam er een woedende blik van Lies mijn kant op, waarna ik moest grijnzen. En zij dus ook. Uiteindelijk waren zij ook nog de enige twee die over waren, dus dat maakte het nog leuker hahaha. Nu ga ik nog even een tijdschriftje lezen denk ik.

Jeetje, het is al half vier, en die andere klas is er nog steeds niet. Hoop dat er aardige meisjes bijzitten. En wie weet een leuke jongen....

Hehe, het is vier uur en de andere klas is gearriveerd. Oh Lies roept me. Blijkbaar gaan we ze opwachten?! Oke hahaha.

Doen, durf of de waarheid?- VOLTOOID✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu