Hoi mensen, wat vinden jullie fijner: een vaste uploaddag of een beetje random? Laat het weten xx
Trouwens, we hebben 200 reads gehaald! Thanks!
Ik lach naar Marije, ze was weer aan het dagdromen. 'Maakt niet uit, ik vroeg me af of ik ooit je tekeningen mocht zien?'
'Ik heb wel wat foto's als dat ook oke is?' zegt ze dan.
'Natuurlijk! Ik vind het al super dat ik ze mag zien,' vertel ik haar glimlachend.
Terwijl ze de foto's aan het zoeken is blijf ik haar bekijken. Ze heeft gewoon zo'n uiterlijk waar je je ogen niet vanaf kunt houden. Zo mooi...
Ongemerkt zucht ik, waarna ze me vragend aankijkt. 'Is er iets?'
Ik blijf haar aankijken, compleet in een andere wereld.
Waarschijnlijk dromenland, of de hemel...
'Je bent gewoon zo mooi. Te mooi voor deze wereld,' zucht ik weer.
Ze bloost. 'Nou eeh dankjewel,' zegt ze dan waarna ze me een lieve glimlach stuurt.
Ik glimlach terug. Dan zoekt ze weer verder.
'Ah kijk hier heb ik er één gevonden. Maar eeh verwacht er niet te veel van hoor zo goed is het ook niet,' zegt ze verlegen.
'Laat ik daar nou geen woord van geloven,' zeg ik grijnzend terug waarna ik haar telefoon uit haar handen pak om naar de foto te kijken.
WAT?!
'WAT?!'
Ze kijkt me vragend aan.
'Marije! Dit is ziek mooi! Hier moet je echt wat mee doen!' zeg ik gemeend tegen haar.
'Thanks maar zo goed is het niet hoor,' zegt ze een beetje ongemakkelijk.
'Nee, niet nu doen alsof het niks is. Dit is iets waar je trots op mag zijn hoor!' zeg ik terwijl ik konijnenoortjes maak, omdat ik haar zin citeer.
'Zit je nou gewoon mijn tekst te stelen?' zegt ze quasi boos.
'Sorry mevrouw Vroegel ik zou het nooit meer doen! Dat beloof ik!' waarna ik zweer door op de grond te spugen.
'Gadver,' zegt ze lachend. Ik grijns.
Dan komt Bolstaart naar buiten. 'Kinderen, het is tijd om naar bed te gaan!'
Ik kijk haar verontwaardigd aan. 'Maar mevrouw, het is pas elf uur of zo.'
Ze kijkt op haar horloge. 'Tel daar maar gerust drie uur bij op hoor Jasper.'
'Ohw...' Als ik opzij kijk zie ik dat Marije echt heel hard moet lachen, waardoor ik natuurlijk ook moet lachen. Deze spontane lachbuien zijn echt geweldig.
Ze kijkt me met traanogen van het lachen aan. 'Pfoee hahaha. Trouwens, welke slaapzaal lig je?'
'Ik lig op degene rechts,' vertel ik haar, hopend dat ze daar ook ligt.
Ze kijkt me aan met twinkelende ogen. 'Ik ook,' grijnst ze.
Ik grijns terug. 'Dan zie ik je zo,' waarna ze wegloopt.
Ik blijf nog even staan, denkend aan wat er in deze 12 uur allemaal is gebeurd.
In 12 uur heb ik iemand gevonden. Iemand die ik leuk vind. Echt leuk. Never thought that you could be, my underwater symphony. (A/N dit is een lyric van een liedje van het NIEUWE ALBUM VAN WHY DON'T WE! It's amazing hehe). En mijn god, wat hoop ik dat dit goed uit gaat pakken.
Ik loop naar de rest van de boys. 'Is someone in love?' grijnst Thomas met zo'n stemmetje erbij.
Ik grijns terug maar antwoord niet. Ik haal alleen mijn schouders op, waarna ik langs hem heen loop.
'Hey Jasper! Je hebt nog niet eens gevraagd hoe het ging met Hannah! Je bent echt in de wolken.'
Ik draai me om en kijk hem geschrokken en schuldig aan.
Oh ja fuck! Whoeps. Misschien...
'Maakt niet uit men. Maar ik zal het wel vertellen, maar ik heb Marije beloofd het haar ook te vertellen...?'
Ik grijns. 'Go get her.'
'Nope,' zegt Thomas met zo'n ploppende p, 'dat is jouw taak.'
Ik zucht. 'Prima, omdat jij het wil.'
Ik draai me om en wil weglopen als ik Tho nog iets hoor zeggen. 'Ik weet dat je zoveel mogelijk bij haar in de buurt bent, dus technisch gezien doe ik je een gunst. Krijg ik nu iets van je terug?'
'Ja mijn neus. Dag Thomas, ik zie je zo!' zeg ik lachend, waarna ik Marije ga zoeken.
'Marije?' vraag ik als ik de gangen doorloop. 'Marije?'
Dan zie ik Lisa staan. 'Heeyy Lisa... weet je waar Marije is?'
'In de slaapzaal. Hoezo?'
'Niks boeiends, thanks.'
Ik loop de slaapzaal binnen. 'Heey Marije, Thomas wil zijn verhaal gaan vertellen, ga je mee?'
'Yeah.'
We lopen weer naar Thomas toe. 'En daar zijn de tortelduifjes ook weer. Hebben jullie het nog een beetje gezellig gehad?' vraagt hij met zo'n smirky face.
Ik rol met mijn ogen. 'Alsjeblieft zeg, begin maar gewoon met je verhaal.'
JE LEEST
Doen, durf of de waarheid?- VOLTOOID✔
RomanceIt was love at first sight. ~~~ Hij is de "badboy", zij de "goodgirl". Maar onder elk masker schuilt je ware aard... ~~~ Wij zijn niet perfect. Zeker niet. Maar maakt dat iets uit? Love is all that matters. ~~~ Wat als je 16 bent, maar nog nooit gez...