18: Jasper

359 14 2
                                    

Ik heb met Marije gezoend. Wow. Het was het beste gevoel ooit, haar lippen op de mijne. Het voelde oprecht alsof de vonken oversprongen. Ik hoop dat dit ook voor haar geldt. Ik hoop dat ze me leuk vindt. Ik hoop het echt.

Betekent dit dat ik haar leuk vind? Ik weet het niet. Ik herken dit gevoel echt niet, maar ik word er heel blij van...

Ik voel de moeheid mijn lichaam overnemen, dus ga ik slapen. Maar niet voordat ik nog snel naar Thomas fluister: 'Ik heb met Marije gezoend man!'

'Ait boks gap!' zegt hij terug.

Ik geef hem lachend een boks. Dan loop ik naar mijn bed, plof neer en val vrijwel meteen in slaap.


"LEKKER MET DE MEIDEN KOFFIE
LEKKER MET DE MEIDEN WORTELTAART
LEKKER MET DE MEIDEN ZITZAK
VROEGER WILDE IK EEN PAARD..."

Kreunend word ik wakker van harde muziek. Lekker met de meiden, wie bedenkt er nou zoiets?

(A/N ik hou oprecht heel veel van Lekker met de meiden hahaha. Ik weet niet of mensen hier Stefan de Vries kennen? Nou iig, hij maakt allemaal videos op insta (@stefandevries95), en ook met dit nummer best wel wat. En nu komt er dus, in samenwerking met @darumnl, Lekker met de meiden merch! En dat wil ik dus bestellen ok lol hahaah.
Edit: morgen (6/11) komt het! yaasss hahah
Edit 2: ik krijg voor sinterklaas de hoodie hehe let's go)

Als ik na een tijdje opsta staat er een ander nummer op, waarop alle meiden in onze kamer staan mee te zingen. Zoekend kijk ik de kamer rond, en als ik haar vind voel ik de kriebels in mijn buik. Ze danst en zingt mee met de muziek, en het lijkt alsof ze helemaal alleen is. Helemaal alleen in haar eigen wereld, waarin zij de baas is en kan doen en laten wat ze wilt. Ik probeer me te concentreren op haar stem, en ook al hoor ik het niet heel goed, volgens mij zingt ze als een nachtegaal. Haar haren zwiepen heen en weer terwijl ze lacht met Lisa. En ik, laf als ik ben, kan alleen maar naar haar kijken zonder een stap te durven zetten. Het is alsof ik weer 12 ben, en afstap op een meisje. Of dus eigenlijk niet, omdat ik onder de indruk ben. Niet wetend wat ik moet doen, wat ik wil of wat ik voel. Het is heel gek, en het maakt me helemaal koekwous.

Om stipt half negen sta ik klaar bij het ontbijt. Het is, net zoals gisteren (A/N kwam dr achter dat ik het eten tot nu toe gwn compleet had geskipt whoeps lol), gewoon brood met beleg. Ik zorg ervoor dat ik naast Marije kom te zitten en kijk haar dan grijnzend aan.

'Ben je de weg kwijt? Want de hemel is ver van hier.'

Ze moet lachen. 'Ik ken een betere,' zegt ze dan.

Ik kijk haar aan. 'Na ah ah, niemand kan op tegen mijn openingszinnen.'

Ze krijgt weer een grijns op haar gezicht. 'Are you a tower? Because Eiffel for you.'

Ik geef toe, die was nice...

'Ben je een stoel? Want ik zie je wel zitten,' ga ik tegen haar in.

Ze moet even nadenken. 'Ben je een treinspoor? Want je bent een lekker ding-ding-ding.'

Ik schud mijn hoofd. 'Nee. Die kent iedereen al. Die is super slecht,' zeg ik met een serieus gezicht.

Ze kijkt me vragend aan, waarna ik lachend mijn tong uitsteek. Ze moet ook lachen, waardoor ik harder moet lachen, en uiteindelijk liggen we snikkend van het lachen op het grond. Een vrij vieze grond whoeps.

'Ik heb sowieso de beste,' zeg ik als we uitgelachen zijn.

'Kom maar op.'

'Wat is je naam? Of mag ik je de mijne noemen?'

Ze moet lachen en bloost een beetje. 'Mja, kan dr mee door.'

'Oh ja mevrouw Vroegel, komt gij maar eens op dan met de jouwe.'

Ze denkt even na, maar krijgt dan een lach op haar gezicht. 'Mijn moeder zei dat ik een waterhoofd had, maar da was nie,' zegt ze dan grijnzend.

Ik moet heel hard lachen. Ik bedoel, Wilco en de leugendetector is een van de beste video's ooit, daar kan je niet om heen.

(A/N als je deze video niet kent, alsjeblieft ga m kijken. Het is geweldig)

'Tja oke ik geef me gewonnen. Maar ik wil je dr nog eentje vertellen, die ik altijd nice vind,' zeg ik dan lachend tegen haar.

Ze knikt.

'Mag ik je volgen? Want mijn moeder zegt altijd, volg je dromen,' zeg ik met een pedo-grijns.

'Hmmm... vertelde je me deze gewoon? Of wilde je eigenlijk gewoon mijn insta hebben?' vraagt ze dan lachend.

'Het eerste, maar het tweede zou ik zeker niet erg vinden.'

'@marijevroegel gewoon.'

'Oke als @jasper.steijn je toevoegt, niet raar op kijken.'

Ze doet alsof ze nadenkt. 'Jasper Steijn, dat klinkt als een vies mannetje.'

'Marije Vroegel, dat klinkt als een sexy meisje,' ga ik ertegen in.

Ze moet blozen, waarna ze me lachend een stomp op mijn arm geeft. Dan gaan we eten, en daarna krijgen we uitgelegd wat we vandaag gaan doen.

'Vandaag gaan we een fietstocht maken,' zegt Bolstaart, waarna ik beide klassen luid hoor zuchten. Ook Marije. Ik vind fietsen zelf altijd wel leuk, lekker healthy doen hahaha.

'Maar, dat is natuurlijk nog niet alles! Want, vanavond is er ook een quiz over dingen die jongeren bezighouden. Zoals sociale media, en van die vloggers enzo,' zegt Bolstaart. Het klinkt natuurlijk heel duf, ik bedoel die vrouw is 60 ofzo, dus dat zorgt weer voor een lachsalvo.

Uiteindelijk zit de stemming er weer lekker in, en gaan we op pad.

Mensies,

willen jullie voten? en misschien een reactie achterlaten? zou ik heeeeel leuk vindennn!!

xx Juudd

Oh en bijna 550 reads ; )

Edit: yassss inmiddels 550!!

VOLGENDE UPDATE 18 NOVEMBER

Doen, durf of de waarheid?- VOLTOOID✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu