Del 2: Linneah???

147 3 1
                                    

Mel's POV

-Kan vi pliiiiiisss gjøre no'?! Vi har jo bare sotte her og snakket. Sier jeg med en oppgitt stemme.

-Vi kan jo dra ned på stranden! Roper Jake ut. alle nikker og reiste seg. Jeg Ro og Mark dro til bestemor sitt hus og pakket alt vi skulle ha med. Jeg gadd ikke å ta på bikinien nå. Det tar sååååå lang tid!

Jeg går ned trappa og der sto Mark klar, nå var det bare Ro vi ventet på. etter noen minutter kom hun ned i en blomstrette sommerskjole, men man kunne fortsatt se litt av den neonrosa bikinien hennes. Vi gikk til huset til Jake.

Der sto Mariann, kusinen til Jake. Hun har brunt bølgete hår som går ned til håftene og nøttebrune øyne. Hun hadde på en gul sommerskjole og under kunne man se en hvit bikini.

Rett ved siden av hun sto Sindre som er bestekompisen til Jake. Han har blånt kort hår og blå øyne. Han hadde på seg en blå badeskjorts med hvite striper. Han gikk i bar overkropp og han hadde et håndkle rundt halsen. Jake gikk i en svart badeskjorts og hadde håndkle under armen. Da vi kom hen tok Jake armen rundt meg og vi gikk.

*på stranden*

Vi gikk hen til seks solsenger som sto nesten helt med vannkanten. Bak oss var det tre andre gutter, som plystret på meg og Ro. Vi så på verandre og bare himlett med øynene. Jeg hadde ikke tatt på meg badetøy så jeg måtte skjifte. Det var ingen steder å skjifte så jeg tok et håndkle rundt meg og begynte å ta på bikinien. Da jeg var ferdig så jeg hen på de tre guttene. de hadde klistra blikket på meg og hadde i tillegg fått hakeslep. De tok seg sammen og jeg løp ned til vannet. Både Mark, Jake og Sindre var kommet seg utti, mens Ro lagg å solte seg. Mariann sto ved vannkanten og dyppet en tå i vannet. Da fikk jeg en lur ide. Jeg gikk lydløst hen og dyttet henne uti vannet. Alle fikk latterkrampe. Da ho kom opp til overflaten og fått vekk håret fra fjeset. Skjappet jeg meg med å komme meg uti før hun fikk gjort noe. Jeg svømte ut til guttene og begynte å sprute, Mariann ble med. Vi svømte for harde livet inn mot land. Da jeg og Mariann kom opp, kom Jake og løftet meg over skulderen sin, så kom Mark og Sindre og tok beina og armene til Marinn og kastet henne i vannet. Jake begynte å løpe mot vannet og kastet meg av skuldrene sine når vi var kommet uti.

Da vi kom annpusene opp fra vannet igjen etter en slåss runde i vannet. Lagg jeg merke til at en lyshåret jente komme løpende hen mot Jake. Jeg så hen på han og lagg merke til at han ikke så så bli ut. Hun løp hen til han og klemte armene sine rundt ham. Han så forskrekket hen på henne da hun trakk seg tilbake.

-Hva gjør du her? Sier han med en irritert stemme.

-Jeg vil ha deg tilbake. Jeg lover å aldri gjøre noe sånt mot deg igjen. Sier hun anpustent etter å ha løpt.

-Eh... vel da er du forsen for jeg er allerede sammen med noen. Sier han. jeg ser på dem begge to, og hun jenta så ikke akkuratt glad ut da han sa det.

-Hvem da? Sier hun med en irritert og sur stemme.

-Em..... Melonny! Sier han og trekker meg nærmere seg. Jeg ser forskrekket på han.

-Bare spill med. Visker han i øret mitt, sånn at kun jeg kan høre det.

-Eh.. ja, vi er sammen ja. Sier jeg og legger på et falskt smil.

-Så hvis du unskjyller oss, så skal vi gå å tørke oss. Sier han og trekker meg med seg.

-Hvem var det? spør jeg når vi har kommet oss ltt lenger vekk, sånn at hun ikke kunne høre oss.

-Hun er min ekskjæreste, Linneah heter hun. Vi var sammen i ett år, til jeg fant ut at hun var utro mot meg. Sier han og sser ned i sanden.Jeg gir han en klem og vi går videre hen til de andre. Jeg ser at Ro ligger på magen og da fikk jeg en slu plan. Jeg går lydløst hen til henne og legger meg over ho. Hun skriker og jeg begynner å løpe vekk.

-DU ER SÅ DØD MEL!!!!! Roper hun etter meg. Jeg fikk latterkrampe og klarte ikke å løpe mer. Jeg detter ned i sanden og Ro kommer å legger seg oppå meg. Vi begynner å lekeslåss, men selvfølgelig vant jeg. Jeg har alltid vert den sterkeste av oss to. Vi går hen til de andre og begynner å pakke sammen.

*hjemme*

RIIIING, RIIIIING

Jeg løper hen og tar mobilen min.

(Mel=M, Jake=J)

M, -Hallo?

J, -Hei! det er Jake. Jeg lurte bare på om dere blir med på en fest jeg skal ha i morra kveld?

M, -Ja det kan vi. Når begynner den?

J, -Klokka 19.30.

M, - Ok! Sees da.

J, - Ja. Hadde

M, -Hadde.

*samtale slutt*

-Ro, Mark blir dere med på en fest hos Jake? Roper jeg fra rommet.

-OK! Roper begge tilbake.

**************************************

Håper dere likte dette kappittelet. Tusen takk for dere som leser, det betyr så mye :-*

Jeg har tenkt til å ta med en jente til i historien. Hvis du skriver i kommentarfeltet hva du heter og litt om deg, så velger jeg hvem som skal være med. :-)

-Synnøve

My lovelifeWhere stories live. Discover now