Jeg våkner av at vekkerklokka på mobilen piper. klokka er 07.00, og skolen starter klokka 08.20. Jeg går inn på badet mitt og dusjer. Etterpå steller jeg meg og går inn i walk-in-closetet mitt og finner fram en joggebukse og en svart, stram topp og topper det hele med en besj cardigan. Jeg løper ned og tar ett eple i hånden. Jeg løper ut i gangen og finner de svarte tomsene mine. jeg tar tak i sekken som jeg satt i gangen kvelden før og går ut ytterdøren.
*På skolen*
Jeg går inn til rektors kontor og henter papirene jeg trenger. jeg finner skapet mitt, åpner det og legger inn sekken og tar ut matteboken min. Jeg går til dør nr 215 og banker på. jeg hører noen skritt og døren går opp. Bak står en litt gammel dame i 50 åra og smiler. Hun åpner døren helt, sånn at jeg kan komme inn. jeg stiller meg forrann klassen. læreren som heter Tove, sier at jeg skal presentere meg litt for klassen. Jeg ser litt rundt helt til jeg stopper og ser på en jeg helst ikke vil være i samme klasse med.
Jake!
Han ser hen på meg med et overrasket blikk. Jeg har jo ikke fortalt han at jeg skulle flytte hit og at jeg skulle gå på denne skolen. Det var det bare Sindre som visste. appropo Sindre! Han sitter rett ved siden av Jake. De sitter to og to skjønner du. Han smiler til meg.
-Hei, jeg heter Melony, men alle kaller meg Mel. Jeg liker å spille fotball og håndball og å synge. Jeg er egentlig ganske rask også så...., ja! Sier jeg med et skjevt smil.
-Er det noen spørsmål dere vil stille til Melony? Spør Tove. En gutt med mørkebrunt hår rekker opp hånda.
-Ja? Spør jeg med et smil.
-Er du singel?
-Ja det er jeg. noen flere spørsmål? En jente med langt, blåndt bølgete hår rekker opp hånda.
-Hvor fort løper du?
-Ca. 7,6 tror jeg. Svarer jeg med et tenkende annsikt. Alle gisper og noen kommerterer med "WOW" eller "DAMN" og . Jeg bare smiler og setter meg rett bak Sindre.
I friminuttet sto jeg mest sammen med Sindre. Vi snaket og lo. Jeg måtte rett og slett på do, så mye som jeg lo. Jeg sa ifra til Sindre at jeg bare skulle på do. Han nikket og smilte. Jeg gikk inn på doen, men da jeg rundet hjørne. Så jeg noe jeg ikke ville se igjen. Jake sto pine mæ og klinte med Anne, eller det så heller ut som om de skulle sluke verandre der de sto med tungen neddi halsen på verandre. Anne er en jente, eller en hore faktisk, i klassen min. Grunnen til at jeg kaller henne hore er fordi at Sindre har advart meg med alle historiene om henne. Jeg kan nemlig ikke fortelle dem fordi at mamma har sagt at jeg ikke får lov til å bruke sånne ord. Jeg løp hele veien hjem med masse tårer rennende ned skjinnene mine og hodet i hendene. Det var fredag i dag så 'no big deal'.*lørdag*
Jeg sitter inne på rommet mitt for andre gang. jeg ligger bare rett ut på sengen min og stirrer opp i taket.
Rose, Markus, mamma og pappa, til og med Sindre har vært her og prøvd å få kontakt med meg. Men jeg har ikke godde å prøvd å snakke med dem. Jeg setter meg opp i sittende stilling. Tar fram den hvite Toshiba pc'en min og går inn på facebook. Grunnen til at jeg ikke har mac, er den at jeg syntes nemlig ikke den er no' bra i det hele tatt. Jeg ser at folk lurer på hvorfor jeg løp ut skoleporten i går. Jeg tar opp iphonen min og skjekker klokka. Oi! klokka er pine mæ 02.00 på natta. Det er kanskje derfor det har vært så innmari stille i det siste. Jeg bestemmer meg for å legge meg. Jeg gjør ferdig kveldsstelle og pakker meg under dynen. Jeg lukker øynene og prøver å sovne.*Drømmen*
Han sto rett forrann meg og holdte de varme myke hendene på begge skinnene mine. Han stirret meg dypt inn i øynene og lente seg mot meg. Jeg lukket øynene og ventet på at leppene hans skulle treffe mine. Men det skjedde aldri. Jeg lukket opp øynene og så rett på noen som klinte, heftig! Det var Jake og Anne som sto og slukte verandre. Noe han egentlig skulle sammen med meg, eller kanskje ikke sluke meg i kysset, men kanskje ett lite nuss på truten hadde holdt. Men herre Gud da å de skulle klå på verandre. Det så jo rett og slett ut som om de hadde hastverk her eller no'!
*Slutt på drømmen**Søndag morgen*
Jeg spretter opp. Jeg kjenner jeg har svettet og at jeg er våt på skjinnene mine. Jeg har grått i søvne. Jeg går stille opp av senga og hen til det lange speilet som henger på veggen rett ved siden av skapet. jeg ser på den jenta som står der. Den jenta som en gang hadde selvtillit, som hadde stål hjerte, som aldri gråt. Den jenta har blitt til et nervevrak. jeg skjenner sinnet komme inn i meg. Jeg stopper det ikke. Det er som om øynene mine blir røde og man nesten kunne se ilden i de. Jeg tramper inn i walk-in-closetet og tar på meg en grå joggebukse og en grå genser der det står 'call me' på. jeg går ut og tar tak i mobilen og lummeboka mi. Jeg løper ned trappa, tar på de mørkeblåe Tomsa og går ut døra. Jeg går hen til busstoppet og tar bussen til senteret. Det har åpent på søndager, aner ikke hvorfor, men er ikke mitt problem!
Jeg går inn på H&M og kjøper en svart kropp topp, et parr hvite jeans og en lysebrun, liten skulderveske(bilde). Jeg betaler og går inn på dinsko og kjøper et parr svarte vagabond sko(bildet).
Etter det går jeg til frisøren på senteret og betaler en time. Jeg farger håret mitt lyserosa med lyse lilla striper(bildet). jeg går innom starbucks og kjøper meg en varm sjokolade drikke med karamell. Etter det stikker jeg hjem.*Mandag morgen i skolegården*
Sindre's POV
Jeg står i skolegården og snakker med resten av gutta'. Vi snakker om det som skjedde med Melony på fredag. Ingen vet hva som skjedde. Ikke en gang jeg! Pluttserlig hører vi noen komme inn i skolegården og mange som plystrer. der ser jeg Melony komme gående, og det i et syyyykt sexy og utfordrende anntrekk. Jeg smiler ett skjarmerende smil til henne og hun smiler lurt tilbake. Hun har også farget håret rosa, som hun passer jævlig bra for å si det sånn.Jake's POV
Jeg snur meg der alle andre ser og ser en syyyykt sexy jente. Hun må sikkert være ny her. Jeg ser hun går hen til Sindre og klemmer ham. Jeg går rolig hen jeg og, med hendene i bukselomma og et sjarmerende smil på munnen. Jeg prikker henne på skulderen sånn at hun snur seg. Når hun har snudd seg rundt ser jeg hvem det er. Jeg får et skjåkert annsikt og blir litt flau. Sava! Viste ikke hun kom tilbake etter at hun så meg og Anna kline på do'. Men her står hun, med det sexye antrekket og i tillegg dritt pen med den sminken hun går med.Melony's POV (tidligere på morgenen)
Jeg reiser meg opp fra sengen klokka 06.00. Vet det er tidlig, men jeg vil at alt skal bli perfekt til skolen. Rose kommer gående inn på rommet mitt og jeg setter meg ned på stolen forrann sminkebordet og ett lite speil. Jeg har nemlig avtalt at hun skulle komme inn på denne tiden for å gjøre sminken og håret mitt. Hun stiller seg bak meg og begynner med håret mitt(se bildet). Etter på tok jeg på meg klærne jeg hadde lakt frem på en stol. Jeg løp ned trappen, tok med et grønt eple og gikk ut døra. Når jeg skulle gå inn porten snudde alle seg mot meg. guttene fikk et overrasket blikk, men skjiftet fort til et kjekkas smil. noen plystret og noen hvisket noen ord som; 'DAMN' og 'FOR EN BABE'. Jeg satte på et selvsikkert smil og gikk rett gjennom mengden. Jentene fikk et skjikkelig 'WATH EVER' blikk og rullet med øynene. Jeg satte kursen mot der Sindre sto med kompisene sine. Når jeg ser nøye på Sindre, er han egentlig ganske så kjekk. Når han ser meg smiler han med sjarmør smilet, som får en hver jentes hjerte til å smelte. Jeg stiller meg sammen med dem og hopper inn i en liten samtale om hva som har skjedd med meg og hva som skjedde med meg på fredag.
Etter en stund skjente jeg noen prikke meg på skulderen og da jeg snudde meg fikk jeg helt skjokk!Der sto nemlig Jake! Jeg skjente det boble av raseri, men en go del tristhet og kanskje et bitte, lite snev av savn. Men bare litt!
***********************
Sånn da var jeg ferdig med et laaangt kapittel, jeg synes ihvertfall det var langt😜✌️
Håper dere liker det😁👍👎?! Håper dere får en god jul og et godt nytt år😘🎅 Hadde også satt pris på om noen hadde kommentert eller votet😁✌️
YOU ARE READING
My lovelife
RandomMelony har funnet seg den rette kjærligheten, Jake, mener HUN. Rose synes ikke noe om ham, men sier ikke noe. Når Melony og Jake gjør det slutt skjer det noe med Melony som Markus og Rose ikke helt skjønner. Melony begynner på skolen til Jake og for...