18. December

303 30 7
                                    

Dagens julesang: "Do They Know it's Christmas" - Band Aid

"Så tager jeg også nattøj på!"

Josefines synsvinkel

Jeg havde på ingen måde lyst til at tage i skole i dag. Så jeg sagde bare til mine forældre, at jeg havde det skidt og tog en fridag. Marcus havde brugt flere timer på at sidde og trøste mig. Ikke en eneste gang havde han nævnt det, der var sket til den fest eller prøvet at redegøre for sig selv. Han havde bare taget sig af mig. Hentet is. Lavet kakao. Krammet mig. Set alle de film, jeg ville. Senere havde han spurgt ind til alt det med Lina, og jeg havde fortalt ham alt. Lige fra første skoledag. Jeg havde måtte overbevise ham om, at han ikke skulle smadre hende, selvom han nærmest havde været på vej ud af døren for det. Han var blevet rasende. Han hadede hende virkeligt. Burde jeg måske have givet ham chancen for en forklaring?

Min mobil vibrerede, mens jeg stadig lå under den varme dyne.

Martinus:

Hey Finestang!

Har du ikke lyst til at komme over?

Josefine:

Jeg har fri fra skole...

Så det må jeg nok ikke...

Martinus:

Øv... så kommer jeg over til dig!

Josefine:

Det gør du bare

Martinus:

Hvorfor har du egentligt haft fri?

Josefine:

Har Marcus ikke fortalt dig det?

Martinus:

Jeg troede ikke, I to snakkede sammen?

Josefine:

Han trøstede mig i går...

Fordi Lina mobbede mig.

Hun er på nakken af mig konstant...

Martinus:

Jeg kommer med det samme

Så kan du fortælle det hele

Josefine:

Jeg har altså stadig nattøj på...

Martinus:

Det er lige meget

Så tager jeg også nattøj på! 😉

Da Martinus få minutter senere stod inde på mit værelse, havde også han nattøj på. Han havde et par shorts og en alt for stor T-shirt på. Men han var ikke kommet alene. Marcus var også dukket op... også iført nattøj.

"Han insisterede på at komme med," sagde Martinus og pegede på Marcus, der akavet vinkede til mig.

"Hej," sagde han, mens hans blik flakkede rundt i mit værelse. Han vidste tydeligvis ikke, hvor han rigtigt skulle gøre af sig selv. Slet ikke efter i går. Vi var uvenner, men alligevel venner. Det var noget værre rod det hele.

Snowflakes ft Marcus og Martinus og JRBell (Julekalender) | ✔Donde viven las historias. Descúbrelo ahora