Doğuda bir şehirde, bir apartman dairesinde...
Artık 22 yaşına gelmiş güzel Adalet odasında bir sağa bir sola yürüyüp duruyordu.Odaya birkaç kız girdi ve yüzleri gülüyordu. Kızlar" baban nişanınızı onayladı şimdide seni çağırıyorlar , yüzükler takılacak" dedi.
Sonra odaya orta yaşlı bir bayan girdi. Adalet bu bayana anne diye seslendi.
" İnşallah babanın bu kararı ailemiz içinde hayırlı olur " dedi.
Annesi çıktıktan sonra Adalet odadan çıktı.
Nişanın üzerinden 1 ay geçmişti.
Adaletin babası aniden eve geldi. Hanımının yanına giderek" bu sefer battık, neyimiz var neyimiz yok kaybettik" dedi.
Hanımı teselli ederek"şimdi sırası değil, akşam Adaletin kınası var. Şimdilik kimseye söyleme, düğünden sonra bu konular tekrar konuşulur" dedi.Akşam düğün salonunda kız tarafının davetlileri hazır bekliyorlardı. Fakat erkek tarafı hala gelmemişti.
Adalet kırmızı bir kına elbisesi içinde çok güzel görünüyordu.Yanında 10tane kız arkadaşı bulunuyordu.
Kızlardan biri" Adalet erkek tarafı geç kaldı, bir sorun mu çıktı acaba" dedi.
Tam o sırada küçük çocuklar bağırarak" düğün salonuna girdiler ve hep bir ağızdan " erkek tarafı geliyor, erkek tarafı " dediler.
Kızlar ve Adalet heyecanla salonu gören pencerenin önüne toplandılar.
Salona sadece damat ve ailesi girdi.
Damadın annesi elindeki birkaç hediye paketini salonun ortasına attı ve" alın bu hediyelerinizi ve hayatımızdan çıkın, ayrıca düğün falanda olmayacak" dedi.Kimse neler olduğunu anlamamış şaşkınlık içindeydiler.
Adaletin babası neler olduğunu sordu.
Damadın babası" bu evlilik olmayacak çünkü sizin işiniz batmış ve tüm mal varlığınızı kaybetmişsiniz .Zatan bize uygun bir aile değildiniz sırf kızınız için bu evliliğe razı olmuştuk , ama artık kızınızda sizi kurtarmaz."
" Ne o düğün olduktan sonra bizden para mı koparacaktınız, ne sanmıştını" dedi.
Kız tarafını herkese rezil edip salondan ayrıldılar.Tüm misafirler ayrılmıştı.Adalet annesi ve babası tek kalmışlardı.
Adalet ayağa kalktı" baba artık üzülme tam zamanında asıl yüzlerini gösterdiler, ya evlilik gerçekleşseydi. O zaman daha çok üzülürdük. Hadi kalkın evimize gidelim" dedi.
Babası gülümsedi" bu arada artık orasıda bizim evimiz değil kızım" dedi.
Bir kaç gün sonra taşınma telaşından yorgun düşmüş Adalet" baba ben son kolileride topladım yarın bu evden taşınıyoruz artık, şimdi biraz dinlenelim" deyip odasına çekildi.Babası ve anneside odalarına çekilmişlerdiki telefon çaldı.