Gece herhes odasına çekilince Kılıç gizlice Adalet in odasına gitti. Odaya girdiğinde Adalet in çoktan uyuduğunu fark etti. Bir süre odada boş bir şekilde dolandı. sonra kapının çalınmasıyla irkildi ve hızla odadaki dolaplardan birine saklandı.
Bu kişi kimse içerden ses gelmeyince geri gitti. Kılıç bu durumda kapıdan çıkamazdı o yüzden balkondan bahçeye atladı. Niyeti bir süre bahçe de dolanıp eve girmek ti fakat konaktan gelen silah sesiyle irkildi. Ses tam olarak Ali nin bulunduğu odadan gelmişti.
Kılıç hızla konağa girdi ve koşarak Ali nin odasına yöneldi. Odanın kapısına geldiğinde kapı sonuna kadar açıktı ve tüm aile üyeleri önünde toplanmıştı.
Kılıç kalabalığı iteleyerek odaya girdiğinde önce yerde yatan maskeli bir adamla karşılaştı. Belliki nefes almıyordu.Sonra Kılıç yüzünü Yatağa doğru çevirdi ve Adalet in Ali ye sarılmış bir şekilde oturduklarını ve ikisininde iyi göründüğünü fark edince rahatladı.
Ama odada elinde silah olan bir kişi daha vardı. Kılıç bu kişinin kimin himayesiyle bu evde olduğunu tahmin edebiliyordu. Tabiki Adalet...
Adalet Kılıç ın kalbinde yaşayan bir savaş komutanıydı.Bu komutan attığı her adımını , girdiği tüm savaşları beyninde binlerce kez yaşamıştı.
Şimdi savaş meydanında sadece bir komutan olabilirdi ve Kılıç Adalet in bu savaşta kenara çekilmesinin zamanının geldiğine karar vermişti.
Elinde silah bulunan bu kişi avcıların başındaki kişi yani Davut tu.
Kılıç " bu yerdeki dam da kim neden benim odamda ve asıl amacı neydi . Acaba hırsız falan mı" diye sordu.
O sırada güvenlikten sorumlu olan bazı korumalarda geldi ve yerdeki adamı hızla dışarı çıkardılar.
Kılıç arkalarından gidip onları durdurmak isteyince Kenan ,Kılıç ı durdurdu ve" korktuysan geldiğin yere geri dön kuzen, ama kalacaksanda sana bişey acıklamama izin ver . Bu evde ne olursa olsun dışarıya asla çıkmaz . Polis çağırmak istiyor olabilirsin ama kimse sana herhangi bir şekilde tanıklık etmeyecek, sende gelen polisler gözünde deli durumuna düştüğünle kalırsın" dedi.
Kılıç " peki ben araştırıp bu adamın kim tarafından gönderildiğini öğrenirsem o zaman birisi için bu kurallar yıkılmak durumunda kalmasın" diye cevapladı.
Handan Kılıç ın yanına geldi ve " abim değildi emin olun sizde tahmin edersinizki gelişiniz bize sürpriz oldu, inanın sizin için bir suikastçı bulacak kadar bile zamanı yoktu" deyince Adalet Alinin yanından kalktı ve" Kılıç bey sürpriz olabilir ama bu evdeki herkes benim eve geri döneceğimden haberdardı. Neyseki bende hazırlıklı gelmişim" dedi.
Kılıç sinirli bir şekilde herkesin odayı terk etmesini istedi. Kapını önünde duranlar bir bir ayrıldılar , Kenan ve Handan da çıkınca Adalet te kapıya yöneldi tam kapıdan çıkarken Kılıç eliyle kapının önünü kesti ve " siz kalın Menekşe hanım " dedi.
Sonra Davut a döndü ve " sen de çık ama tüm hayatımızda" dedi.
Davut kapıdan çıkarken" bize ait olan kum tanesini almadan bu dünyadan dahi ayrılmayacağım" dedi.
Kılıç ise kapıyı hızla ardından çarptı.
Adalet " o burada olmak zorundaydı sen istemesende" dedi.
Kılıç Alinin yanına gitti, sarıldı. Bu bir baba oğul sarılmasıydı ve o an Adalet kendisini bir yabancı gibi hissetmişti ki, Kılıç bir elini uzatıp Adaleti de yanlarına çekti ve daha da sıkı sarıldı.
Kılıç " çok teşekkür ederim ,iyi durumda olduğunuz için ve hala nefes aldığım için, teşekkürler. Benim garip ailem " dedi.
Bu sırada Ali ve Adalet in yüzünde bir tebessüm belirdi.
Adalet " ben kendi odama gitsem artık" deyince Kılıç buna izin vermedi.
"Bu gece daha fazla olayı kaldıramam , en iyisi gözümün önünden ayrılmayın , hem kimse bu gece senin nerede olduğunu inan hiç umursamaz" dedi.
Sabah Adalet uyandığında Ali hala uyuyordu , fakat Kılıç odada yoktu. Hızla kalktı ve Ali yi de kucaklayıp odadan çıktı kendi odasına gitti.
Bir süre sonrada hizmetli Adalet in odasının kapısını çalıp, kahvaltının hazır olduğu haber verdi.
O sırada Ali de uyanmıştı.
Beraber salona geldiklerinde kahvaltı masasının boş olduğunu fark ettiler. Adalet hizmetliye herkesin nerede olduğunu sordu.
Hizmetli " size haber vermediler mi? Bu gün şirkette önemli bir toplantı vardı. Ölen eşinizin yerine aileden kimin geçeceğine ve sizin şirket işlerinden tamamen el çektirilmeniz oylanacak" dedi.
Adalet" sen ne dediğinin farkında mısın ? Ben bile bilmezken sen nereden bunları biliyorsun diye sordu.
Hizmetli" sabah son dakika haberi olarak tüm
Duyuruldu televizyonlarda" dedi.
Adalet telefonla birkaç kişiyi aradı fakat ulaşamadı. Sonra sırasıyla Davut u, Kılıç ı ,kendisinin şirkete yerleştirdiği ajanları fakat kimse cevap vermedi.
Adalet hızla konaktan ayrılıp şirkete doğru yola çıktı.
Şirkete vardığında binanın ön kapısının tamamen gazeteciler tarafından çevrelendiğini gördü.
Ama şimdi arka kapıdan dolanmanın zamanı değildi.
Ön kapıya arabasıyla gedi. Arabadan çıkınca etrafı gazetecilerle dolmuştu. Adalet güçlükle kendisini şirketin içine attı ve hızla toplantının yapıldığı kata çıktı.
Toplantı salonuna girdiğinde işlerden el çektirilmesi oylanıyordu ve salondaki bir kişi hariç herkesi eli havadaydı. Bu kişi Kılıç ın ta kendisiydi ve Kılıç da elini kaldırarak " evet onaylıyorum , bencede Menekşe hanım bir süre dinlensin ve işlerden elini çeksin. Şirketin bu zor günlerde intikam peşinde koşan bir acılı eş için uygun olmadığını düşünüyorum" dedi ve oy birliği ile Adalet şirket işlerinde el çektirilmiş oldu.
Kılıç Adalet e baktı ve içinden şunları geçirdi"bir savaşta iki komutan olacaksa ancak düşman olarak o meydanda durabilirler" dedi.