5

13 6 1
                                    

Wellna berasa sangat resah kerana sudah hampir 1 jam setengah rakan2nya belum lagi keluar dari pintu berakar itu...

"Ishhh... Mana dorang ni... Tak sampai2 lagi... Haduh"Wellna mengusutkan rambut Roeill

"Kau pehal"Roeill menendang Wellna jauh darinya sambil membetulkan rambutnya

"Sabar lah Wellna... Baru 25 minit"

Tittttttt(╮(╯_╰)╭)

Salah satu pintu berakar itu terbuka dan terserlah muka Altha dengan seekor anak harimau...

"Hi"Altha menyapa mereka dengan wajah yang sangat gembira....

Tittttt(╮(╯_╰)╭)

Satu lagi pintu terbuka dan Wafa keluar dengan sebuah gitar berwarna hitam...

"Uish... Kau gi jalankan misi apa doh sampai dapat gitar..."Mohaizad menyambar gitar di tangan Wafa kemudian duduk di sebelah Syed...

Baru saja dia ingin memetik gitar itu... Ia hilang menjadi asap berwarna hitam dan muncul semula di tangan Wafa.. 

"The heck"...

"Wuarrgghhhh.. Dia cakar aku"

"Siapa suruh kau kacau"Altha ketawa melihat rakannya itu...

"Macam mana korang boleh dapat semua ni?"soal Senior Faqrey yang berusaha lari dari harimau milik Altha...

"Ouh... Begini ceritanya... "

FLASHBACK ALTHA

Selepas menanya kepada pokok kelapa... Aku berjalan ke arah sebuah pagar akar berduri yang sangat tinggi...

Roarrrrrr!!!

Suara ngauman harimau mengejutkanku... Aku melihat sekeliling dan ternampak seekor harimau menyangkut di akar berduri itu.... Ia seperti meminta pertolongan...

"Erhhh... Cik harimau.... Adakah awak perlu pertolongan?"soalku...

"Hisk hisk... Tolong lepaskan aku...."

"Hmm... Saya boleh lepaskan cik tapi... Dengan satu syarat"

"Hisk... Syarat apa? Cepatlah... Sakit tau"rengeknya..

"Boleh tolong tunjukkan gua yang ada Diamond Nature?"

"Ouh... Senang jerh... Ok..."

Selepas mencapai kata sepakat... Aku pun mengarahkan akar itu melepaskan cik harimau dan bagi laluan untuk aku menyeberangi...

Cik harimau pun menunaikan janjinya dan membawa aku ke gua yang sangat besar... Selepas aku mendapat Diamond Nature... Diamond itu bertukar kepada seekor harimau kecil yang sangat comel...

Tahniah Altha... Kamu telah berjaya menyelesaikan misi... Sebagai ganjaran... Simulator memberikan kamu anak harimau ini untuk membantu kamu.... Terima kasih kerana beri kerjasama

END FLASHBACK

"Begitu lah ceritanya"kata Altha sambil membelai kepala anak harimaunya yang sedang tidur...

"Ouh... Kau ni Wafa... Pehal tetiba dapat gitar..."Mohaizad masih tidak berpuas hati kerana Wafa tidak meminjamkan gitarnya...

"Hehe... Cerita aku pelik sikit... Kan aku kena suruh ambil Ying Yang dalam istana tu.... Jadi aku tanya lah penduduk di mana letaknya benda tu... Dorang kata benda di dalam bilik musik diraja... Jadi...

FLASHBACK WAFA...

Aku berjaya menembusi pagar... Apalah penjaga pagar tu... Tidur jak kerjanya...

THIRTEEN:The Truth [SU]Where stories live. Discover now