6

21 4 2
                                    

Seperti biasa... Mereka akan berkumpul dan pergi ke agensi bersama2....

Mereka menerjah masuk ke makmal Akak Sonia tapi malangnya... Tiada siapa di sana... Namun ada sebuah nota yang tertulis...

Kepada junior2 kami... Minta maaf sebab tak maklumkan awal2 tapi... Makmal ini tidak cukup besar untuk latihan berkumpulan... Jadi... Sila ke bilik bawah tanah... Hehehe.... Peace...        -Senior Faqrey-

"Ish... Jom"

Mereka pun berjalan ke sebuah pintu dan turun ke bawah tanah menggunakan tangga sebab.. Lif rosak....

Sesampainya di situ... Terdapat 13 buah pintu berakar....

"Sampai pun... Ok... Masuk sana"arah Akak Sonia sambil tersenyum manis...

"Jap kak..."mereka semua meletakkan beg masing2 dan memegang erat barangan yang mereka telah dapat...

"Huh... Jom"

Mereka pun memasuki pintu2 itu... Benda yang sama terjadi seperti kali pertama mereka memasuki simulator kuasa itu...

Masing2 di jatuhkan di kawasan berbeza...

Selamat datang ke simulator kuasa... Kita bertemu lagi... Baiklah... Sebelum ini kamu telah diberi barangan yang penting untuk misi ini... Itu merupakan senjata kamu... Misi kamu ialah... Mengumpulkan ketiga belas ahli dan merampas semula Up Poison daripada ahli kongsi gelap di suatu kawasan bandar ini... Semoga berjaya

"The heck"...

HANA'S POV..

"Bola crystal ni senjata aku? Pelik"aku memutar2kan bola itu untuk mencari cara menggunakannya... Tapi hampa... Cuma ada tulisan HR sahaja...

"Hmm... Aku perlu cari kawan2 aku... Bola ni boleh tolong kah?"tiba2 bola itu terapung dan bersinar...

Di dalam bola crystal yang berwarna biru laut itu memunculkan tulisan baru...

Ikut saya Cik Hana... Saya tau kawan cik di mana... Cik kena hati2...

Tulisan itu hilang dan bola itu mula bergerak... Aku hanya mengikutnya dari belakang...

IVERLEY'S POV

"Ish... Kenapa aku ada kat lorong gelap ni"aku menghayun2kan tongkat yang aku dapat untuk memeriksa jika ada orang berdekatan...

Tiba2 tongkat itu bercahaya...

"Nasib baik lah kau pandai bercahaya... Jom cari kawan aku"

Aku berjalan memasuki lorong itu tiba2 aku ternampak sebuah cahaya berwarna biru...

Perlahan2 aku mendekati cahaya itu dan...

"HANA!!!!"

END POV

Hana terdengar namanya di panggil lalu menoleh...

"Iverleyy.... "Iverley datang mendekati Hana...

"Ok Bagus... Dah jumpa... Bola... Lepas ni nak gi mana?"

Kita kena cari kawan2 cik yang lain... Sebelum tu... Kita kena keluar dari lorong ni

"Ok.... Macam mana nak keluar?"

Bola crystal itu sekali lagi bergerak ke lorong yang Iverley lalui tadi...

"Eh... Aku dah lalu sini tadi"

"Shhh... Ikut jak"

Mereka pun mengikuti jejak bola itu hingga keluar dari lorong gelap itu...

THIRTEEN:The Truth [SU]Where stories live. Discover now