Mereka semua menolong Hana menyimbah air ke muka budak2 itu...
"Hana... Segelas lagi"kata Wellna...
Bola crystal milik Hana pergi ke arah wellna dan mengisi gelas wellna dengan air yang keluar darinya....
"Ok.... Sekarang tinggal Altha..."semua orang melihat Altha yang masih di kepung oleh kucing2 comel...
Anak harimau Altha cuba untuk mendekati tuannya namun kucing2 itu menjadi agresif dan cuba mencakarnya...
"Ish.. Tak boleh jadi ni..."Roeill cuba menolong Altha dengan skateboardnya... Tapi hamper... Sebaik saja dia ingin terbang... Seekor kucing melompat ke arahnya dan dia menerima cakaran bertubi2...
"Sorang... Pergi cari Wafa"
Ummi, Mohaizad, Syed dan Wellna keluar untuk memujuk Wafa...
Tapi mereka masuk semula...
"Wey.. Gitar ada... Orangnya takda"kata Mohaizad sambil menunjukkan gitar milik Wafa...
"Mana korang jumpa?"soal Hana...
"Kat Golum"semua melihat Syed yang sedang menanya sesuatu kepada golumnya yang berada di luar...
"Wey... Golum tu kata... Wafa jalan kat dalam lorong gelap tu dan hilang... Tapi sebelum tu dia ada kata... Kalau ada orang cari dia... Dia gi jalan2... Cari aiskrim.... Itu yang golum aku cakap lah"terang Syed...
"Kita try lah main dulu... Mana tau berhasil"cadang Syamil
"Kau lupa? Efek gitar tu berkesan kalau shadow jak yang main"kata Zul...
"Biar betul... Kita tak tau bila Wafa balik... Cuba lah cari cara lain"desak Hana...
"Ish yerlerhhh..."Zul membuka laptopnya dan mencari maklumat gitar milik wafa itu...
"Hmmm...'walaupun hanya shadow yang boleh memainkannya... Namun.. Orang yang paling dipercayai oleh shadow juga mampu'...."Hana membaca petikan maklumat itu...
Semua orang membuat aksi berfikir...
"Akak akak.... Tadikan... Sayer nampak akak yang pakai baju hitam tu bagi gitar ni kat orang besar kat luar tu... Pastu sayer dengar dia kata dia percayakan orang tu untuk jaga gitar dia"kata budak yang menendang gitar wafa tadi....
"Tapi golum tu mana ada jari..."Mohaizad membuat aksi berfikir lalu...
"Mungkin tuan punya golum tu yang patut main"sergah Ummi...
"Eh merepek lah kau.... Aku mana reti main gitar"nafi Syed..
"Betul juga"semua orang berfikir lagi...
"Ish... Aku jerlerh yang main"Syamil merampas gitar tersebut dari tangan mohaizad lalu duduk di antara budak2 pusat asuhan itu dengan kucing2 yang mengepung Altha...
Satu2 petikan gitar itu dimainkan oleh jari jemari syamil... Lagu perfect dari ed sheeran menjadi pilihannya...
Selepas dia habis bermain.... Tiada apa yang berubah... Semuanya tetap sama...
"Kan aku dah kat-"
"Aku dah balik"suara dingin yang datang dari arah pintu menarik perhatian mereka...
"Bak sini gitar aku..."syamil menyerahkan gitar itu kepada Wafa...
Wafa duduk menyandar di dinding dan mula memetik gitar itu... Irama yang dimainkan oleh Wafa langsung tak pernah didengari oleh sesiapa... Namun... Ianya kedengaran sungguh sayu....
Kucing yang pada mulanya mengepung Altha kini mendekati dengan Wafa....
"Eh jangan dekat sangat...."Wafa berhenti bermain lantas berdiri untuk mengelak kucing2 tersebut...
YOU ARE READING
THIRTEEN:The Truth [SU]
Random"Erghh.... Tempat apa ni"-Wafa "ARGGHHHHH!!!" Satu suara membuat semua member berkumpul di sebuah bilik . . . . . "ARGGHHHHH"-Ummi BANGGG!!!! "Pehal dohhh"-Zul... "Mata aku...." Ummi membuka matanya... "ARGHHHHHHHHH!!!!"-Ummi pakkk!!!!!