13

6 3 0
                                    

Maryam POV

Aku cuba memberi semangat kepada Wafa.. Tapi betina nie gi tampar aku... Aku kembali terdiam...

Aku melihat Wafa... Dia duduk menggenggam tanah... Aku dapat nampak air matanya jatuh...

'Wafa... Aku tau kau kuat... Bangun Wafa... Buktikan yang kau tak lemah... Mana Wafa yang aku kenal selama nie'

Wafa melihatku sekilas... Dia tertunduk kembali... Dia memejamkan matanya... Air matanya jatuh tapi..... Titisan air mata tu bertukar... Menjadi asap hitam dan naik semula... Ia mendarat di pipi Wafa...

Pipi wafa bercahaya... Tanda itu bercahaya... Wafa berdiri perlahan2 dengan mata yang masih tertutup...

"Heh... Masih nak lawan"sinis Iqah.. 

Aku dapat rasakan aura pelik... Asap? Asap hitam... Mengelilingi Wafa... Asap tu... Menolak pedang Wafa kembali ke arahnya... Asap itu mengangkat pedang itu kembali ke tangan wafa... Eh tak... Itu bukan asap... Itu.... Bayang...

"Ap.. Apa jadi? Kau manusia biasa.... Mutant tiruan... MANA MUNGKIN KAU ADA KUASA MUTANT ASLI!!!"Iqah menafikan fakta yang berlaku di depan matanya...

Wafa tersenyum senget lalu membuka matanya... Matanya... Hitam... Macam... Juon HAHAHAHAH... K k... Seyes... Serem gitew...

"Kau lupa satu perkara"Wafa menapakkan kaki mendekati Iqah...

"Hanya Shadow boleh tumpaskan shadow..."pengawal2 cuba menyerang Wafa namun Wafa cepat bertindak... Dia menarik keluar pedangnya dan dengan satu libasan... 4 orang pengawal bertukar menjadi asap hitam...

Wafa melihat pengawal yang lain...

"Tak nak serang?"Wafa mendekati pengawal2 itu...

"Siapa di antara korang yang sakitkan kawan2 aku tadi"Wafa melihat mereka tajam..

Pedang hitam miliknya cuma di heret....

Makin wafa mendekat... Makin pengawal itu berundur...

Wafa berhenti lalu menoleh ke arah Iqah...

"Kau tau tak? Title Queen Of Light tu... Tak sesuai dengan kau... Sebab kau kejam... Psycho..."sinis Wafa sambil merenung pedangnya...

"Jadi? Kau ingat kau sesuai nak jadi Shadow Warrior"balas Iqah

"Iqah iqah iqah... Kau pandang aku sekarang"arah Wafa sambil mengangkat dagu Iqah menggunakan pedangnya...

"Aku bukan Sharior(Shadow Warrior)... Aku just Shadow... And always being a shadow... because people like you.... Shariors never showed up... Cruel... Mean..."Wafa mengulas pedangnya di pipi iqah...

"But don't worry... Aku takkan bunuh kau... Sebab aku tak sekejam kau"Wafa berundur...

"Huh... Bodoh"Iqah tersenyum sinis lalu satu cahaya mendarat di sebelahnya...

"Kau ingat aku takut dengan kau... Hello.. Ini Iqah lah"Wafa kekal tenang...

Dia langsung tak bergerak... Mengeras seperti batu...

"Eh? Kenapa tak serang lagi... Aku tengah tunggu nie"kata Wafa sambil sedia di posisi nya...

Budak nie an... Part2 seyes dia buat lawak bodoh...

"Ishhhh... Kau nie kan... Miern... Serang dia"arah Iqah kepada makhluk pelik bersayap yang tetiba muncul dari langit...

"T-tapi tuanku... Di-dia shadow"makhluk bernama Miern itu melihat Iqah merayu simpati...

"Aku tak kesah... Aku nak kau hapuskan dia... Mana kawan2 kau yang lain? Alferd... Seint?"desak Iqah...

"Dorang dah mati"jawab satu suara di pintu kilang...

THIRTEEN:The Truth [SU]Where stories live. Discover now