14

16 2 0
                                    

Ahli2 lain telah diteliport ke tempat perlindungan senior2 yang mereka selamatkan...

Senior Faqrey dan Kak Sonia turut berada di sana... Kemunculan mereka secara tiba2 mengejutkan orang2 sekeliling...

"Apa kamu buat di sini"soal Senior Faqrey...

Ahli2 perempuan bak histeria... Ada yang berdiri menghadap dinding sambil mengetuk kuat dinding itu... Ada yang menjerit lalu ketawa... Ada yang merenung orang2 di sana tajam..

"Senior... Kita kena buat sesuatu... Kalau keadaan dorang macam nie... Kita tak boleh tolong Wafa"desak Mohaizad sambil memberhentikan Iverley yang cuba mengetuk kepalanya di bucu meja...

"Ermm... Macam mana nie... Kita tak boleh buat apa2... Kawalan shadow terlampau kuat"sampuk Kak Sonia sambil memeriksa Js yang pengsan...

Semua senyap kecuali ahli perempuan...

Sedang mereka berfikir... Tiba2....

"Eeearrrrggghhhhhhh"semua ahli perempuan terapung dan bercahaya warna masing2....kemudian jatuh ke tanah...

Hana tercungap2... Ummi melihat sekeliling...

"WAFA DALAM BAHAYAAA"

.
.
.
.
.

cecair hitam seperti asap menitik2 dari pipi wafa... Urat hitam di muka wafa merebak... Mukanya pucat... Matanya hitam... Dia merenung tajam muka King Of Light Vampire... Anak2 buah raja hantu itu berundur ke belakang... Maryam turut terkejut melihat rakan baiknya itu...

"Shall we start"Wafa mencapai pedangnya lalu menyerang makhluk2 itu...

Wafa melibaskan pedangnya ke arah Vampire king itu... Namun seperti sebuah kubuh tenaga lutsinar menghalang...

Wafa mengetap giginya dan mula memukul2 kubuh itu... Remaja perempuan itu merenung makhluk di depannya tajam sebelum dipukul dari belakang... Dia meneloh kebelakang perlahan2 dengan jelingan maut di pasang di mata hitamnya....

Kemudian dia menghayunkan pedangnya dan pedang itu mendarat tepat di leher elf yang memukulnya... Kepala elf itu bergolek ke tanah.... Wafa menendang kepala itu ke arah bad fairy.... Tepat di perut... Bad fairy tertolak ke belakang....

Dia mula fokus ke Vampire king semula... Dia memukul2 dinding tenaga itu bertubi2.... Dia mengerang kemarahan... Asap hitam mula muncul dan mendekatinya... Werewolf meniup asap hitam itu pergi dan menolak Wafa kuat hingga dia terhumban jauh....

Witch mula mendekati Wafa... Mereka melawan renungan.... Asap hitam kembali mendekati Wafa...

"Huh kesiannya Cik Shadow Warrior kita nie... Kawan2nya mana"sindir Queen Light di belakang Wafa...

"Aku dah kata... Aku bukan Sharior"keras suara gadis itu...

"Usah menafikan kenyataan"kata Miern angkuh...

Wafa akhirnya di kepung...

"Habiskan dia..."arah Vampire king...

"Awak tak suruh pun saya akan buat... Dah lama saya panas hati dengan dia nie"kata Queen Light gedik...

Wafa tersenyum sinis...

"Gedik"sindir Wafa di sebalik asap2 hitam yang mengelilingnya...

"Hoi pengecut... Keluarnya... Main sembunyi2 lak"sergah Witch...

Wafa berjalan perlahan2 ke arah Witch...

Asap hitam itu seperti memberi laluan untuknya... Wafa merenung Witch tajam dengan muka menyeramkannya...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 01, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

THIRTEEN:The Truth [SU]Where stories live. Discover now