Syed X Iverley POV
Dorang di tempatkan di tempat kecil sahaja iaitu sebuah bangunan lama yang cuma ada lampu di bawah jer... (#misi nie mlm yer guys ╮(╯3╰)╭ aq lupa mention chap sebelum nie)
Iverley dan Syed menyelinap masuk ke bangunan itu dan mengepung pengawal2 yang sedang mengawal sekumpulan senior lelaki... Suasana yang gelap memudahkan lagi kerja mereka...
Iverley buat isyarat mengarahkan Syed memulakan langkah... Namun Syed menggeleng dan menyuruh Iverley yang memulakan serangan...
Dan pertengkaran berlaku... Dalam pergaduhan mereka... Iverley secara tidak sengaja membaling tin berdekatan ke arah Syed(tk sengaja lh sngat)... Namun terkena ke salah seorang pengawal..
Pengawal itu menoleh melihat rakannya...
"Wey... Awat hang Baling tin nie kat pale aku..."marah lelaki itu
"Eh.. Bila masa lak nie..."nafi pengawal perempuan itu...
"Eh hang.. Aku tembak hang kang"lelaki itu mengacah2 menembak perempuan itu...
"Hah tembak2...kau ingat aku takut"
Dan pergaduhan berlaku... Rakan2 mereka yang lain cuma menenangkan pergaduhan itu... Sementara peperangan itu berlaku... Syed dan Iverley mencuri peluang untuk meleraikan ikatan senior2 mereka...
Setelah itu mereka keluar secara senyap...
"It's easy then i thought"lalu mereka pergi ke tempat yang telah di tetapkan...
Js X Mohaizad POV
Dua manusia ini telah diarahkan menyelamatkan Danella di sebuah markas sederhana... Ianya sebuah rumah... Tetapi tiada pengawal di luar...
"So... How?"Mohaizad melihat Js yang sedang meneliti rumah itu...
"Apa? Serang jak lah"Js menolak Mohaizad mendekati rumah itu...
Lalu Mohaizad berpusing dan menolak Js pulak mendekati rumah itu...
"Syamil ngan Adam kata 'Ladies First'"dan dengan itu... Terpaksalah Js mendahului Mohaizad...
Dia menyelinap masuk rumah itu... Lalu menyerang mereka menggunakan teknik taekwondo nya...
Dan seperti Altha... Pengawal di sama tumpas serta merta(wooo js bh itu)...
Mohaizad cuak melihat aksi Js... Kemudian dia menampar dirinya lalu mula mencari senior2 dan Danella...
"Woy... Jumpa dah?"soal Js...
"Dah"Mohaizad muncul dengan senior2 dan Danella...
"Ok jum"
Zul X Ummi POV...
Mereka di arahkan menunggu rakan2 mereka yang lain sebelum memulakan serangan kerana tempat itu merupakan markas kedua besar 'orang' itu...
Ummi mundar mandir di sebalik semak yang tinggi... Dia sangat risau akan kawan2nya...
"Weyy.. Berapa lama lagi nak tunggu...."Zul mula merungut...
"Aku tak tau... Tapi... Kalau kita serang dulu... Kita tak boleh menang... Dorang banyak sangat..."Ummi membetulkan tudungnya yang rosak ditiup angin...
"So? Kita nak tunggu jer? Wey... Wafa cam na? Dia sorang2 kau tau tak!"Zul menendang batu di depannya...
"Wafa... Dia... Degilll"Ummi menunduk... Dia memejamkan matanya lama...
Flashback
Hah mana Poison tu?"soal Senior Faqrey...
"Nah"Zul menghulurkan up Poison itu....
YOU ARE READING
THIRTEEN:The Truth [SU]
Random"Erghh.... Tempat apa ni"-Wafa "ARGGHHHHH!!!" Satu suara membuat semua member berkumpul di sebuah bilik . . . . . "ARGGHHHHH"-Ummi BANGGG!!!! "Pehal dohhh"-Zul... "Mata aku...." Ummi membuka matanya... "ARGHHHHHHHHH!!!!"-Ummi pakkk!!!!!