bab 1

9.4K 307 12
                                    

Keadaan yang tenang di sekolah izoura highschool menjadi bising disebabkan jeritan penghuni izoura highschool terutama pelajar perempuan apabila sebuah kereta Audi merah melepasi pagar sekolah.
Seorang lelaki yang keluar dari kereta dengan senyuman yang boleh mengoda kaum hawa ditambah lagi dengan matanya yang berwarna hazel.

" hoi! asal kau lambat sangat hah? kau tau tak kami dah berapa lama berdiri kat sini tunggu kau datang" jerit tengku iskandar dengan muka geram apabila melihat sahabat baik nyak tidak pedulikan kehadiran mereka.

"kacau lah kau nie is. Baru nak ngorat awek kau dah ganggu"

"dah! tak payah nak gaduh-gaduh. Jom masuk kelas " kata tengku adam kepada kawan nya sambil menunjal kepala iskandar.Iskandar hanya menunjukkan muka tak puas hati nya.

Mereka berempat berjalan dengan penuh gaya . Bunyi bising tak dihiraukan kerana mereka dah biasa dengan keadaan tersebut..

"ohh mai god!
"hai? boleh bekenalan"
"u ? i nak jadi boyfriend u lah"
" kacak lah abang abang semua"
" hai knight" itulah antaranya kata yang dilontar kepada knight. Yes! knight merupakan kumpulan tengku rayyan ,tengku iskandar, tengku adam dan tengku ammirul.

Sampai saja di kelas, rayyan dan kawanya mengambil tempat di tempat paling belakang sekali iaitu tempat mereka sendiri
.."Hoii!" tengku iskandar menjerit tiba2.

"ohh mak kau" dengan muka terkejut tengku ammirul menyebabkan mereka ketawa. "kau nie is, tak boleh kah kau jangan menjerit macam tak ada telor.."  iskandar hanya tersengih2

"sorryyy baby" mereka di sana menunjukkan muka geli.. " nanti kan ada pelajar baru. Saya dengar pelajar perempuan" kata ammirul.

"dah2 ! ckgu nak sampai. jom duduk tempat masing2." kata rayyan apabila melihat cikgu alya tengah berjalan ke kelas 5 sains.

"Selamat pagi cikgu" kelas 5 sains berdiri apabila melihat cikgu alya masuk.

"pagi. ok lh kelas. Hari ni ada pelajar baru. masuk" kata cikgu alya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tengku anabella masuk apabila cikgu alya menyuruhnya masuk.

"perkenalkan diri kamu" kata cikgu alya dengan mesrah.

"hai, my name is anabella crystal . u all can call me bella. "kata bella dengan ringkas. Bella sememangnya tidak mahu orang lain mengetahui bahawa dia adalah keturunan raja. Cikgu alya hanya tersenyum kerana dia sememangnya sudah mengenali bella yang suka merendah diri. Lagipun sekolah izoura highshool telah dipegang oleh bella sendiri.

"Ada soalan? "kata cikgu alya kepada pelajar lain. "saya bagi masa 5 minit saja"

"awak ada boyfriend?"kata seorang pelajar lelaki.

"tak ada"

"kalau saya nak jadi boyfriend awak ?"

"boleh"

"boleh bla" sambung bella menyebabkan semua pelajar ketawa melihat shah kena reject. hahahaa
"soalan lain" kata bella

"awak sekolah mana dulu?"

"ohh. dulu saya belajar kat london" kata bella dengan geram. Kau memang sengaja kan sha. Dah tau aku ni dari mana masih nak tanya. kata bella dalam hati.. tengku shanis adalah sepupu sebelah bonda nya.

"ok lah bella, awak boleh duduk kat belakang knight.Knight angkat tangan" kata cikgu alya.

Tengku anabella bejalan ke tempat duduk dengan slambe je tanpa pedulikan jelingan pelajar perempuan yang melihat nyak..Biasa lh. Tengku bella kan cantik dengan anak matanya yang berwarna biru kehijauan . Rambutnya yang berwarna coklat keperangan cuma diikat satu. Bella duduk di belakang tengku rayyan.

"cantik broo. Boleh buat stok baru nie" puji iskandar kepada rayyan yang sedang bermain iphone 7 nya. Biasalah, sekolah kaya dibenarkan untuk bermain handpone.

"tak minat. Dengan aku pun tak dpat nak hander"

"beres bos. kalau kau tak nak aku on je. cantik ape"

"Bukan cita rasa aku macam tu.. kecantikan dia tu cuma untuk tundukkan lelaki yang kaya macam kita ni" kata rayyan dengan semangat. Tau girlfriend kau merupakan anak orang kaya. kata Iskandar dalam hati .. Tengku rayyan hanya tersenyum sinis

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kringgggggg!!!!

"jom gi cafe bel" kata sha sambil menarik jari bella.

"jom bella" kata tengku qalisha dan tengku shasha.. tengku qalisha dan tengku shasha juga merupakan sepupu sebelah bondanya. Tiga sepupunya digelar sebagai blackpink di sekolah.Mereka berempat sememangnya rapat dari kecil. Biasa lah semua sepupu sebelah keluarga izoura semuaa lelaki kecuali bella sahaja perempuan.

"ok"

Mereka berempat keluar dari kelas. Sampai saja di cafe semua mata memandang mereka terutama bella.

"Bel, kau cari tempat jap. Kami nak beli makanan. Aku tau kau tak biasa berbaris."

"biasa lah puteri kesayangan"

"kesayangan kepala hotak kau. Kalau org dengar macam mana" shasha cuma tersengih sahajaa.

Bella berlalu terus mencari tempat duduk paling hujung kerana malas melayan sepupu nya yang suka bercakap tak pandang kiri kanan.
Bella terus duduk di meja sambil bermain handpone nya..

"ehemmmm!!! cik adik oi ni tmpat kami kalau nak duduk sini dengan abang2 pun boleh. " Bella terus menoleh ke belakang apabila mendengar suara lelaki .

6 orang lelaki yang menegur nya tadi terus pucat muka apabila melihat wajah tengku bella memandang mereka tajam.

"ehh b....bos."kata raykal dengan gagap..haha . tau takut

"peee"

"bila bos sampai? . Kata bulan depan baru masuk sekolah" irfan pula menyoal bella

"tadi. aku nak cari seseorang " kata bella "kau orang tak ada tempat lain ke nak duduk. pergi main jauh2.." sambung bela apabila melihat pelajar lain melihat dia sambil berbisik.

"ok sayang" kata Endry yang merupakan ketua killer lalu pergi dari meja tersebut..

Kumpulan killer terdiri dari 6 orang pelajar lelaki iaitu Endry,heykal,irfan Danial,Raykal, dan johan.. Mereka berenam merupkan org kepecayaan bella selain daripada shaha,sha dan lisha yang menguruskan kumpulan mafia black roses dan red killer. Kedua2 kumpulan mafia tersebut diketuai oleh bella sendiri.

"tu bukan budak baru kah? asal dia macam rapat je dengan killer ehh."

"biasalah orang murahan "
"harap muka je cantik tapi perangai ke laut"

Bella hanya buat tak dengar dengan bisikan2 pelajar di cafe.





sorry kalau cerita tak menarik. ini adalah karya pertama sis k

Princes IzouraWhere stories live. Discover now