Bella tiba di kelas pada pukul 7 pagi. Belum ada seorang pun pelajar smpai kerana kelas akan brmula pukul 8:30 pagi. Semalam dia tidak pulang ke rumah akibat terlajak tidur smpai pagi. Semntara menunggu kelas mula, bella mngmbil keputusan untuk tidur. Kepala nya yg sakit masih lagi terasa lagipun perutnya belum menjamah makanan dari semalam.
Satu jam berlalu kelas mula dipenuhi pelajar Izoura Highschool. The Diva dari jauh tersenyum sinis bila melihat bella tidur di kelas..
"kau tunggu lah nasip kau nnti bella2" tina merenung bella
"aku harap dengan cara nie dia akan pindah dari sekolah.Biar tiada seorang pun yang lebih cantik dri kita"
"betul kata kau tu mira"elsa menyokong pendapat mira.
"Dan semua orang akan membenci dia nnti mana mungkin dia akan bertahan dekat sini. "sambung mia
"welll! Bila minah tu datang semua orang pandang kata dia cantik smpai kita pun macam tak wujud.Aku tak nak nnti title queenka dirampas oleh budak bodoh tu." kata tina.Tangan disilang ke dada .Bibirnya tidak pudar dari senyuman.
"Perhatian!!!Kelas ni akan mengadakan spocek! Kerana kami dapati aduan dari pelajar lain bhwa plajar dari kelas nie ada bawa brg larangan..Yang lelaki berkumpul di hadapan dan perempuan di belakang..Gerak sekarang!!Kata cikgu fairuz merupakan guru disiplin paling garang..Killer pun ada di dalam kelas kerana mereka mmpunyai jawatan yang besar.Manakala rayyan pula merenung bella yang baru bangun tidur.
"Rayyan kau rasa bella macam tu ke"kata mirul
"emtah! kita tngok lh nnti"
"Killer jalankan tugas anda. Chek setiap beg dan meja mereka" killer hnya menurut bila cikgu fairuz mmberi arahan.
Lebih kurang setengah jam akhirnya tugas killer selesai.Barang yg terlarang diberi kepada cikgu fairuz.
Muka cikgu fairuz terus berubah serius bila meliha barang di atas tngannya..Dadanya berombak kencang."SIAPA PUNYA BARANG NI!!!!!!"
Semua pelajar kelas 5 Sains hnya diam sahaja.
"ohh!! tak nak ngaku eh! Killer mna korang dapat barang nie!"
"erre..dekat meja paling akhir sekali. Yang ada beg warna hitam merah."kata heykal. Sebenarnya killer tak tahu siapa punya beg itu.
"Siapa duduk di tempat paling akhir yang beg warna hitam merah"Bella hnya angkat tangan saja sebab itu memang beg nya..Lagipun beg nyak hanya tinggal di dalam kelas semalam.
"Kedepan!"arah cikgu fairuz tegas.Muka Killer sudah pucat sebab tk sangka brg yang mereka tangkap merupakan barng bella.
"apa yg kau bawa ke sekolah bella.?" lalu melemparkan cd dan majalah lucah atas meja guru.Bella masih blur sebab dia tak tahu apa2.
"ikut saya"Bella hnya mengikut cikgu fairuz keluar dari kelas menuju ke bilik disiplin bersama dengan Killer.
Sampai saja di bilik disiplin bella terus duduk di sofa.Dia tidak bercakap apa2 sebab kepala nya terlalu sakit.Muka nya pucat.
"Princes"kata cikgu fairuz berdiri di hadapan bella smbil membongkok kepala nya sedikit sebagai tanda hormat rakyat kepada princes.Cikgu fairuz sebenar nya pura2 marah bella di depan pelajar atas permintaan bella agar rahsia nya tidak tebongkar.
"aku tak buat semua tu. aku tau ramai yang benci aku kat sekolah nie."Bella memicit kepalanya
"Saya pecaya Princis tak buat semua tu. Mungkin ada orang yang meletakan barang nie dalam beg Princes"
"so!apa hukuman nya"
"tapi Princes..saya tak berani" kata cikgu fairuz. Mana mungkin dia berani menjatuhkan hukuman kepada anak raja..Silap2 hari bulan dia akan dibunuh.
"Ini adalah arahan aku. Kau nak ke orang tau sapa aku. Aku masih tak nak rahsia ni terbongkar kau tahu tak."
"baiklah. Hu..hukumanya adalah cuuu....cuci tandas selama 2 minggu." tergetar2 cikgu fairuz berkata.
"ok" jawap bella segera pergi.Kepala nya sakit masih lagi ditahan.Killer juga keluar bersama bella..Bela pergi ke bilik rahsia nya bersama Killer. Sampai saja di pintu rahsia bella terus pengsan..
"Bella!!!" kata killer serentak . Mereka panik bila melihat bella tiba2 jatuh pengsan. Endry terus membawa bella pergi ke hospital bersama dengan killer.
Killer hnya mnunggu doktor untuk meriksa keadaan bella.
"macam mana keadaan nya doktor"
"dia ok. Cuma perutnya masih kosong.Mungkin sebab dia tak makan dari semalam. Dia ditahan dulu kerana keadaannya sangat lemah.Kalau dia sedar nnti suruh dia makan takut dia akan diserang gastrik" doktor terus keluar.
Killer hnya duduk di sofa. Mereka telah menempatkan bella di bilik VIP.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Lisha shasha"panggil Sha"apa"
"bella pengsan. Dia ada kat hospital sekarang nie..Killer wassap aku kata bella ditahan kat hospital."kata sha
"nanti kita lawat dia lepas habis sekolah.Aku pecaya ada orang sabotas bella. Sebab kelmarin beg bella tinggal kat kelas."
"Aku pun rasa macam tu. Apapun buat masa nie kita tunggu bella sedar. Baru kita cari siapa buat keja ni. Aku tak nak nma bella kotor. Dia tak layak dilayan seperti ini. Kalau permaisuri dan Raja tahu perkara nie macam mna." Lisha terus meramas mukanya. Dia tak nak bella dipandang hina oleh orng lain. Mereka terlalu sayang kepada bella.
"entah. Kita berserah je lah. Kalau boleh jangan bagitau takut bella marah. Korang pun tau bella tak nak menyusahkan orang tua nya. Lagipun kalau kita bagitau mungkin keadaan bertambah rumit." balas sha
"Ok" kata lisha dan shasha serentak.Mereka bertiga keluar ke cafe selepas loceng berbunyi.
Knight dan The Diva rehat bersama2 memandangkan the Diva ingin menghasut fikiran Knight untuk membenci bella.
"Aku tak sangka lah bella macam tu kan? Muka je cantik tapi murah" Elsa memulakan lakonan nya.
"kami pun masih tak pecaya. Bella kan nampak baik dan pendiam" balas iskandar yang duduk di hadapan elsa.
"tak pecaya ape nye. Dah tebukti depan mata.Lagipun hari tu kami tengok dia masuk hotel dengan lelaki" tipu tina sambil merenunv rayyan yang hnya berdiam diri.Dia dapat rsa rayyan marah melalui ai muka rayyan. Puas hatinya dapat membalas dendam kepada bella..Haha..siapa suruh kau cari pasal..Sekolah nie kan aku punya
"teruk betul lah sikap bella tu. Aku walaupun pergi club tapi tak lakukan bendak terkutuk.
"Dah lah aku nak masuk kelas. tak ade mood nak makan" Knight memandang rayyan hairan melihat rayyan tiba2 berubah manakala the diva sudah tersenyum sinis.
YOU ARE READING
Princes Izoura
RomantikTengku Anabella Crystal Kay Izoura berdarah diraja. Merupakan seorang princes pertama dalam Keluarga Izoura. Memiliki keistimewaan yang luar biasa kerAna mewarisi keistimewaan nenek dan atok moyangnya dulu .Kehidupan nya dari kecil sering diburu o...