bab 9

4.9K 206 2
                                    

Tepat pukul 4 petang, Bella sudah tiba di cafe.Dia hnya menggunakan dress dark blue paras paha shja. Bella sudah biasa mnggunakn dress dari kecil memandankan dia merupakn seorang princes.

 Bella sudah biasa mnggunakn dress dari kecil memandankan dia merupakn seorang princes

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sementara menunggu sepupunya yang lain bella hnya bermain iphone ny. App instagram dibuka..Jarinya terhenti pada sebuah gambar 4 orang lelaki bersama dgn 4 lagi perempuan

Ehh! nie bukan cafe tmpat aku lepak sekarang ke. Oh no! Mati aku. Asal aku pergi mesti mamat puaka nie ade.. bisik hati bella melihat gambar knight di intagram bersama dgn wanita lain.. Bella  mencari bayang2 knight di cafe. Matanya terhenti di meja sebuah meja yg sedikit jauh. Knight sedang ketawa bersama dengan perempuan ...Dasar playboy!

Hmpir 10 minit berlalu barulah roses datang. Mereka menggmbil tmpat di mana bella berada.

"Dah lama smpai" tnya sha

"Dalam sepuluh minit"

"kau dah order ?" lisha terus duduk di sisi bella mnakala sha dan shasha duduk di hadapan bella.

"dah"

"ok lh kalau macam tu u all tunggu sini aku pi order jap. sha?shasha? korang nak minun ape?"

"macam biasa" katanya serentak.. Lisha terus berlalu pergi.


"eh rayyan tu bukan si bella dengan kawanya ke?" kata adam bila melihat bella

"mana?"

"tu" sambil menunjukkan meja di hujung cafe.

"woww! baru nmpak batang hidung bella lh. Lepas kes haritu terus tak hadir sekolah.. " kata mirul. Teman wanita mereka baru sahaja sudah balik.

"mungkin dia malu kot atau dia berhenti sekolah"

"baguslah kalau berhenti. Aku tak kuasa nak hadap perempuan kotor macam dia" kata rayyan.Yang lain hnya mengangguk.

"Jangan terlalu membenci rayyan nnti jadi cinta" Iskandar trus menyakat rayyan.Rayyan ape lagi terus buat muka cemberut dia lah..

"anjing punya member. Klau kau nak kau pegi lah takle. not my choice that dirty gils" kata rayyan smbil menunjuk muka seponsen.Adam dan mirul hnya mengeleng kepala melihat telatah kawan mereka.

"Dah jom cauu"

" ok Jom"

"Btw! ingat malam esok. Kita ade kerja" kata rayyan sebelum berlalu keluar diikuti killer.

~~~~~~~~~

"Memndangkan esok hari sabtu tak ade sekolah.. Korang tak jalan mana2 ke? " sha mula bersuara setelah sekian lama mereka berdiam diri melayan perasaan masing2.

"esok aku nak balik rumah family aku. Kenapa kau tnya?"kata lisha

"Saje je tanya. "

"Aku rasa esok nak rehat kat rumah je lah" kata shasha pula.

"Bella?"

"Malas nak jalan" Bella bersuara tnpa memandang rakannya.

"Kalau macam tu tkpe lah. Aku pun rehat je kat rumah"

~~~~~~~~~~~~~~~

"Bella bangun sayang. Matahari dah terpacak kat atas kepala nie" Bella membuka matanya bila mendengar suara kak yati di luar pintu.

"Yaa!"

"Kalau dah selesai mndi, Bella turun breakfast tau"

"ok kak" Bella terus masuk bilik air.Semlam dia tidur pukul 4.Selepas pulang dari cafe dia terus masuk ke bilik kerjanya. Terlalu bnyak kerja diselesaikan mengenai Crystal  Holding memndangkan esok dia dia akan menyerah semua fail kepada PA nya.

Selesai saja mndi, bella turun ke bawah.

"bella nak makan apa" Kak siti merenung wajah bella. Matanya seperti kurang tidur.

"Saya nak mihun kak" Kak siti memberi pinggan yg dipenuhi mihun dengan air milo.

"semalam bella tidur lewat?" Bella mengangguk saja. Kak siti hnya mmpu menggeleng kepala.Dia kadang2 kasihan melihat bella terpaksa mengguruskan syarikat sendiri pada usia semudanya tmbahan lagi bella masih sekolah.

Selesai makan, bella terus naik bilik nya untuk sambung kembali tidurnya. Matanya betul2 mengangtuk.

~~~~~

Princes IzouraWhere stories live. Discover now