Bab 12

5.1K 273 3
                                    

Bisikan2 pelajar kelas 5 sains tidak diiraukan bella. Kakinya terus menuju ke tmpat duduk belakang Knight. Senyuman sinis terukir di bibir knight. Bella terus duduk tanpa mmpedulikan sindiran Diva yng sedang berbual dgn Knigh. Dia sudah puas melepaskan marahnya dgn menangis td.

Pagi td dia mncuci tndas seperti yg dijnjikan nya dgn guru disiplin. Tiba2 tubuhnya basah disimbah dengan sebaldi air. Orang yg mnyimbahnya adalah Aqilah merupakan classmate nya sendiri. Dia hnya beredar untuk menukar baju. Selepas itu dia pergi ke rooftop untuk melepaskan sedihnya. Dengan menyanyi dia dapat menangkan sedikit rasa marahnya.

"Asal kita boleh sekelas dgn pelacur ehh?" Tina mmbuat muka jijik smbil mnjeling Bella. Bella hnya buat muka bodoh je macam tiada apa yg berlaku.

"Hoi pelacur kau dari mna lmbat masuk kelas hah?!"
Tina mula panas bila Bella tidak pedulikannya. Sebenar di ingin mncari gaduh dengan Bella untuk melepaskan marahnya mngenai hal td. Dia masih tak puas hati dengan orang yg mmpunyai kereta lomboghini td.

Tina bngun dan terus meluru ke arah Bella. Rambut Bella ditarik dgn kuat.

"Arrrrrhhh!!!  Sakit bodoh!!."
Diva yang lain hnya trswnyum melihat ketua mereka bertindak. Ini yg dinanti2 oleh mereka. Lain pula Knight, mereka bersimpati terhadap bella tapi apakah daya mereka tidak lebih berpihak kepada Diva.

"Ohhh ade suara! Ingatkan pelacur murahan macam macam kau dah bisu." Kepala bella dihentak di meja.

"Aku tak kacau kau lah sial!!" Bila masih menahan sabar. Kepalanya sakit bila dihentak di atas meja.

"Memang! Memang kau tak kacau aku tapi aku bnci kau wujud kau sekolah nie! Pelacur macam kau tak layak ade kat sini!!!!" Bella merenung Tina tajam. Sabarnya semakin nipis bila dikata pelacur.

"Jangan2 kau nie anak haram! Anak luar nikah.Keturunan keluarga pelacur! Berlagak kaya hndak sekolah dekat sini! Dasar smpah!!"Jerit Tina lalu mengeratkan lagi cengkaman di rambut Bella.

Kauuuu!!!!!!!!!!!
Bella mula hilang sabar.Jari Tina mencengkam rambutnya digegam dgn kuat. Tina mula mnjerit bila bella mnguatkan lagi genggaman mnggunakan kukunya.Darah mula keluar dari Tangan Tina.

" KAU JANGAN SESEKALI HINA KELUARGA AKU!!!!! Kau tu lebih teruk dari aku! Jangan nak tunjuk baik sngat kalau diri dah kotor!"

Bella tidak dapat menahan marahnya lagi. Dia paling pantang bila org mnghina keluargnya. Rambut Tina dicengkam lalu kepala Tina dihentak ke dinding. Tidak cukup dgn itu muka Tina ditampar berkali2 smpai Tina tidak berdaya untuk melawan. Tubuh Tina terus ditolak dengan kuat mnyebabkan tina terduduk. Knight dan Diva hnya mmpu melihat kerana takut melihat perubahan pada bella..Auranya sngat mnyeramkan.

"Kau dengar sini baik2 Kristina Adelia Bin Dato Mustafa! Sekali lagi kau libatkan family aku siap kau! Aku tak teragak2 untul tamatkan nyawa kau dalam bumi ini." Pucat muka yg lain mndengar kata kata Bella.

"Aku cakap jangan pandang bawah. Pandang muka aku biar kau ingat!"
Tina hnya menurut saja. Pipinya sakit akibat ditambar oleh bella berkali2.

Terus terbuka luas mata Tina bila melihat anak mata Bella berwarna merah darah. Tubuhnya bergeletar hebat..

"Kau faham tak sundal!!" Jerit bella

"F...faaa. .fahamm" kata Tina sebelum dia pengsan tidak sedarkan diri. Kelas mnjadi sunyi melihat Tina sudah pengsan.

Bella memusingkan tubuhnya. Matanya melihat ke arah knight dan Diva. Baru dia perasan Rayyan tidak ada dekat situ. Dia berjalan keluar dengan senyuman membunuhnya. Kelas masih lagi sunyi. Ada yang seperti ingin menangis. Ada yg masih terduduk akibat takut melihat anak mata Bella mnjadi merah lebih2 Lagi Diva dan knight masih lagi berdiri di tmpat masing2. Jantung mereka seperti hendak keluar bila direnung oleh bella td.
~~~~~~~~~~~

Bella pov

Aku keluar dari kelas. Baru beberapa tapak dari pintu kelas aku melihat kelibat Rayyan sedang berjalan menuju ke kelas dengan penuh gaya.

Aku hanya menunduk smbil berjalan takut Rayyan melihat mataku. Belumm sempat aku hendak berlalu tangan ku dipegang oleh seseorang. Aku hnya mnunduk kepala.

"Bella? Are you okay" Tekejut juga aku melihat Rayyan tiba2 mngambil berat tntang diriku

"Oookay" jawap ku perlahan. Tak pernah Rayyan berbual dengan ku..selama nie hnya muka ketat yg ditayang bila melihat aku.

"Awak nak kemana dengan rambut serabai nie?" Aku dapat rasakan jari Rayyan mengelus rambutku dengan perlahan. Aku hnya mmpu mndiamkan diri masih lagi terkejut. Suara rayyan sngat lembut mnyapa telinga ku. Pngilan nya betukar kepada awak. Kalau selama nie akan mnggunakan aku. Rasa cair hati ku..hahah!!! Jantung usah dikata lah. Seperti nak terkeluar bila rapat dengan Rayyan.

Rayyan memegang bahuku lalu dipusing menghadapnya. Aku hnya mnunduk saja bila dia mbetulkan rambut ku..Hatiiku yg masih panas akibat td menjadi tenang bila brdiri di hadapan nya. Aku sedikit terbuai dengan perbuatan Rayyan yg bermain dgn rmbut ku. Mataku sudah kmbali seperti biasa.

"Kan cantik macam nie. Perfeck!" Katanya lalu membetul kan bajuku yg  tidak kemas. Aku mengangkat wajahku lalu merenung mata hazelnya. Dia tersenyum manis kepada ku. Aku hnya mmpu terdiam. Dapat ku rasa mukanya semakin hmpir dgn wajahku.. Belum sempat Rayyan hndak mncium mulutku. Aku terus memusingkan dan terus berlari. Pipiku terasa panas. Terdengar ketawa keluar dari rayyan menambahkan lagi merah di pipiku.. Terus aku pecut lari ke tandas.

"Huhh! Macam nak terkeluar jntungku. Asal dia handsome sngat ehh. Aku dah jatuh cinta. Ohh my! Bahagianya." Bella tersenyum lebar. Ini merupakan pertama kalinya jatuh cinta. Setelah mmbetulkan keadaanku di tandas aku terus ke bilik bawah tanah. Malas rasanya nak hadap muka mereka. Lagipun Blackpink masuk kelas kerana ada tugas  dengan killer.

~~~~~~
Rayyan tersenyum lebar brjalan ke arah knight. Rasa bhgia dapat mngenakan bella. Comel!!! Macam nak ggit pipi bella. Haha

"Kenapa tu?" Tnya Rayyan bila melihat Tina mnangis dalam dakapan elsa.Dia sedikit hairan melihat kelas mnjadi sunyi. Selama nie bising macam orang jual ikan je..

"Gaduh" Jawap iskandar dengan perlahan. Rayyan mengerukan keningkan bila melihat wajah kawannya pucat.

"Dengan siapa? Asal muka korang pucat nie? Korang nmpak hntu ke"

Tokk!!

"Sakit lah bodoh! Kau nie knapa tiba2 ketuk kepala aku" Rayyan mngusap kepalanya akibat sakit diketuk oleh ammirul.

"Kau nie mulut macam puaka. Hantu2 jngan mainlah"

"Haha. Takut hntu rupanya kawan aku nie." Ammirul tnyang muka tak puas hati bila rayyan mncubit pipinya. Rayyan tersengih.

"Asal korang diam je nie. ? Cuba bagitahu aku kenapa bella dan tina gaduh" katanya. Patutlah bella tak terurus bila keluar dari kelas dengan rambut serabainya.

Knight mula menceritakn apa yg jadi dari mula hingga ke akhir. Rayyan hnya tekun mendengar dengan wajah tak pecaya.

"Patutlh. Dah dia hina keluarga bella sapa tak  marah" Mahunya bella tak marah. Nie kalau Raja dan permaisuri tahu dah lama tina tu tak ada kepala. Hissshhhh.

" Yang itu tak penting. Yang penting sekarang nie semasa bella marah tina matanya merah kehitaman. Sama seperti red black" kata adam

"Betul rayyan. Auranya sngat mnyerankan. Lebih seram dari Red black kau tahu tak. Mahu nya terkencing aku bila dia tenung aku td" iskandar bersungguh2 bercerita kepada rayyan.

" tak mungkin itu red black. Lagipun bella tu......" kata rayyan terhenti. Patutkah aku bagitahu diorang. Menolog rayyan .

"Bella tu ape? " tnya Knight bila mereka menunggu rayyan tidak menghabiskan ayatmya.

"Errrr. Tak de. Lain kali je lah. Cikgu dah nak msuk ni" kata rayyan bila melihat cikgu berjalan menuju ke kelas mereka.

The Diva sudah duduk di tempat masing2. Penbelajaran mereka seperti biasa tanpa blackpink.







Don't forget to vote and comment

Rasa tak bersemangat pula sis nak teruskan..

Princes IzouraWhere stories live. Discover now