Bab 13

5K 227 3
                                    

Sebuah hutan yg dikatakan hutan misteri kerana sudah ramai orang masuk ke hutan itu hilang begitu saja tanpa dapat dikesan. Di tengah2 hutan itu, terdapat sebuah villa 3 tingkat. Sbenar nya orang itu bukan hilang namun dibunuh oleh penghuni villa tersebut.

Kawasan tersebut kepunyaan  kumpulan Dragon. Mereka tidak mahu orang lain mnjejak kaki ke kawasan mereka.

"Korang dah jumpa perempuan tu" tnya seorang lelaki dalam likungan 50.

"Belum Dragon. Dia susah untuk dijejak."

"Korang buat keja ke tidak haaa!!!" Aku suruh kau cari seorang perempuan pun tak boleh.!! Aku tak kira.. Walau bagaimna sekalipun cara cari perempuan tu sebelum hari lahirnya.!!"

"Baik Dragon" Anak buahnya hnya menunduk bila dimarah. Orang tua di hadapan mereka bukan boleh dibawa main..Silap2 melayang kepala.

"Aku nak korang bunuh 2 orang tua tu. Mungkin dengan cara nie dia akan muculkan diri. Selepas tu bunuh semua keturunan Izoura. Aku tak nak seorang pun hidup!!! Korang faham tak!"

"Fahamm!!!" Jawap mereka serentak.
Mereka terus keluar dari bilik itu untuk mnyelesaikan tugasa yg diberi.

" Hahahhaa! Kau tunggu lah Alexander! Aku tak akan biarkan keluarga kau hidup bahagia. Aku akan bunuh ahli keluarga kau satu persatu. Mungkin aku boleh bunuh adik kau Alex dulu..hahah!! Lepas aku bunuh aku akan rampas semua harta kau!!!" Dragon ketawa. Sunguh gembira hatinya membayangkan harta kepunyaan Izoura jatuh le tangan nya.

"Tapi sayang!! Anak perempuan kau belum aku bunuh! Sungguh pintar kau bermain sembunyi ehh.. kau tunggu lah perempuan..aku akan bunuh kau dengan tangan aku sendiri." Katanya smbil membelek Kris Sakti yg dipegangnya. Ketawa nya memenuhi ruang bilik itu.

Tok
Tok

Ketawanya terhenti bila pintu bilik diketuk.

"Masuk!" Seorang perempuan masuk.

"Papa busy ke"

"Tak syg..knapa nie?"

"Papa?? Bila kita nak tinggal kat istana besar tu. Puteri nak jadi princes. Biar semua orang hormat dan syang puteri" kata anaknya lalu memeluk papany. Walaupun usia anaknya 17 tahun namun anakny sngat mnja.

"Sayang sabar tau..Tak lama lagi kita akan tinggal sana. Tunggu papa cari perempuan tu." Katanya lalu mncium rambut anak tunggalnya. Isterinya sudah meninggal akibat sakit jantung 6 tahun yg lalu.

"Papa belum jumpa dia lagi. Kenapa papa tak suruh je puteri sekolah kat Izoura mna tahu dia sekolah kat sana" Dragon seperti berfikir dengan cadangan anaknya. Tidak lama selepas itu senyuman nya terukir.

"Pintar anak papa. Haha! Nnti papa masukkan puteri dekat sana. Puteri tolong cari perempuan yg ada tanda bintang di belakangnya tau."

"Ok papa!! Puteri pergi dulu. Nanti bagitahu puteri tau"

~~~~~~~~~~

Bella pov

Sudah seminggu sejak kejadian pergaduhan aku dengan The Diva, hidupku sedikit aman di sekolah. Namun Aku tahu mereka tidak akan berdiam diri.

Mungkin mereka sedang merencanakn sesuatu untuk mnjatuhkan aku. Macam mna aku tahu?? Sbab aku pernah dngar mereka berbual dekat tndas.

Flashback

Akibat tidak tahan aku terus berlari ke tndas. Kawasan blok B itu sangat sunyi sbab pelajar summer dah pulang. Mungkin tiada lagi org kat sana.

Sampai saja aku terus mmbuang apa yg patut. Tidak lama kemudian aku mndengar suara org mnuju ke tndas.Aku masih berdiam diri di dalam tndas dan mndengar mereka berbual.Aku terpksa tidak melakuka sebarang bunyi agar mereka tidak tahu.

"Kita tengok je nnti. Aku biarkan dia happy dulu lepastu tahu lh mcm mna nak ajar dia"

Aku tahu itu suara si tina and the geng.

"Good. Macam tu lah leader kami. Tak mudah menyerah kalah. Aku tengok si Bella tu makin rapat dengan rayyan kan. Kau tak rasa ke?"

"Biarkan. Tunggu saatnya nnti aku akan keluar kn dia dari sekolah nie. Dan waktu tu tiada siapa yg nak bkawan dgnnya termasuk rayyan. Haaha! "

"Steady arrr bebb."

Puikk nak jatuhkan aku lah tu. Ini sekolah aku lah. Silap2 kau yg keluar nnti..hahah

"Jom aaa. Dah lewat nie kita balik."
Selepas saja keadaan sunyi aku terus keluar dari tndas

End flashback

Aku tak takut dengan mereka cuma aku perlu tunjuk diri sedikit lemah. Sekali aku jentik je Diva tu..Gedik je lebih..Makeup dah lh tebal ada hati nak bndingkan aku dengan dia..aku cntik asli tak pkai ape pun still beuty. Ehhh! Asal aku kutuk org lebih2 pula..hehe.. sekali sekala buat dosa..

Aku pergi ke cafe. Di satu meja aku nmpak Blackpink sedang bersembang dgn Knight. Kakiku menuju ke arah mereka..

Keadaan yg bising mnjadi sunyi bila aku lalu di tengah2 cafe. Sejak kejadian haritu orang lain sperti takut dengan aku.. Aku pun tak tahu bukan nya aku makan orang pun.

"Eh Bella..dduk lah. Dah macam malaikat maut pula kau. Bunyi bising td tertiba senyap tngok kau datang" seloroh Blackpink.

"Tak ade mane nya malaikat maut." Aku buat mata keatas. Mlas mau layan. Aku mngambil tmpat dduk di hadapan Rayyan. Cuma krusi kat situ saja kosong. Rayyan mula bersuara melihat aku dduk.

"Bella? Kau nak mkan apa?" Soalnya

"Tak pe. Aku dah mkan td."

"Kau makan kat mana?" Iskandar pula mnyoal.

Aduhh. Lupa pula. Tak akan aku nak cakap aku mkan kat bilik aku.

"Errrr" Nak cakap ape nie. Aku pandang Blackpink mnta simpati mereka.

"Bella kenyang makan spaghetti yg aku bawa td. Dia mnta aku buat semalam." Sha mberi alasan. Knight pula pcya. Sebelum 10 minit kelas bermula . Kami pun sama2 masuk kelas. Pelajar hnya diberi masa 45 minit untuk rehat.

......

Princes IzouraWhere stories live. Discover now