Tengku ariq mehembus nafasnya. Dia merenung wajah bonda dan ayahanda nya.
"Ehemm"
Tengku Aryana dan Tengku alexander memndang ariq.
"Errrr. Ayahanda? Bonda? Ariq nak bincang sesuatu selepas mkan nie.
"Bolehh" jawap tengku aryana dengan senyuman.
Selesai saja mkan mereka dduk di ruang tamu tingkat 2.Tengku aril baru saja smpai dari pejabat terus meluru ke arah mereka.
"Aii? Kenapa berkumpul nie?"
"Abang ariq nak cakap sesuatu katanya." Tengku alexander duduk di sebelah isterinya.
Tengku ariq POV
Aku meluru ke arah keluargaku di tingkat atas. Aku terus duduk di sisi aril.
"Ariq nak bincang ape ni? Soal ayahanda
Aku menarik nafas. Takut rasanya nak cakap. Takut ayahanda tak bagi.
"Ariq rasa nak uruskan Izoura school sebelum naik tahkta. Itupun kalau bonda dan ayahanda suruh."
"Kenapa nak uruskan?" Bonda pula bersuara.
"Sebab ariq nak jumpa princes. Lagipun orang Ariq kata princes sekolah kat sana" Dari riak bonda wajahnya kelihatan sedikit terkejut.
"Betul ke Ariq?? Princes ade kat sana? Anak bonda sekolah sana?" Bonda sudah duduk di sebelahku .
Matanya berkaca-kaca seperti hndak mnangis. Ini lah bnda yg aku tak suka bila lihat bonda sedihh..mmm
"Betul bonda. Tapi bonda jangan pergi jumpa dia. Nnti orang akan tahu. Bonda faham kan" aku cuba pujuk bonda.
"Bonda rindu dia Ariq. Bonda nak cium dia.Nak belai dia macam anak org lain. Bonda nak bagi kasih sayang kat dia.."
"Sayang?? Tolong jangan macam ni. Princes tak nak jumpa syg kalau syg nngis. Ingat pesan princes dulu sebelum dia pergi. Dia nak jumpa bonda nya semula dalam keadaan sihat." Ayahanda ku cuba memujuk bonda yg sedang menangis..
Dulu bonda selalu jatuh sakit sebab rindukan princes.
"Bila Ariq nak mula?"
"Kalau boleh Ariq nak pergi esok. Bolehkan ayahanda?"
"Tak ade masalah. Dapat juga tengkk keadaan dia. Jangan lupa kirim salam kat dia. Mesti dia dah cntik kan?"
"Baik ayahanda"
Aku melihat bonda sudah tidur dalam pelukan ayah.
"Bila Princes balik sini. Bukan dia kat london."
"Itu saya tak psti ayahanda. Yang saya tahu sekarang dia sekolah kat sana"
" Tak pe lah. Ayahanda nak masuk bilik dulu. Kasihan bonda. Aril pula sudah masuk biliknya..Katanya letih.
"Baik ayahanda"
Aku melihat ayahanda mendukung bonda ke tingkat 3 mnggunakan lif.. Tua2 pun masih kuat ayahanda ..haha.
Aku terus masuk bilik di tingkat 4. Bilik aku , aril dan princes kat tingkat 4. Tingkat 3 pula bilik pejabat, dan bilik tidur orang tuaku.
~~~~~~~~~
Bella povAku turun kebawah dengan senyuman lebar. Mulutku tidak henti2 mnyanyi lagu My heart.
Aku pun tak tahu kenapa hati ku rasa gmbira. Seperti aku dapat rasa aku akan berjumpa dgn org yg aku syg."Panjang nya senyum bella"
"Mesti lah kak siti. Kalau kita senyum pagi2 baru rezeki nak masuk."
"Yelah tu. Selama nie tak pula. Asik masam je muka" aku hnya tersengih .
"Dah2. Jangan asik senyum je.. sarapan dulu. Lewat karang baru tau"
Aku mncedok mihun goreng. Itu adalah satu makanan kesukaanku.Selesai saja makan aku terus ke sekolah. Melihat jam hnya tinggal 15 minit saja gate akan ttup aku bercadang mnggunakan motorbikes agar cepat sampai.
Sampai saja aku di sekolah keadaan agak sedikit sunyi..
"Aiiii! Tak kan hari nie pelajar semua tak datang sekolah. Macam sunyi je"
Aku berjalan melalui blok A. Kelas ku berada di blok C tingkat 3. Dari jauh aku melihat killer berpekaian kemas pegawas. Siap ade name teg lagi. Tak pernah2 mereka mnggunakan name tag nnti org tahu nama lh kata kan.
"Killer!!" Killer memandang ke arah ku. Muka mereka seperti nak marah. Mungkin sebab aku lmbat atau aku jerit kot..haha
"Kenapa lmbat??" Soal Endry
" lewat bngun" mereka hnya mngangguk.
"Mna pelajar lain. Sebab aku tngok macam sunyi je"
"Semua org ade kat dewan bella oii..lain kali jangan lmbat" marah Danial.
"Kenapa ade kat dewan? Kenapa Amer tak bagi tahu aku?" Rasa geram pula hati aku..
Amer merupakan pengetua aka anak buah aku kalau reader semua nak tahu ehhh..hehe
"Jangan lah marah. Nnti kau tahu je lah." Johan menepuk bahu ku. Aku sedikit hairan. Tahu ape nie? Mereka macam ade simpan sesuatu.
"Emm.. yelah.. aku nak masuk dulu. Korang nak kemana ni?"
"Ohh..kami cari kau tadi.."
"Kalau macam tu jom lh." Bella terus berjalan ke dewan. Killer berpandangan sesama sendiri sebelum mngikut langkah bella..
End pov
............
Please vote and comment 😁
YOU ARE READING
Princes Izoura
RomanceTengku Anabella Crystal Kay Izoura berdarah diraja. Merupakan seorang princes pertama dalam Keluarga Izoura. Memiliki keistimewaan yang luar biasa kerAna mewarisi keistimewaan nenek dan atok moyangnya dulu .Kehidupan nya dari kecil sering diburu o...