Bab 15

4.9K 230 4
                                    

Situasi  sha & Ammirul

Sha menunggu Ammirul memilih baju. Mulutnya tidak henti2 mnyumpah ammirul. Habis bnda yg jahat2 dituju khas untuk lelaki yg menarik tgnnya td.

"Hah??! Mulut tak henti2 duduk diam. Mengumpat aku lah tu. Ingat aku tak dengar kh?" Sha mnjeling Mirul seperti hendak diterkam. Mirul buat tak tahu je.

"Cepat lh pilih..kau nie kalah pompuan" Dia mula berasa bosan. Hmpir setengah jam sudah tapi satu baju pun belum dibeli. Haiissshhh.!

"Kejaplh. Baru nak cari .."

"Hahhh! Dah jumpa dah. Cantikan. Dengan perempuan pun ade. Kau nak ke. Aku belanja. " Dia menunjuk baju baju hitam

 " Dia menunjuk baju baju hitam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau sure ke nak belanja aku?"

"Why not..sekali sekala habiskan duit utk perempuan cntik."

"Yelahtu sekali sekala. Ingat aku tak tahu ke korang habiskan duit dengan perempuan keliling pinggang"

"Antara nya kau lah tu." Sha mmbuat muka loya.. Ammirul tersengih.

"Dah jom bayar.." ammirul mmberi baju kepada pekerja di situ.

"Nah..Baju kau."

"Thank"

~~~~~~~~~~

Situasi lisha & iskandar

"Cntik tak is" kata lisha.

"Cantikk. Sesuai dgn u." Iskandar lebih beperangai playboy. Perangainya lebih teruk lagi dari kawannya yg lain. Iskandar mngosok kepala lisha dibaluti topi.

"Kau ambil satu aku ambik satu baru sweet" sambungnya lagi.

"Ok"

"Kenapa mesti princess dan prince?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kenapa mesti princess dan prince?"

"Sbab aku prince kau dan kau princes dalam hati aku" kata iskandar lalu mngenyitkan sebelah matanya.

"Yelahtu."

"Dah cepat.. Dorang chat bawa kita tengok wayang."

~~~~~~~~

"Mna dorang nie. Wayang dah nak mula. Lubang hidung dorang pun belum nmpak lagi" Bella mula merungut. Dia sebenarnya tak selesa melihat mata2 perempuan mnjeling nyak sebab dekat dengan rayyan. Jeles lah tu bisiknya.

"Hai lah bella. Tak ade bnda lain ke nak disebut. Lubang hidung pula kau nak sebut." Rayyan mngeleng kepala.

"Tak payah sibuk lah."

"Kejap lagi smpai lah tu..hah! Tu mereka." Bella merenung mereka dengan tajam. Blackpink dan knight tersengih.

"Dah jom masuk." Ajak rayyan.

Rayyan dan Bella sudah memilih drama twilight. Hnya itu sja yg menarik perhatian.

Mereka mngambil tmpat duduk masing2. Setengah jam cerita twilight sudah ditayangkan. Bermulalah aksi kiss mnyebabkan Knight tersenyum gatal kepada pasangan mereka. Muka Blackpink tak usah dicakap lah blushing habis. Haha.

"Haiissshhh! Siapa lah pilih cerita bawah umur nie" rungut lisha..

"Aiii. Tak ape lh. Best ape. Kita bukan nye bawah umur pun. Kita dah 17 tahun. Hehe.." iskandar mengangkat sebelah keningnya.

"Korang je dah 17. Aku masih 16 ok." Bella mmbela dirinya.

Agenda kissing itu pula bertukar mnjadi lebih lagi. Bertambah lh merah muka mereka melihat pelakon perempuan mmbuka baju. Hnya tingal bra dan seluar dalam saja pada badannya.

Blackpink menutup muka mereka dengan tangan. Pecah ketawa Knight melihat muka merah mereka.

"Asal muka merah2 nie" kata adam

"Nak cendol?" Sambung ammirul.

"Kepala hotak kau cendol.!" Semakin besar ketawa knight melihat. Orang lain melihat mereka tidak dihiraukan. Blackpink menjeling mereka dengan pandang maut.

"Ape jeling2 juling kang baru tahu." Rayyan menyekat bella.


Habis saja movie tersebut mereka bercadang untuk lepak di pantai memandangkan hari sudah petang.. Blackpink memujuk Knight untuk ke sana sbab mereka suka melihat matahari terbenam. Lebih2 lagi bella. Blackpink sudah tahu rutin harian bella bila waktu petang kalau ade masa msti dia akan ke pntai.

Situasi itu mengigatkan dia kepda orang tuanya. Waktu kecil2 dulu bonda dan ayahanda nya selalu mmbawa nya pergi ke pntai utk melihat matahari terbenam.. Kata bondanya pemandang itu dapat menenangkan hati kita.

Teringat kan itu mnyebabkan muka bella mnjadi sayu. Dia betul2 rindukan keluarganya.. Dia perlukan kasih sayang seperti orang lain. Rayyan yg melihat perubahan wajah bella segera memeluk bella dari belakang. Yang lain sudah berjalan di sisi pntai.. Cuma mereka berdua saja duduk di kawasan batu tinggi. Kawasan itu sedikit terselindung.

"Kenapa nie bella?"

"Aku rindu keluarga aku" jawap bella sayu. Dia tak nak mnangis nnti rayyan akan tahu rahsianya..Namun disebaliknya Rayyan sudah tahu..

"Keluarga kau dimana?"

"Mereka ade je. Cuma aku rindu pula bila tengok pemandangan nie. Orang tua aku sllu bawa aku tengok matahari terbenam." Rayyan simpati akan nasip bella. Dia tahu bella sudah lama tidak jumpa ahli keluarga bella. Aku akan tolong kau bella. Aku tak suka lihat kau sedih. Sakit hati aku. Bisik Rayyan dalam hati.

"Sabarlh bella"katanya lalu mnyandar kepala bella di dadanya dan rambut bela diciumnya. Haruman dari rambut bella sngat mngugat imannya.
Sabar rayyan. Kata hatinya. Hehe
Bella seperti selesa. Rasa sayngi pula.

"Jom balik. Hari seperti nak hujan" kata Rayyan.. betullah apa yg dikatakan orang yg aku pernah dengar. Hari akan hujan kalau princes sedunia menangis. Seperti tahu perasaan dia. Anehkan? Bisik hatinya.

Mereka berdua pergi ke arah yg lain.
~~~~~~~~~~

Please vote and comment

Princes IzouraWhere stories live. Discover now