"Aku harap bella happy nnti" kata
Endry. Killer hnya mngngguk tnda setuju dngan ketua mereka. Mereka mngikut langkah bella dari belakang.Bella mnarik nafas sebelum masuk. Rasa malu sebab semua pelajar sudah duduk di meja kecuali dia saja yg lewat..
"Boleh saya duduk?" Tnya bella.
Pengetua aka Amer hnya mngangguk smbil senyum.Terkejut pelajar lain melihat pengetua senyum kepada bella.. Selama berada di sekolah tak pernah penghuni Izoura highschool melihat senyuman pengetua. Hnya muka serious saja yg ditayang. Biasalh pengetua kn ahli mafia mana tak serius je muka.. lagipun bella percaya bhawa Amer dapat jaga sekolahnya sebab dia seorang yg patuh dgn arahan dan serius jika berkaitan dgn kja.
Bella duduk di sbelah lisha. Dia hnya buat tak tahu akan pndangan tajam dari kaum wanita. Tahu lh bella kn cntik..haha
"Perhatian semua. Saya mngadakan perhimpunan pada hari ini sebab ingin mmberitahu pelajar serta guru2 bhwa sya tidak lagi mnjadi pengetua selama 3 bulan ini. Tapi ada pengetua baru yg akan mngantikan saya. Beliau adalah salah satu waris pemilik sekolah ini.Saya harap semua faham kn ape yg saya smpaikan kpda anda semua. So? Jaga tingkah laku anda. Itu saja. Sekarang saya ingin mnjemput Tengku Ariq kay Izoura tmpil ke hadapan.."
Amer terus mnunduk hormat kepada Ariq. Amer berjalan ke atas pentas dengan penuh gaya.
Bella pov
Rasa nak pengsan aku mndengar nma org yg aku syang disebut oleh Amer. Perasaan marah tadi terus lesap bergitu saja. Dadaku sedikit sesak melihat seorang lelaki keluar dari pintu dewan.
Ingin saja aku berlari memeluk nya. Tapi aku sabarkan hati. Aku lihat wajah Amer seperti takut2. Mungkin dia pikir aku marahkan dia..
Memang! Memang aku marah dia mula2 td. Tapi sekarang tidak lagi sebab aku tahu dia buat semua ni bersebab. Mungkin abangku bagi dia cuti kot..Aku lihat abg ku berdiri di atas pentas. Keadaan di dewan sngat bising dgn jeritan dari pelajar lebih2 lagi pelajar prempuan..puikkkk! Jangan mmpi lah nak ngorat abg aku..hihi.
"Pelajar tolong senyap! Tolong hormat orang yg di hadapan ini." Kata Amer dgn wajah serius. Dewan kembali sunyi. Aku lihat abg ku seperti mncari seseorng.
Tiba2 mata kami bertmbung. Dia tersenyum manis kepada ku. Aku hnya mmbalas. Rasa rindu semakin membuak2..
"Ok semua. Saya Tengku Ariq akan mngantikan tmpat pengetua selama dia bercuti. Saya harap kalian semua dapat terima kehadiran saya. Thank you" Ariq terus keluar dari dewan. Mataku tidak lepas memandangnya. Begitu juga dia. Suara bisikan2 orang tidak aku hiraukan.
Setelah mndengar ceramah dari guru disiplin kami diminta balik ke kelas masing2.
Aku masuk ke kelas bersama dgn blackpink.
"Kau ok ke bella?" Aku tersenyum kepada lisha..Takut dia risau
"Ok"
"Sabar lh bella. Pulang nnti kau jumpa dia. Tapi ingat jgn pergi sorang2. Nnti orang lain akan syak apa2.. bawa kami sekali tau.."
Aku hnya mngangguk saja."Thank korang sebab selalu ade dengan aku selama ni. Aku rasa aku bebankan korang"
" kami kan sepupu kau bella. Kita seperti adik beradik. Tak kan kami nak biarkan kau sorang2"
"Betul kata sha tu bella. Kami sayang kau. Kita dri kecil berkawan. Tolong jgn cakap macam tu" shasha terus memeluk bella diikuti oleh yg lain..
~~~~~~~~
"Handsome lh Tengku ariq tu.. Selama ni aku lihat kat tv je. Tak sngka lihat depan2 macam nie lagi perrhhhh.. tergugat iman i..Hahaha"
Mia terus melompat2."Tapi ape yg aku pelik. Dia tak lepas pandang bella. Korang perasan tak."
"Yalahhh! Aku nmpak dia senyum kat bella" sambung elsa. Tina mndengar terus mngetap gigi nya kuat.
"Ilmu apa yg perempuan tu pkai ehh? Semua yg aku nak dia dah kebas dulu.. sial punya betina"
"Sabar tina. Kita bagi dia happy dulu. Nnti tau lh nak buat mcm mna" mira menepuk bahu tina.
"Susah2 je nak kenakan dia.. Bunuh je kan senang. Tak lh dia wujud lagi kat dunia nie. Kau kan bnyak duit. Dengan duit boleh buat ape je."
"Asal aku tak terpikir mcm kau eh mia. Tabik ahh ngan kau."
"Welll" tangan di bahu dan anak mata di buat ke atas. Itulah reaksi mia bila dipuji..hahah.. #tak tau nak tulis apee
"Wait n see. Lepas aja dia tak ade aman lh sekolah. Haha"
Mereka ketawa tanpa perdulikan pndangan org lain.
~~~~~~~~~~
YOU ARE READING
Princes Izoura
RomanceTengku Anabella Crystal Kay Izoura berdarah diraja. Merupakan seorang princes pertama dalam Keluarga Izoura. Memiliki keistimewaan yang luar biasa kerAna mewarisi keistimewaan nenek dan atok moyangnya dulu .Kehidupan nya dari kecil sering diburu o...