Bab 11

5.2K 226 3
                                    

Bella membetulkan uniform disarung di tubuhnya. Rambutnya sedikit mengeluarkan warna emas kemerahan. Keluhan dilepaskan. Akibat pengunaan kuasa penymbuhnya mnyebabkan rambutnya sedikit berubah..Bella memiliki 5 kuasa yg masih terpendam pada dirinya. Rambutnya akan mnjadi merah keemasan sekiranya dia mngeluarkan semua kuasanya.

Selesai saja,bella pergi sekolah mnggunakan Lomborghini Veneno Roadster berwarna hitam.

Selesai saja,bella pergi sekolah mnggunakan Lomborghini Veneno Roadster berwarna hitam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kereta nya meluncur laju di jalan raya. Keretanya berhenti di jalan raya bila lampu isyarat bertukar warna merah. Terdapat sebuah kereta BMW  dan 4 buah motorbikes berkuasa tinggi di tengah2 antara keretanya dgn BMW. Senyuman sinis terukir. Otak nya terus mndapat idea jahat. Bella menekan hon bagi menarik perhatian mereka. Kakinya menekan pedal minyak sehingga Menghasilkan bunyi yg kuat. Begitu juga dgn kereta BMW dan 4 buah motorbikes apabila mereka faham maksud bella.

Brommm
Brommmm
Brommmm

Lmpu isyarat bertukar. Bella memecut laju kereta nya sehingga kelibat motorbikes dan kereta BMW tidak kelihatan. Yesss!!! Haha! Ini  Tengku Anabella Crystal kay Izoura lh. Setakat drive kat jalan tar kacang weii bisinya dalam hati..

Smpai saja di sekolah dia menghentikan keretanya jauh dari pintu pagar.

Bella keluar dengan terburu2 takut kereta dengan motorbikes td nampak dia keluar. Senyuman sentiasa mnghiasi bibirnya. Mata yg memandang tidak dihiraukn. Yang penting hatinya puas membalas dendam dengan The Diva dan knight kerana pernah memalukn ny di sekolah. Msti mereka tak puas hati.. hahah
~~~~~~~~~

Diva pula keluar dari kereta BMW. Wajah marah mereka jelas terukir.Mereka menuju ke arah knight di parking motosikal.

"Knight korang rase tk siapa punya kereta tu? Tnya mia sambil berjalan menuju ke kelas. Mereka memang merancang untuk turun ke sekolah bersama.

"Entah lh..Aku nmpak kereta tu terparking kat luar pagar." Iskandar menjawap soalan geng Diva.

"Laju siak kan kereta tu. Mahal dooo.. Kereta tu lebih kurang 5 juta tau.Aku rasa orang tu bukan calang2 msti dia ank raja .Hebat kan. Tengok je dia drive perrrrr kalah Rayyan " adam memuji. Rayyan hnya mndiam kn diri saja. Dia masih tak puas hati dengan tuan kereta td...Selama 3 tahun dia masuk pertandingn sport car and motorcycle tiada siapa boleh kalah kn nya..3 tahun berturut dia memegang juara dalam pertandingan lumba kereta dan motorsikal.

"Aku nak korang cari siapa punya!" Katanya sebelum berlalu pergi.Knight tercengang mndengar arahan Rayyan. Mereka berpndang dan mengangkat bahu..Mungkin tak puas hati kot bisik hati masing2..

Rayyan POV

Aku pergi ke rooftop sekolah untuk melepas geram.

"Sial!!!!! Siapa punya kereta tu. Berani betul dia cabar kesabaran aku.!

Aku melepaskan geram sambil berjalan menuju ke rooftop. Makin aku hendak smpai hati ku makin berdebar2.

"Kenapa dengan aku ni."

Aku memegang dada. Rasa macam aku dekat dengan Red black haritu. Tapi siapa kh dia. Setiap kali aku dekat dengannya jntungku tak pernah dduk diam. Asik nak menari je.. hehe

Smpai saja di rooftop aku mndengar bunyi petikan gitar. Tiba2 suaraa seorang perempuan menyanyi tapi bahasa yg digunakan oleh perempuan tu aku kurang faham. Ada yng aku faham ada yg tidak..


Rasa hati semakin ingin tahu siapa perempuan tu. Tak mungkin dia Red black. Aku berselingdung di sisi pokok yg ditanam di atas tayar.

"Bella? Kenapa dia ada kat sini. Asal lagu dia sedih sngat. Aura yang dia keluar kan buat aku seram sejuk."   Rayyan makin terbuai dengan suara bella mnyanyi..Tiba2 aku melihat sesuatu yg bersinar jatuh ke lantai seperti berlian. Aku perhatikan betul2.

"No!! Tak mungkin dia princes bumi" Seluruh rakyat yang mengetahui kewujudan Princes Izoura memangilnya dengan  pangilan princes bumi kerana keistimewaan yg ada pada ny. Rakyat jelata sngat menghormatinya kerana bella tidak mnggunakan keistimewaannya untuk memerintah. Namun malangnya tiada siapa tahu siapa princes izoura.

Setelah melihat kelibat bella sudah pergi. Aku pergi ke tmpat nya duduk. Terdapat beberapa mutiara.

Aku yakin itu dia sebab auranya masa seperto aura yg dia bawa ketika umur aku 12 tahun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku yakin itu dia sebab auranya masa seperto aura yg dia bawa ketika umur aku 12 tahun. Aku pernah berjumpa dengannya di istana Izoura dahulu. Itulah kali terakhir aku jumpa dia setelah aku mndengar bahawa dia sedang diburu oleh musuh akibat kris yg boleh membunuhnya jatuh ke tangan musuh.

"Anabella crystal?" Aku masih ingat hari pertama dia memperkenalkan diri dengan nama tu. (Bab 1) Yaa! Aku yakin itu princes!

"Tengku Anabella Crystal Kay Izoura"  Asal aku tak pernah terfikir selama nie. Aku harus lindungi nya. Aku tahu mngkin dia masih mahu mnyimpan rahsia dia seorang princes sebab musuhnya di mna saja. Itu jnji aku bella. Aku akan tolong kau. Sebab kau pernah jadi kawan aku dulu.

Rayyan terus beredar dari rooftop. Mutiara disimpan nya. Takut org lain mngetahui bahawa princess ada di sekolah nie. Hnya dia sja dapat mnghasilkan mutiara apabila dia mnangis.

End POV

••••••

Princes IzouraWhere stories live. Discover now