part 2

1.3K 62 0
                                    


"Woww... Hari ni lain macam kau kemas kelas ek isya..Bekilat bhai"

"Hehe..Tak de la..Bukn aku yang kemas sebenarnya.."

"Eh? habistu?"

"Ade perempuan nama jiha yang tolong aku...Dia baik..Laju pulak tu dia kemas..Dah la cantik pulak tu..Aish..Jelesnya aku.." Kta isya dan menungkat dagunya sambil membayangkn semula wajah si jiha..

"Jiha? yang aku tahu ade jiha budak form 3 sorang, lpstu form 2 tiga orang..Yang mana satu?"

"alaa bukanla nana..Aku ase dia budak baru..Sbb sebelum ni aku pun tak pernah nampak dia.."

"budak baru? nanti aku pergi tengok list dekat pejabat.."..

"Ha bagus tu..Kau tengok sekali ngn kelas budak tu,lepastu sekali dengan umur,and tempat tinggal..Ha jangan lupa birthday dia ok..Ha lagi satu--"

takk!

"Aduh! sakitlaa!"

"Banyak cantek muka kau..Aku nak pergi tgk list dia je..Duk kelas mana..Bukan nak tengok data dia tenuk!"

"Hehe..Sorry2.." jawab isya tersengih..

Ha yang bercakal dengan isya tadi nana..Dia sama umur,n kelas dengan isya.. Si nana ni ketua pengawas.. TU yang boleh tengok list n data murid tuh..Tapi si isya ni budak biase je.. Klau nak dibandingkan, isya lebih bijak dari nana..Tapi si isya ni cuai lpstu suka mengarut.. isya agak terkenal di sekolah tu sebab perangai kekanakan dia walaupun dah umur 17 tahun.. Di sebbkan prrangai childish dia tu,ramai yang geram tengok dia..Terlalu comel.. dengan spek bulatnya,kulit cerah,tak terlalu tinggi dan rendah, sangat bersedehana,Suara yang lembut.. Ramai laki yanh tergoda dengannya tapi ramai yang tak berani nak confess dekat isya sbb takut orang ejek yang dia suka dekat budak cuai yang comel tuh..

"Mana fara ni nana.. Tk pernah pernah dia dtg lambat macam ni.."

"Aku rasa dia tak dtang laa..Dah la..Kau pergi masuk kelas..Aku nak tengok list budak tu sekejap.."

"Oh..Ok! jangan lama2 tau!"

"Ye..."

Isya pun berjalan ke kelas dengan muka yang ceria seperti biasa.. sedang berjalan,tiba2 isya ternampak lagi si jiha sedang duduk di bangku sekolah..
Isya terus berlari mendapatkan si jiha..

"Jiha!!" isya duduk di sebelahnya dan terus memeluk jiha.. Jiha terkejut! bende ni tak sepatutnya terjadi! dia tak boleh jatuh cinta! tapi semuanya dah terjadi.... Apa dia harus buat?..

"Jihaaa..Jiha tunggu siapa dekat sini?"

"A-am..Tak de siapa2..Jiha cuma duduk je sini.."





"Cikgu,boleh saya nak tengok list murid? dengar kata macam ada budak baru?"

"Eh? budak baru? hmm..Sekejap.." cikgu segera mengambil fail Senarai nama murid..

"Nah..Cikgu rasa tak de la pulak budak baru..Tak tahula..Cuba kamu chek betul2.."

"Baik cikgu,terima kasih.." Nana menundukkan kepalanya sikit dan pergi mencari kerusi lalu membuka sehelai demi sehelai fail tersebut..

"Jiha...Jiha...Jiha... Eh? ade yang form 3 dengan form 2 je.. Mne ade jiha lain dahh.."

Nana pun menghantar semula fail tersebut kepada cikgu..

"Nah cikgu..Trima kasih.. Amm..Boleh saya tanya ckgu?"

"Ye sama2..Apadia?"

"Cikgu kenal jiha? katanya budak tu cantik2,rajin.. Cikgu kenal?"

"Hmm..Jiha 2 zuhrah tu ke? ke jiha yang 3 aurum?"

"Bukan cikgu..Tak pelah cikgu..Nanti saya tanya balik kawan saya apa nma penuh jiha tu.."

"Em..Baiklah.."

"Saya mintak izin dulu cikgu.."

Nana menundukkn sedikit kepalanya dan berlalu keluar dari pejabat... Dia berasa hairan kerana dia tidak temui apa yang dia ingin cari..

'kenapa isya kata ada budak nama jiha? tapi kenapa pulak tak de list nama dia? ish..Bende ni memusykilkan aku je.. Aku kene cari tahu jiha mana yang isya jumpa.. Isya tak boleh jumpa orang sembarangan.. Kalau jadi apa2 susah aku nanti.. Dia dah la cuai..' Gumamnya sepanjng perjalanan ingin balik ke kelas..

tiba sahaja nana di kelas,dia tidak kelihatan sosok tubuh isya.. Ni membuatkan dia makin risau kerana dari tadi lagi nana suruh isya balik kelas..

'Ish! mana dia ni! jangan buat hal la isya!!!'

nana membuat keputusn untuk duduk sahaja dan menunggu isya.. Cikgu tak ada sebb ade khursus.. nasib baik kelas tak terlalu bising..
Beberapa minir kemudian isya masuk ke kelas dengan muka yang tersenyum lebar dan selamba..

"Mna kau pergi?" tnya nana menahan marah..

"Eo? tadi aku jumpa--"

"kau boleh tak jaga diri tu sikit!! letih la aku asyik nak kene jaga kau! kau dah besar kan! takkn la nak kene aku jaga lagi! aku ni risau mcm mak hilang anak kau TAU TAK!!!? aku separuh mati risaukan kau!! kau boleh buat selamba macam ni!? eh kalau aku tau la,aku tak janji dengan mak kau nak jaga kau! biakan je kau mcam ni! menyusahkan aku je!!!"
kata nana dengan bengisnya..

Anak mata isya melihat tepat ank mata nana..Matanya berair.. Dan akhirnya air matanya jatuh juga..Dia berdiri dan mengundur satu langkah kebelakang dengan kaki dan tangan yang bergetar getar.. Dia menunduk 90° menghadap nana dan berkata
"T-terima kasih untuk semuanya.."

Isya mengelap air matanya dan berlalu pergi..Dia sempat terjatuh kerana terpijak tali kasutnya..Nana baru melangkah dua langkah,isya sudah berkata "jangan risau! hiks..Aku okay! " dia berdiri dengan tidak seimbangnya..Dan berjalan keluar kelas.. Sebaik sahaja isya keluar, semua murid di dalam kelas tersebut sambung membuat kerja masing2.. Nana memijit kepalanya.. haih..Dia kena fikir macam mana pulak nak pujuk si isya....








To be continue...

bunianku..Cintaku..Where stories live. Discover now