part 3

1.1K 53 0
                                    


'Hiks..Nana jahat! hiks..Sampai hati nana!'

Isya berlari ke belakang padang.. dia duduk di sebalik pokok dan menangis disitu..

"Awak tak apa2?"

Isya mengangkat mukanya dan..

"Jiha!" isya terus memeluk jiha..

"Kenapa ni?.. isya ada masalah?" tnya jiha lembut.. Isya tidak menjawab melainkn dia terus menangis di dalam pelukan.. jiha melepaskn pelukannya perlahan lahan dan memandang isya..

Jiha mengelap air mata isya dan menggosok pelan kepala isya..

"Isya tak nak kongsi dengan jiha?" isya mengangkat mukanya dan melihat jiha.. Jiha dapat membaca anak mata isya yang nampak sangat sedih.. Beberapa minit kemudian isya menganggukkn kepalanya tanda dia mahu berkongsi dengan jiha.. Jiha mrngajak isya duduk dahulu dan isya mula menceritakn segalanya..

"Ouh..Macam tu... Isya jangan sedih2 ok.. Mungkin nana terlepas cakap kerana dia letih.. Ataupun dia tak sengaja.. Jiha pasti.. Nana tu baik orangnya.. Takkn dia nak buat macam tu dekat isya kan? jangan nangis dah ok?.."

isya hanya menganggukkn kepalanya sahaja..

"Isya..Huhh..Hahh.. kat sini awak rupanya.."

Jiha tersenyum ke arah isya dan pergi meninggalkan isya.. Isya hanya melihat sosok tubuh jiha sehingga nana menegurnya 

"Isya tengok siapa?"

"Eo?.." isya hanya menggelengkan kepalanya sahaja..
nana duduk di sebelah isya dan memasukkn jejarinya di celah jejari isya..

"Isya.. Nana mintak maaf.. Nana tak sengaja... Maafkan nana ye?" nana memandg isya dengan penuh harapan agar isya memaafkannya..

"Hmm.."

"Isya.... Janganlah macam niiii.."

"isya boleh maafkn nana.. Tapi tak semestinya semua rasa kecewa tu akan hilang terus..Take time.. Bende tu senang je nak dapat.. Tpi bila nak hilangkn dari lubuk hati ni, susah.. Sakit sangat nana..Isya harap nana faham.." Isya melepaskn tangannya dan berdiri untuk meninggalkan nana.. Baru beberapa langkah isya terjatuh..Lagi. Kerana dia lupa untuk mengikat tali kasutnya.. Nana segera pergi ke arah isya..

Isya memegang lututnya yang berdarah..

"Kan nana dah pesan suruh ikat tali kasut tu.. Kenapa susah sangat nak buat hm?" nana membantu isya berdiri dan mengikat tali kasutnya..

"Maaf.. Trima kasih" isya sedikit menunduk dan sambung berjalan dengan sedikit perlahan kerana kakinya luka..

Setibanya di kelas,mereka berdua belajar seperti biasa..





Tibanya waktu rehat, mereka rehat sekali seperti biasa tetapi isya tak sentuh pun makanan dia dan dia hanya senyap sahaja.. Apa yang lagi memelikkan si nana,isya membeli dua mangkuk bihun sup.. Satu untuknya dan tak tahu lagi satu untuk siapa..
Nana cuba untuk bertanya kepada isya..Isya pula sedang melihat sana sini seperti menunggu seseorang..

"Isya?"

"Ha?"

"Awak cari apa dari tadi lagi.. Tu makanan tu cepat makan.."

"nana makan la dulu.." isya sambung melihat sana sini.. Nana yang tak mengerti pun meletakkan sudu dan garfunya..

"Isya.. Awak tunggu siapa sebenarnya?"

"Saya tunggu jiha.. Dia kata dia nak rehat sekali Tapi tak ada pun.."

"Jiha? awak dari pagi tadi jiha,jiha,jiha,. isya berkawan dengan jiha mana ni? tadi nana pergi tengok list tak ada pun jiha selain form 3 dengan form2 tuh..".

"ishh nana ni bisinglaa.. SHhhh" kata isya sambil meletakkn jari dibirnya..

Nana merangkup muka isya dengan kedua tangannya dan menghala ke arahnya..

"Isya makan cepat..Lagi 10 minit nak habis rehat.. Jiha lupa kot.. Dah makan cepat.."

Chup

Nana mencium dahi isya dan sambung makan semula..Isya hanya memandang mangkuk bihun sup yang dia belikan kepada jiha dengan pandangan sedih.. Lalu dia pun makan bihun sup miliknya...








to be continue...

bunianku..Cintaku..Where stories live. Discover now