part 16

1.1K 55 21
                                    


Nana merenung wajah isya yang tertidur di atas katil dengan roh yang tiada..

"Macam mana isya kat sana? best?" tanya nana seorang diri.. Nana yang sudah keletihan pun meletakkan kepalanya di atas katil dan dia tertidur.. Tak lama selepas itu tiba2 setitis air mata bewarna biru laut yg cantik keluar dari mata isya yang terpejam.. Dan beberapa minit selepas itu, mata isya terbuka secara perlahan lahan.. Isya mamai.. Isya menguap dan menggeliat sedikit.. Nana yang merasa ada gerakan pun dia terikut bangun.. Nana bangun dan dia nampak isya yang sudah tersedar.. Nana segera memeluk isya..

"nana ni dah kenapa?.. Eunghh.. lama eh isya tidur?"

Nana melepaskan pelukannya dan bertanya "macam mana kat sana??"

"Hah? kat sana? mana?"

"Kat sanaa laahh.. Buat2 lupa pulak isya ni"

"Hah? kat sana mana? apa la nana ni.. Dh la isya nak mandi.." isya pun bangun dan mencapai kain tualanya.. Lalu dia masuk ke dalam bilik air..

Na yang berasa hairan pun hanya diam.. 'Apa yang dah jadi dekat sana?' Rintih hati nana..






Seusai saja isya mandi, dia memakai baju miliknya.. Lalu dia turun ke bawah dan dia nampak nana yang tertidur di atas sofa.. Mungkin lama tunggu isya tadi.. Isya masuk dapur dan membuka pintu peti aisnya.. Dia mencari cari apa yang boleh dimakan.. Isya terjumpa sebekas aiskrim coklat.. Dia tenung ais krim coklat tersebut lama dan tiba2 kepalanya berpusing.. 'Kenapa.. Ahh ni..' Isya cuba mengambil bekas airskrim coklat tersebut tapi dia tak mampu.. Dia mencapai hujung2 bekas tersebut dan apabila dia ingin mengambilnya, bekas aiskrim tersebut jatuh.. Nana yang tertidur di atas sofa di ruang tamu pun tersedar.. Dia cepat2 ke dapur.. Dia nampak isya yang terduduk secara tidak sedarian diri dan aiskrim yang tumpah.. Nana memapah isya ke ruang tamu dan meletakkan isya di ruang tamu lalu dia membersihkan aiskrim yang tertumpah tadi..

∂ιѕιѕι ℓαιи..

"Aduh.. Aku kat mana ni.."

"Huwaaa!!.. isya.. haaa!!!!" tiba2 isya terdengar suara seseorang sedang menangis meraung menyebut namanya.. Isya mengintai dari tingkap rumah tersebut..

Isya nampak seorang perempuan yang cukul cantik sedang menangis sambil memeluk supucuk surat dan memegang sebilah pisau.. Isya memutuskan untuk memasuk ke dalam rumah tersebut.. Dia masuk ke rumah tersebut dan dia masuk bilik yang perempuan tadi duduki.. Isya merenung perempuan tersebut.. Isya mendekat ke arah nya dan berniat untuk mengelap air mata perempuan itu tapi tangannya menembusi wajah perempuan tersebut..

isya terkejut dan tersentak.. Dia kembali renung muka perempuan itu dan tiba2 memorinya kembali di mana lalu.. Di waktu dia berjumpa dengan jiha pada pertama kali hinggalah sehingga isya meninggalkan jiha ketika jiha sedang tidur..

bunianku..Cintaku..Where stories live. Discover now