part 7

916 47 3
                                    


Sebaik saja nana ingin melangkah keluar, dia terdengar seseorg memanggilnya..

"Siapa tu!?"

"ni saya.. Jiha.."

"Mana kau? keluar la! jangan main2 lah!"

"Maaf.. kau tak boleh nampak aku.. "

Nana berpusing pusing mencari sumber suara tersebut..

"Kau tak percaya yang aku ada?"

"Tak!" jwb nana pantas.. Peluh didahinya semakin banyak..

Jiha melihat sekelilingnya.. Dia ternampak satu botol mineral dan timbullah idea di mindanya..

"Awak.. Tengok botol mineral tu"

Nana terus melihat ke arah botol tersebut.. Dan apa yg nana nampak, botol tersebut terapung..

"Jangan takut.. Ni saya.. Jiha.. Saya ada dekat sini"

Nana hanya senyap kerana ketakutan..

"Jangn takut.. Saya tak makan orang.."

Nana sedikit lega mendengarknnya.. Dia duduk di sofa yang ada di dalam pejabat tersebut dan memberanikan diri untuk bercakap..

"K-kau.. Jiha?"

"Ya aku jiha.. jiha yg isya katakan haritu.."

"Ouh.."

"boleh aku tanya?"

"Apa dia?"

"Kenapa kau cari maklumat tentang aku ye?"

"Hm.. sebab kau agak menakutkan.. Jiha berkawan dengan kau, kau pakai uniform sekolah.. Tapi nama kau tak de dalam list sejak 2 tahun lepas.. Aku takut apa2 terjadi dekat isya.. Oleh sebb itu, aku siasat tentang kau.. rupanya kau.... Mati akibat--"

"Dibuli.." Potong jiha..
"Ye.. Aku selalu dibuli.. Aku dibuli sebab..."

Flashback..

"Hai! nama saya hana..Awak?"

"Nma saya jiha.. Awak tingkatn berapa?"

"Saya tingkatn 4.. Awak?"

"Ouh.. Saya tingkatn 1.. Awak lgi tua daripada saya.. so,saya pnggil awak kak hana okayh?" kata jiha riang..

Mereka memang rapat.. Dan secara tidak sengaja jiha jatuh cinta kepada hana.. Seorang perempuan tahu akan hal tersebut dan dia berjanji akan membuat hidup jiha sengasara..

Pakk!

Dbukk!

"Zaff!! apa awak buat ni!? dia adik saya lah!?"

"Hah.. adik? dia dah melampau!" zaff memukul jiha sekali lagi.. hana yg melihatnya terasa panas lalu dia menampar zaff

Pakk!

Hening...

"Awak dah gila ke zaff!! kami tak ada apa2 lah!"

bunianku..Cintaku..Where stories live. Discover now