part 9

861 48 0
                                    


Selepas beberapa jam isya tidak sedarkan diri akibat roh jiha memasuki ke dalam badannya tadi, dia tersedar dan dia terasa badannya hangat walaupun di dalam bilik nana mempunyai aircond.. Isya membuka matanya perlahan dan nana sedang tidur pulas sambil memeluknya.. Isya memerhatikan satu persatu wajah nana.. Kening yang tebal, kulit cerah, mata bulat, hidung tak terlalu mancung, pipi tak terlalu tembam.. Nana memang sempurna..

"Comel pulak bila aku tengok dia depan2.. Haih.. Nana,nana.. Kau ni cantik sebenarnya.. Cuma kau ni tegas sangat.. Cuba la cool sikit.. Mesti rmai jatuh hati dengan kau.. And aku rasa termasuk aku.. Hahah.. Hangat jugak eh pelukan kau.." Monolog isya di dalam hatinya

Lalu isya memeluk nana semula dan sambung tidur.. Harini mereka ponteng sekolah sebab nak siasat kes tersebut.. Tak pe.. Sekali skala ponteng sekolah..

📍📍📍📍📍📍📍📍📍📍

"Eungh.. " Nana tersedar dari tidurnya.. Dia nampak yang isya sedang memeluknya dan dia memeluk isya.. Nana tersenyum melihat muka innoncent isya sambil tertidur tu.. Dia mencubit pipi isya.. Dan isya sedikit bergerak kerana ada yang mengacau tidur lenanya..

"weyh.. Bangun2.. Dah senja dah ni.. "

"Eunghh.. Sabarlaaa~"

"Bangunnnn.. Cepat2.. Nak hantar kau balik pulak ni..Bangun cepat"

"Emmm..~"

"Aku kira sampai tiga kalau kau tak bangun aku kiss kau.. Cepat! satu, dua, ti--"

Chup!

Mata nana membulat sempurna.. A..Apa semua ni? isya terlebih dahulu menarik mukanya dan mencium bibir nana..

Isya melepaskan ciumannya dan berkata

"Ye ye aku bangun..."

Nana masih membeku kerana terkejut dengan apa yang jadi.. Isya turun dari katil nana dan mengambil telefon nana di atas meja untuk menelefon ibunya yang dia sedang berada di rumah nana dan mungkin akan pulanh sedikit lewat.. Tanpa meminta izin tuan punya badan, dia menelefon ibunya.. Nana hanya melihatnya dan berdiam diri..

"aku dah call mama tadi.. Nanti lepas dinner aku balik yeee~"

Kata isya sambil membuat muka comelnya.. Nana hanya memandang isya..

"Dahla.. Kau pergi mandi.. Pinjam je baju aku"

"Oookeyhhh.."

Dbukk!

"Aduh..." isya baru saja tersadung akibat terlanggar kaki katil.. Nana menggelengkan kepalanya sahaja dan ambil tualanya serta baju yang akan diapakainya nanti lalu pergi mandi menggunakan tandas di bawah..

Seusai semuanya, nana membawa isya keluar ke sebuah restoran untuk makan malam dengan menggunakn motosikalnya..

"Ye, cik nak makan apa?"

"Hmm.. saya nak jus tembikai, dengann... Spegeti carbonara" kata isya..

"Saya nak latte caramel dengan chicken chop ok"

"Baiklah terima kasih" kata pelayan tu lalu tunduk hormat mengambil menu,dan pergi dari situ..

Sewaktu makan, masing2 hanya diamkan diri... Isya khusyuk sangat makan manakala nana pula malu untuk memulakan perbualan kerana teringat kejadian tadi..
Apabila teringat kejadian tadi, tiba2 pipinya menjadi merah.. Dia cepat2 mengalihkan mukanya ke arah lain kerana tak nak isya melihatnya..

Selepas makan, nana menghantat isya pulang..

"OK lah nana.. Terima kasih untuk harini yee~ jumpa esokkk!" kata isya sambil melambaikan tangannya dan masuk kedalam rumahnya..






"Assalamualaikum!!! isya dah balik~"

"Ha dah balik pun... Lambat isya call mama tadi.. Risau mama tau"

"Hehe.. Sorryyyy~ " kata isya lalu mencium pipi mamanya...

"Isya masuk bilik dulu ye maa"

Mamanya hanya menghela nafasnya melihay anaknya yang sorang dan manja itu..

Sebaik saja isya membuka pintu biliknya dia terkejut.. Dia nampak jiha yang sedang tertidur pulas di atas katilnya..

Isya berjalan perlahan lahan ke arah katilnya dan menaiki ke atas katilnya dengan berhati hati..

Isya merenung wajah jiha dengan penuh perasaan.. Lalu isya pun menarik selimut dan baring di sebelah jiha secara mengahadap ke arah jiha..

Jiha tersedar dari tidurnya dan dia nampak isya di hadapannya..

"Isya dah balik.."

jiha tersenyum melihat wajah isya.. Dia memerhati wajah isya lalu menarik isya ke dalam pelukannya..











To be continue..

bunianku..Cintaku..Where stories live. Discover now