Pada keesokan paginya, jiha bangun terlebih dahulu.. Sebenarnya jiha dan nana telah jumpa apa punca jiha mati dan tidak tenteram.."Jiha.. awak dekat mana?"
"Disini.."
Jiha memegang sebuah botol mineral jadi nana boleh tau dimana beradanya jiha.. Mereka pergi ke kawasan yang dimana jiha dikurung dan dirogol.. Ketika kali pertama mereka datang sini, nana terjumpa sebuah loket yang cukup cantik.. Lalu nana pun menyimpan sahaja loket tersebut.. Kali ini, baru dia ingin bertanya pada jiha..
"Jiha kenal loket ni?" nana pun menunjukkan loket tersebut..
Jiha yang melihatnya menghampiri nana dan menyentuh loket tersebut.. Sebajik saja dia membuka loket tersebut gambar serpihan ibunya telah tertanggal.. Hanya tinggal gambar ayahnya dan dirinya sahaja..
"Nana.. Saya rasa kita perlu cari serpihan gambar ibu saya.."
"Tapi saya tak kenal ibu awak.."
"Tak mengapa.. Kita cari sama2.."
Lebih kurang dekat 2 jam mereka mencarinya akhirnya jiha menemuinya di dalam habuk2 yang berkepuk..
"Nana.. Saya dah jumpa.."
Jiha pun menyambung serpihan gambar ibunya dan dirinua serta ayahnya di dalam loket tersebut.. dan secara tiba2 loket itu bercahaya dan terpasang di leher jiha.. Memori dirinya yang dibunuh teruk terus terhapus dan fikiran jiha hanya ada apa yang dia,isya dan nana lalui sahaja tidak termasuk mencari tahu punca jiha tidak tenteram...
seakan ada yang bisik di telinga jiha dan berkata..
'dirimu tidak akan lama disini.. Hanya tinggal 3 minggu sahaja..'
Jiha memicit kepalanya.. Dan dia berkata kepada nana..
"Nana.. Saya.."
"Ye?"
"Saya ada lagi 3 minggu.. Disini.."
"How about isya?"
"Kita bagitahu dia nanti.. "
"Baiklahh.. Jom kita balik"
jiha termenung ke luar tingkap.. Lagi 6 hari.. Apa dia patut buat.. Dia tak sanggup untuk meninggalkan isya.. Andainya dia boleh membawa isya ke alamnya, mesti ianya sungguh menyeronokkan.. apa kata dia bertanya terlebih dahulu kepada isya..
Jiha berjalan ke arah katil dan mengejutkan isya bangun..
"Isya.. Bangun"
Isya menggeliat terlebih dahulu lalu dia pun membuka matanya.. Sebaik saja dia membuka matanya, dia terus memeluk jiha erat..
"Jiha tipu kan.. Jiha tak balik lagi kan"
jiha melepaskan pelukannya dan memegang kedua tangan isya..
"Isya.. Sudi tak isya ikut ke alam jiha? isya akan tidur selama sehari tetapi kalau dekat sana ianya seminggu.. Isya nak?"
isya tidak menjawab.. Dia nampak tengah memikirkannya..
"Tak apa.. Kalau isya dah jumpa jawapan isya bagitahu jiha ok.."
"Ok.."
"Sekarang pergi mandi.."
"Eunghhh malaslaaaa"
Isya baru sahaja ingin merebahkan badannya semula tetapi jiha terlebih dahulu mengangkat isya ala bridal dan membawanya sampai masuk ke dalam tandas.. Sampai saja di dalam tandas jiha meletakkan isya semula..
"Pergi mandi.. Ke... Nak jiha mandikan?"
"Ishh! jiha ni kan!"
Isya cepat2 menolak jiha keluar dari tandas dan cepat2 menutup pintu tandas..
jiha diluar itu hanya ketawa kecil melihat perangai kanak2 isya tu..
To be continue...
YOU ARE READING
bunianku..Cintaku..
Fantasy"Awak! kenapa awak kat sini?" "Saya lain..Awak lain..Maafkn saya awak.." "Eh isya..Kau bercakap dengan siapa ha?" "Woii!! isya gila!! isya gilaa!!" "Aku tak gilalah!! dia ada dekat situ!" "Kau bukn kawan kitaorang lagi isya..Kau gila.." "Saya akn ta...