Keesokan paginya isya datang ke sekolah seperti biasa..Awal pagi.. Seperti kebiasaan,isya mengemas kelasnya..
Sedang isya memadam papan putih,tiba2 seseorang menyentuh bahunya.."OH MAK KAU!" isya terkejut dan terjatuh terduduk..
"Eh! isya ok tak?" jiha membantu isya berdiri..Sebaik saja isya berdiri,dia melepaskn tangan jiha dari lengannya..
Jiha berasa hairan..Tapi dia tak mengendahkannya..
Jiha mengambil penyapu dibelakng kelas dan menyapu kelas.. Baru sahaja jiha hendak sapu,isya terleboh dahulu merampas penyapu ditangn jiha dan menyapu sendiri.. Jiha mencapai tangan isya tetapi isya menepisnya.."Isya kenapa?"
"............"
"Jiha ada buat salah?"
"............"
"Bagilah tahu jiha.. Jiha minta maaf ye.. Jiha janji tak buat lagi" katanya walaupun dia tidak tahu apa salahnya..
Jiha cuba mencapai tangan isya lagi tetapi tangan isya menembusi tangannya.. Jiha tak dapat memegang isya kerana isya marah akannya..
"Isya?.. maafkan jiha ye.."
Isya tetap tak berpaling ke arah jiha sebaliknya dia hanya menyapu tanpa menghiraukan apa2..
"Isya!!! hei! aku dtg awal harini...Hahaha.. Apa macam?" tnya nana dgn bangganya kerana dia dtg awal ke sekolah harini..
Isya menoleh ke kiri dan kanan..
'Eh? bukan tadi dia ada dekat sini?'
"Eh isya! isya cari apa?" tanya nana yang turut menoleh kekanan dn kekiri..
"Mana jiha?" tnya isya
"Jiha? tadi dia ada ke?"
"Haah tadi dia ada dekat sini.. Cepatnya dia pergi.. Nana tak trserempak dengan dia?"
"Takk.. dia lalu mana tadi? nana dtg dri arah kanan"
"Entahla..Isya tak nampakk.."
"Tak pe la..Nnti isya bwk nana jumpa dengan jiha yeeee"
"Haha..Ok ok..Dah dah"
Waktu rehat sudh bermula.. Sekali lgi isya membeli dua mangkuk bihun sup.. Dia menoleh kanan dan kiri kerana mncari keberadaan jiha.. Yes! isya dah nampak jiha.. Isya tersenyum tapi jiha hanya membalas senyumannya dan berlalu pergi..
"Eh? a-AWAK!!"
semua mata menuju ke arah isya.. Nana terpaksa menebalkan mukanya dan meminta maaf kpd semua org... Nana menarik tangan isya supaya duduk semula..
"Isya ni dah kenapa? malu la orang tengok"
"Tadi jiha datang lepastu dia pergi macam tu je.. Isya benci dia! kenapa dia tak nak datang sini! dia malu sangat ke dengan nana! ishh!! isya tak nak kawan dia dah!!" membebel isya dan sekali lgi semua mata melihat ke arah isya kerana suaranya dah tak perlu pakai mic..Kuat sangat..
Nana menenangkan isya dan mereka sambung makan bersama.. isya mkn dlm keadaan marah,sedih,kecewa..
"Isya nak balik skali dengan nana tak?"
"Emm.. tak kot..Sebab isya nak pergi library..Nana balik dulu ye.."
"Ok..Hati2 tau.."
"OK" nana mencium pipi isya dan pulang.. Isya mengemas barang2 nya dan menuju ke library..
"Emm... Pasal bumi,.. Nak kene guna buku jenis apa eh...."
"Nah.."
Isya menoleh ke kanannya dimana arah sumber suara itu..Ya..Itu jiha..
Isya menolak buku tu dan buku tersebut terjatuh.. Jiha terkejut dan hanya berdiam diri..
"j-Jiha mintak maaf.."
"Kenapa jiha tak datang sekali tadi? kalau jiha malu pun,atleast datang la! isya dah belikn makanan untuk jiha tau tak!?"
"Maaf...Jiha..... t-tak lapar.."
"Kalau tak lapar bagitahu la! ni terus pergi macam tu je.."
"Maaf.."
"Maaf,maaf,dah la! lepasni jangan cari isya lagi!" isya berjalan dan niat ingin melanggar bahu jiha tetapi badannya menembusi badan jiha.. Isya terkejut dan berpaling semula.. Dia memegang bahu jiha dan tangannya menembusi bahu jiha...
"A-apa ni.."
Jiha hanya menunduk tak berkutik..
"A-awak siapa? awak bukan jiha kan?"
"S-saya.. Jiha.."
"Tipu!!! AWAK BUKAN JIHA!"
isya berlari mendapatkn barangnya dan keluar drpd perpustakaan.. Dia pulang ke rumah dengan penuh tanda tanya..
To be continue...
YOU ARE READING
bunianku..Cintaku..
Fantasy"Awak! kenapa awak kat sini?" "Saya lain..Awak lain..Maafkn saya awak.." "Eh isya..Kau bercakap dengan siapa ha?" "Woii!! isya gila!! isya gilaa!!" "Aku tak gilalah!! dia ada dekat situ!" "Kau bukn kawan kitaorang lagi isya..Kau gila.." "Saya akn ta...