"isya..Kamu ni kenapa.. Dari tadi lagi termenunggg je.. Ada yang tak kene ke dekat sekolah?"Isya hanya diam dan menggelengkan kepalanya sahaja..
Keesokannya isya masih sama..Pergi ke sekolah dengan termenungggg memanjang..
Isya membersihkan kelas pun dengn termenunggg je...
"Tak... Mungkin... Itu... Bukan jiha...."
Pada waktu rehat,isya pergi ke belakng sekolah dan mencari jiha..
Tiba2.."Isya cari apa dekat sini?" tegur jiha..
Isya mengundurkan dirinya sedikit ke belakang..
"Ni jiha kan?"
"Ye la..Ni jiha..Kenapa?"
"JIHA!" isya berlari dan memeluk jiha..Dia memeluk jiha dngan erat..
"Isya?"
"Jiha janji dengan isya jgn bergurau bende yang bukan2,jangn pergi jauh dari isya,jangn menghilg bila isya perlukn jiha.."
"Aaa... isya tak apa2?"
Sekali lagi isya mengabaikn soaln jiha dan memeluk jiha.. Jiha berasa sangat lega kerana isya tak memarahinya lgi.. Jadi,mereka boleh bersentuhan.. Isya melepaskn pelukannya dan memegang tangn jiha lalu membawa jiha memusing satu sekolah..
"Ha jiha.. Jiha dah pernh pusing satu sekolah??"
"Dh puas dah.."
"Eh.. Korng.. Jiha cakp ngn sape? asal dia ckp sorg2 duh.."
"Haah ah.. Gila ke apa.. Mremang siak.."
"Korg igt tak yg cg ade carita psl budak mati dalam makmal sains tu sbb kene buli.."
semua memandg ke arah yg bercakp tadi dengan serentak..
Dan mereka memandg antara satu sama lain lalu terus berlari mamasuki kelas.."Kelas jiha dekat mana? jom la isya hantar jiha kat depan kelas.. Lagipun isya nk jugak tengok kelas jiha.."
"Takpelah isya.. Bia jiha hantar isya sampai depan kelas ok? jom.." Jiha pon menarik tangn isya..
Sebaik saja tba di belakng pintu kelas isya,jiha melepskn tangannya tetapi isya tetap memegang erat tangan jiha..
Jiha melihat ke arah tangan mereka dan tersenyum.."Isya,tu kelas..Pergilah masuk.."
"Trima kasih jiha.." Kata isya lalu tersenyum..
Jiha menganggukkn kepalanya dan meminta izin untk pergi pada isya.. Dan sebelum jiha tnggalkan isya dia sempat mencium pipi isya.. Lalu pergi dengan muka yg tersenyum.. Isya hanya terdiam kaku kerana malu.. Mukanya merah seperti tomato.. Lamunan isya terhenti kerana dikejutkan oleh nana..
"Isya! awak pergi mana ha!? puas saya cari awak tak jumpa2.. Kalau awk hilng macam mana!? ishh awkni.. Risau sayalahh.."
Isya hanya diam dan mmandg tepat kearah nana dengan pipinya merah kerana malu.. Nana yang berasa hairan pun menyentuh dahi isya..
"Awak demam ke isya? kenapa muka awk merah?"
Isya tidak jawab tetapi dia meletakkan mukanya di atas bahu nana..
"Ma..Lu..Nya.."
"Ha? awk ni dh kenapa isya?"
"JOm masuk.."
Isya pun masuk ke kelas dan duduk di tempatnya.. Dia terbayang apa yang terjadi tadi dan dengan tiba2 dia menjerit sambil ketuk2 meja..
"AHhhhhhhhh!!! hati saya bedegup lajuuuuu!!!!!!"
SEleps itu dia pun meletakkn mukanya di atas meja.. Seketika kelas terdiam kerana jeritan isya...
"Isya ni dh knp duh.."
"Gila doh pompuam nih"
"sakai je jerit2.. tagune toll"
"Memekak doh.."
dengarnya begitula kata2 rakan sekelsnya seleps dgr isya menjerit tadi.. Isya dengar mereka berkata begitu tapi dia tidak endahkannya dan buat tak tahu je.. nana yang duduk di sebelah isya hanya menggelng kan kepalanya sahaja..
Ketika balik sekolah,jiha menunggu isya di perpustakaan sekolah.. Isya pergi perpustakaan sebentar kerana ada maklumat yang dia perlu cari..
"Isya!" jerit jiha yang diperlahankn dan melambai tangannya kepada isya menandakn dia menyuruh isya duduk di tempatnya.. Isya berjalan menuju ke arah jiha dengan malu2 kerana kes tadi.. Selepas isya meletakkn begnya isya terus pergi mencari bahan..
"Awak nak balik pukul berapa ni isya."
"Sya tak tahu" jwb isya tanpa berpaling ke arah jiha.. Jiha bertanyakn beberapa soalan lagi tetapi tetap isya tidk memandang muka jiha.. Jiha memegang bahu isya dan menghalakn kearahnya..
"Awak ok? kenapa awak tak pandang saya bila saya bercakap dengan awak?"
"Amm.. s-saya.." Tetap isya tidk memandg muka jiha.. Dia menundukkn mukanya..
"Awak tak apa2 ke?"
"S-saya... malu"
"Malu? tapi kenapa?"
"Amm.. t-tadi awak..." Isya mengundurkn dirinya satu langkah kebelakng..
"Knp dengan saya?" tanya jiha tidk sabar ingin tau puncanya..
"Awk..C-cium s-saya.."
Jiha terdiam sebentar.. Lalu dia pun tersenyum..
To be continue...
YOU ARE READING
bunianku..Cintaku..
Fantasy"Awak! kenapa awak kat sini?" "Saya lain..Awak lain..Maafkn saya awak.." "Eh isya..Kau bercakap dengan siapa ha?" "Woii!! isya gila!! isya gilaa!!" "Aku tak gilalah!! dia ada dekat situ!" "Kau bukn kawan kitaorang lagi isya..Kau gila.." "Saya akn ta...