awak isteri saya

1.1K 9 0
                                    


Nak dijadikan cerita aku ni dipaksa kahwin dengan dia yang aku tidak kenal langsung. Bukanlah tak kenal, cuma aku baru kenal dia tidak sampai sebulan.

 Sebenarnya, aku yang rela nak dipaksa kahwin dengan dia. Jujur, aku memang ada hutang dengan dia. Tapi bukan hutang duit atau hutang nyawa tetapi hutang budi.

So, aku kena kahwin dengan dia untuk membalas hutang budi tu. Sebelum ni, dia ada cerita dekat aku yang dia ada tunang tapi, aku pun tak faham kenapa dia taknak kahwin dengan minah pramugari yang cun macam dalam media tu. 

Apa yang author tulis ni?? Readers tak faham. Please make simple.

Okay, sorry-ii. Aku kahwin dengan dia si pramugara tu sebab aku ada hutang budi dengan dia. Kalau tak, aku pun taknak kahwin dengan dia. 

Bukan sebab dia tak hensem malah terlebih hensem. Pekerjaan pulak bukan cikai-ii tetapi seorang pramugara. Saiz badan bukan pendek macam orang kerdil but perfect pada akulah, pada korang aku tak sure.

Aku pulak, bukan pramugari pekerjaan yang aku pegang. Aku cuma insan biasa yang tidak minta dilahirkan cacat bergini,,, Gurau-ii. Aku memang tak layak nak berdiri sebelah dia malahan nak duduk sebelah dia pun aku tak mampu. 

Terlalu ketara perbezaan antara aku dan dia. So, aku pelik kenapa dia taknak kahwin dengan  pramugari yang terang-ii sepadan secocok seperti merpati sejoli. Bila berdiri sama tinggi, bila duduk sama rendah. 

Kalau aku yang berdiri sebelah dia nampak sangat macam orang gaji dan majikan. [ okay reader please buat muka menyampah sebab author terlalu rendah diri ]

FLASHBACK

DARWISY: Maaf, awak ke driver yang ditugaskan oleh papa untuk ambil saya?

DAHLIA: Kau ke Encik Muhammad Darwisy bin Dato' Emmir?

DARWISY: Ye, sayalah orangnya. Masuk cepat kita gerak sekarang. Dengan pantas.

ESHAL: Darwisy! Darwisy! Darwisy!!!!

Suara siapa pulak jerit-ii dekat tempat awam ni? Tak malu ke? Minah ni lagi brutal dari aku. Selamba badax dia je jerit kat tempat awam. Aku yang brutal-ii ni pun tau jaga adab. Kenapa muka En. Darwisy ni macam ketat semacam ye? Takut pulak aku.

DARWISY: I dont' care. I nak putuskan pertunangan kita jugak. You tunggu family datang rumah you nak settlekan apa-ii yang patut.

ESHAL: You!! Jangan nak buat kerja gila!! All the preparation is done. Wedding kita kurang dari seminggu!! Darwisy!!

Sabar-ii Janganlah jerit-ii Pekak telinga aku. En. Darwisy ni pun, bukan nak...

DARWISY: Masuk tempat duduk pemandu. Hari ini aku yang pandu.

Aku hanya menurut kerana aku dalam situasi ini hanya pekerja bukan parents diorang yang nak suruh diorang berdua berhenti bergaduh di khlayak ramai.

DAHLIA: En. Darwisy, kenapa tak dengar penjelasan dari Cik Pramugari tadi?

DARWISY: You, shut up.

Sekali lagi aku hanya menurut.

END FLASHBACK

Itulah kali pertama aku bersua muka dengan bakal suamiku. Tidak semanis dan seindah yang disangka dan diidamkan oleh readers tetapi dia yang menjadi penyelamat kepada aku dan adik-ii aku yang aku paling sayang.

FLASHBACK

DAHLIA: Maaf Encik,, boleh tak kalau aku nak jawab panggilan dari adik aku ni kejap.

AWAK ISTERI SAYA..Where stories live. Discover now