Aisyah Dahlia tu perempuan, isteri kau yang sah, cantik. Tiada alasan untuk aku tolak dia. Aduih, niat baik inshaaAllah baik jadinya. Tiada apa yang berlaku inshaaAllah, pasti. Kau kena yakin dengan diri kau Awisy. Sekarang ni aku tak yakin yang aku boleh buat benda tu tanpa rasa kekok. Kau cuma nak biasakan dia dengan perkara intim macam tu je. Niat aku tak salah kan?
DARWISY: Jadi, dah sedia ke belum nak dengar syarat yang saya nak bagi ni?
Aku lihat Aisyah Dahlia hanya diam sambil bibir bawahnya digigit perlahan. Untuk menghilangkan gemuruh aku aturkan langkahku menuju ke katil.
DARWISY: Awak memang suka gigit bibir ye?
DAHLIA: Ha?? tu ke syaratnya?
DARWISY: Saya perhati yang awak suka gigit bibir. Kalau dekat luar awak bolehla buat macam tu sebab saya masih boleh kawal. Kalau depan saya, saya larang awak gigit bibir. Faham? Tu syarat pertama.
Entah macam mana dia boleh gigit bibir dia lagii..
DARWISY: Awak gigit bibir lagi?
DAHLIA: Maaf, maaf. Saya tak buat dah.
DARWISY: Akan datang saya tak tegur dah. Saya denda je. Ingat. So, syarat yang kedua ialah awak dilarang tidur di sofa atau tidur di lantai dan yang sama maksud dengannya. Maksud dekat sini ialah saya nak awak dan saya tidur atas katil. Lagipun, katil ni besar lebih dari cukup bagi kita berdua. Kenapa yang kena tidur berasingan? We moves to next syarat iaitu awak harus jadi bantal peluk saya. Semua syarat saya jalankan untuk kebaikan awak dan saya. DAN. Kalau awak ingkar, awak tunggu jerla denda yang awak akan dapat. Ada soalan?
DAHLIA: Aku tak fahamla, kenapa kena ada syarat semua ni? Penting ke?
Aku hanya mengangguk menunjukkan syarat itu penting dan aku tiada jawapan untuk itu.
DAHLIA: Aish... First, aku tak boleh gigit bibir, second, aku kena tidur bersama-ii dengan kau atas katil. Dan syarat kau yang terakhir ialah aku kena jadi bantal peluk kau? Tu aku tak faham? Bantal peluk macam mana tu? Kau nak aku balut diri aku dengan sarung bantal? macam tu ke? Lagi satu aku tak faham kenapa aku kena ikut syarat kau? Apa kebaikan untuk aku? aku nak win-ii situation.
DARWISY: Macam yang saya cakap syarat-ii tu membawa kebaikan tuk kita berdua. Jam dah hampir jam 1pagi dan mata saya sudah mengantuk. Saya nak tidur.
DAHLIA: I DON'T CARE. Aku taknak ikut syarat kau.
DARWISY: Kalau awak betul taknak ikut syarat saya takpe.. Itu menunjukkan awak tak kesah untuk terima denda dari saya. Awak nak buat apa ni?
DAHLIA: Aku nak tidur atas lantai.
DARWISY: Ermm xper. Awak ni kan, banyak-ii soalan awak tadi.. Awak taknak tahu ke apa denda yang awak akan dapat?
DAHLIA: Aahla, aku pun lupa. Berat sangat ke denda tu?
Soalan yang dikeluarkan Dahlia membuatkan aku tersenyum. Entah mengapa bibir bawahku dijilat berkali-ii. Bibir mungil Dahlia ku perhati dari jauh. Benar dari tadi aku fikir apa denda yang patut aku hadiahkan namun, setelah bibirnya tidak berhenti dari merungut aku terfikir apa rasanya first kiss. Kalau flying kiss tak rasa apa-ii, mungkin first kiss indah rasanya. Aku hanya memerhati tingkah laku isteriku. Menunggu agar si isteri bersedia untuk menerima hukuman. Namun, setelah lama aku berdiam tanpa membalas celoteh dia perlahan-ii aku turun katil dan berada di sebelah Dahlia. Ku lihat dia menggigit resah bibir bawahnya.
DARWISY: Awak.. dah lakukan dua kesalahan .. dan, ini denda dia..
Sengaja aku berkata dalam nada berbisik biar dia tahu dendanya amat berat. Dan tiada kompromi. Aku dekatkan bibirku dengan bibirnya. Dia seperti mengelak berundur sehingga kepalanya direbahkan ke atas lantai. Bibir bawahnya mash di gigit manja. Meminta betul perempuan ni.
YOU ARE READING
AWAK ISTERI SAYA..
Short StoryFLASHBACK DAHLIA: Ibu,, nanti kakak nak kahwin nanti ibu jangan pergi mana-ii tau. Ibu tak boleh duduk dengan orang lain. Berbual dengan orang lain pun takboleh. PUAN MARDHIAH: Kenapa pulak?? Ibu nak berbual dengan besan ibu nanti. Apa pulak kata be...