Air Mata

2.5K 6 0
                                    


Dahlia pov

Siapa yang datang riuh-ii macam tu? Aisyah dan Adrian masih belum pulang. Kakiku di atur satu persatu menuruni anak tangga. Tiada tetamu di ruang tamu atas menunjukkan tetamu itu berada di ruang tamu bawah.

Selama aku bekerja di rumah dato' dan datin jarang tetamu jauh masuk sehingga ke ruang tamu dapur. Kebanyakkan yang hadir sebelum ini adalah dari kalangan kawan-ii datin atau jemaah masjid sahaja. Mereka hanya akan duduk di ruang tamu utama.

Perasaan ingin tahu semakin membuak dengan suara gelak tawa di bahgian dapur. Eshal Shakeela mengisi ruang tamu itu. Ini seperti pakaian yang digunakan ketika terserempak di mall tengah hari tadi.

Mama, papa, Aakif dan juga Eshal bahagia ketawa di bawah. Tidak nampak pula kelibat Darwisy. Kali terakhir aku lihat Darwisy sebelum aku mandi tadi. Ketika itu Darwisy sedang menunaikan solat asar.

Sedang kakiku ingin melangkah keatas semula aku terlanggar bahu dengan suamiku. Hampir sahaja aku terjatuh namun pantas tangan Darwisy merangkul pinggangku. Jantungku berdegup laju, tabiatku yang satu itu digigit perlahan. Terdengar suara bisikan dari Darwisy membuatkan aku berdiri tegak semula.

'Sayang goda abang lagi ke? Jangan gigit lidah please..'

DATIN AMIRA: Menantu mama, kenapa tu? Hati-ii jalan nanti jatuh tangga.

DARWISY: Abang nak pergi jogging dengan Eshal. Nak ikut?

'Taknaklah saya ganggu awak dating dengan Eshal awak tuu. Lagi satu, pesan dekat dia biarlah peha dia yang gebu mulus tu simpan untuk suami dia je.' Balasku menyampah serta jelingan maut.

DAHLIA: Yer, mama. Takderlah. Abang Awisy ni usik Dahlia.

DARWISY: (Ermm jealousla tu.) Eshal.. awak pergilah tukar baju kata nak jogging. Awak ingat lagi kan jalan ke toilet dapur? Saya naik dulu tunggu awak di luar.

 Awak ingat lagi kan jalan ke toilet dapur? Saya naik dulu tunggu awak di luar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

DATIN AMIRA: Dahlia sayang, awak nak ikut Darwisy jogging sekali?

DAHLIA: Takpelah mama, memang Dahlia taknak ikut. Sebelum asar tadi Darwisy ada tanya nak ikut dia atau tak.

DATIN AMIRA: Kamu tak cemburu ke?

DAHLIA: Lebih baik Dahlia cemburukan papa sebab perhatian mama tak pernah lepas dari papa.

DATO' EMMIR: Tengok isteri siapa? Isteri papa gitu.

Tanpa disedari tiga orang itu sebenarnya perbualan itu di dengari oleh Darwisy dan jawapan yang diberikan Dahlia sedikit hampa. Namun tanpa disedari Darwisy dan yang lain kesemuanya diintip oleh Eshal.


💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘💘


ADRIAN: Assalamualaikum,, mama papa.. Eh Akif pun ada dekat luar?

DATO' EMMIR: Waalaikumsalam, kamu baru balik.. Kamu pergi mana je tadi? Maaflah, papa terpaksa suruh kamu dan Asyah keluar tadi.

AWAK ISTERI SAYA..Where stories live. Discover now