Alhamdulillah mahkotaku masih terpelihara walaupun kejadian malam itu masih lagi menghantui diri aku. Bukan aku tidak percaya dengan ketentuan yang telah ditetapkan oleh Allah namun ujian itu amat berat padaku.
InshaAllah aku akan lebih berhati-ii di masa akan datang dan akan berdua sebagai peneman aku di waktu malam.
Apa yang berlaku pada diri aku mempunyai hikmah di sebaliknya. Aku akan ambil pengajaran di sebalik yang berlaku ini.
Aku sudah mengucapkan terima kasih kepada Encik Darwisy kerana membantu aku pada malam itu.
FLASHBACK
Sentuhan yang bermain di celah kangkangku menghasilkan cecair yang tidak pasti cecair apa. Perasaan takut menguasai diri. Adakah maruah aku akan dinikmati dengan cara sebegini?Ciuman di bibirku terlepas memberiku peluang untuk bernafas.
Aku menghargai peluang yang diberikan oleh Allah pada saat itu. Aku menjerit sekuat hati aku sebagai usaha aku untuk kali yang terakhir.
Disaat itu juga aku menerima tamparan yang kuat pada pipiku. Telingaku juga menangkap jeritan yang aku kenali tetapi tidak ketahui siapa empunya diri sebelum pandangan aku kabur.
😢😢😢😢😢😢
Sedar sahaja aku sudah berada didalam bilikku. Kesan tamparan pada pipiku masih terasa kebas.
Setelah sedar kejadian rogol yang menimpa diriku membuatkanku kembali meminta pertolongan. Tetapi kali ini adik aku yang bernama Aisyah menenangkan keadaanku.
Aisyah menceritakan hal yang sebenar mengenai kejadian itu. Pada awalnya Aisyah juga terkejut kerana dia mendapat panggilan daripada Encik Darwisy melalui nombor kakaknya bahawa kakaknya hampir dirogol.
Aisyah terkejut tetapi cuba dikuatkan dirinya agar tidak terlalu melatah dengan situasi tersebut.
Beberapa minit kemudian Encik Darwisy muncul di muka hadapan pintu rumah sambil mengcempung kakaknya, Aisyah Dahlia.
Aisyah mengarahkan Encik Darwisy untuk terus meletakkan kakaknya di dalam biliknya sambil dibantu oleh adiknya yang bernama Adrian.
Kemudian Aisyah mengambil alih tugas Encik Darwisy dan adiknya Adrian untuk menggantikan pakaian Dahlia.
Aku berasa sedikit tenang apabila aku semakin redha dengan keadaan yang aku alami ini. Aku bersyukur kerana diberi peluang oleh Allah untuk lebih menjaga kehormatan ku.
Aku mengarahkan adikku yang bernama Aisyah ini agar melayan tetamu diluar terlebih dahulu iaitu Encik Darwisy dan keluarga.
Aisyah beritahu bahawa bukan sahaja Encik Darwisy yang mengetahui hal ini malahan Dato' dan Datin juga mengetahui.
Setelah selesai menjamu selera aku mengarahkan Aisyah menghidangkan air kopi untuk Dato' dan Datin di ruang tamu. Sedangkan aku membersihkan pinggan mangkuk di singki.
DAHLIA: Aisyah, kau buat apa kat sini? Pergi layan Dato' dengan Datin kat depan nanti diorang segan pulak tuan rumah duduk dapur semua.
DARWISY: Aisyah Humairah nama adik kau. Nama kau?
DAHLIA: Eh, Encik Darwisy.. Encik buat apa kat sini? Eh? Kau buat apa kat sini? Dato' dengan Datin kat ruang tamu. Dapur ni kotor nanti kau tak selesa pulak.
DARWISY: Aku tak kesahla. Nama kau apa?
DAHLIA: Aisyah Dahlia.
Jawabku sepatah membawa erti tidak mahu memanjangkan perbualan.
YOU ARE READING
AWAK ISTERI SAYA..
Short StoryFLASHBACK DAHLIA: Ibu,, nanti kakak nak kahwin nanti ibu jangan pergi mana-ii tau. Ibu tak boleh duduk dengan orang lain. Berbual dengan orang lain pun takboleh. PUAN MARDHIAH: Kenapa pulak?? Ibu nak berbual dengan besan ibu nanti. Apa pulak kata be...