#Part 1

72 3 0
                                    

"Mama,Fiya nak cupcake"kata Safiya sambil menarik tangan Puan Maria untuk memujuk ibunya.Bagi Puan Maria,Safiya yang berumur 5 tahun itu sangat comel apabila dia memujuknya begitu."Boleh sayang.Nnti mama buatkan ye..Tunggu kat ruang tamu tu."kata Puan Maria yang sedang sibuk menyiapkan makan tengah hari.

Setelah hampir dua jam menunggu,akhirnya saat yang paling Safiya nantikan telah pun tiba.Sepinggan cupcake dihidangkan oleh Puan Maria.Dari dalam keadaan duduk,dia terus bangun dan berlari ke arah meja yang ada sepinggan cupcake diatasnya.Laju Safiya mengambil sebiji cupcake lalu menikmatinya.Riak muka Safiya dilihat oleh Encik Rafi iaitu ayahnya.
Lantas Encik Rafi tergelak melihat anak kesayangannya itu.Manakan tidak,Safiya merupakan anak tunggal lelaki yang berusia 30-an itu.

"Fiya sayang,makan lah elok2.Papa dah tergelak tengok Fiya makan"kata Puan Maria menuju ke ruang tamu kerana terdengar suaminya terdengar suaminya suaminya ketawa.Lalu Encik Rafi datang ke arah Safiya dan mencubit pipi anak kesayangannya itu."Comel lah anak papa ni.Papa pun nak rasa la cupcake mama ni. Mana tahu muka papa pun jadi comel macam Fiya "katanya sambil mengambil sebiji cupcake.Selepas merasa secubit,Encik Rafi mengajuk muka Fiya yang seperti merasa nikmat tadi."Mmm..sedapnya."kata Encik Rafi sambil diketawakan oleh Safiya.Puan Maria hanya tersenyum melihat telatah anak dan suaminya yang sangat comel itu.Dalam masa yang sama,terselit rasa sedih di hatinya....

Cupcake strawberi untuk si diaWhere stories live. Discover now