#Part 10

26 2 0
                                    

"Mama beli apa tadi?Macam banyak je??"tanya Safiya apabila melihat beberapa beg kertas dijinjing oleh ibunya..

"Ohh...tadi ada diskaun thirty persent.Tu yang beli tu.."Safiya mengangguk tanda faham.

Tengah2 berjalan,tiba2..

"Assalammualaikum Safiya.."

"Waalaikumsalam,abang."Safiya menjawab salam sambil buat muka menyampah.

"Ni sape ni?Fiya tak kenalkan kat mama pun.."Puan Maria berasa pelik.

"Ni abang angkat Fiya kat uni.Nama dia Hamizan poyo.."Safiya membuat muka menyampah lagi.

"Memang nama awak ni Hamizan poyo ke?"Hamizan menggeleng sambil senyum kelat.

"Nama saya Hamizan je.Maaflah ganggu cuti aunty ngan Safiya.Aunty,boleh saya nak cakap ngan Safiya jap?"Puan Maria mengangguk tanda membenarkan.

Safiya pergi ke arah Hamizan dengan wajah tidak rela..

"Nak apa,abang?"Safiya membuat muka acuh tak acuh sahaja.

"Puan J suruh aku ajar kau waktu cuti ni.So,esok kau kena datang Starbucks kul 10.Belajar ni start kul 10-12 tgh hari.Lambat,ketuk ketampi 20 kali dpn khalayak ramai.."Safiya menunjukkan wajah tidak puas hati.

"Aku baru nak spendtime ngan mak aku.Tahu2 je esok ade class?Malasnya.."Safiya acuh tak acuh.

"Takde mls,mls."

"Tak nak la.Malas.Cuti hari minggu pun ade class.Malas kau.Batalkan je la niat kau nak buat class tu."Hamizan mendekatkan mulutnya di telinga Safiya..

"Kau tak dtg esok,aku dtg rumah kau and then dukung kau naik kereta aku..Nak?"muka Safiya berubah terkejut..

"Yela,yela..nnti aku dtg..Bai aku gi dulu.."Safiya berlari ke arah tempat terletaknya ibunya..
***********************************
"Encik nak pesan apa?"

"Mango juice."

"Makan?"

"Kalau org yang saya tunggu dah sampai,baru saya pesan makanan.Thank you.."
     
Beberapa minit kemudian...

"Assalammualaikum.Boleh saya duduk?"kata seorang wanita.

"Waalaikumsalam.Silakan..."

"So,apa yang awak nak bincangkan sampai panggil saya kat sini,encik"kata wanita itu lagi.

"Tak yah nak berencik-encik sgt la..Panggil saya Amir je..And you?"

"Saya Humaira.Panggil Maira je.So,sbb apa awak nak jumpa saya?"

"Saya tahu awak ex-gf Hamizan.Ex awak ada buat salah ngan saya.So,saya nak awak tlg saya utk balas dendam kat dia..."

"Apa yang dia buat kat awak sampai nak balas dendam?"

"Nnti saya bagitahu.Awak nak tolong ke tak nak?"

"Boleh je..apa yang awak nak suruh saya buat??"
***********************************
Di Starbucks....

"Wei..dah siap belum keje yang aku suruh tu.."Safiya menggeleng.

"Lambatnya buat keje.Kalau suruh pikat orang,cepat je.."Safiya membuat wajah tidak puas hati.

"Boleh tak kau jaga mulut?Mmg mulut tu kena sumbat cili baru taubat ke apa?"Hamizan tersenyum sinis.

"Kau ni comel lah.."

"Apa dia?"

"Tak...aku kata kucing tu comel.."kata Hamizan sambil menunjukkan seekor kucing."Nasib baik tak kantoi..Kau ni pun.."kata hati Hamizan.

"Dah la,aku dah siap dah apa yg kau suruh.Aku balik lu.."Safiya menolak kerusi yang didudukinya tadi.Tiba2 Hamizan menarik tangannya.Safiya terjatuh lalu disambut oleh Hamizan.

Bermulalah sesi 'bertentang mata'..
"Hmm..aku dah lambat ni..aku gi dulu.Assalammualaikum"kata Safiya sambil membetulkan posisi berdirinya.Dan berlalu pergi.

Bersambung...😄









Cupcake strawberi untuk si diaWhere stories live. Discover now