Flashback....
Ketika pertemuan antara Safiya dan Hamizan kerana belajar...
"Dah siap ke keje tu?""Kau ni asyik mem...bebel je.Boleh tak kau senyap selama 5 minit??"Safiya rasa tidak puas hati kerana sikap Hamizan yang tak berhenti cakap.
"Boleh..lepas 5 minit aku nak cakap banyak2.Klau aku mmpu berjayakan cabaran ni,kau jgn halang satu benda pun apa yang aku cakap.Deal??"Safiya hanya mengangguk setuju.
5 minit kemudian...
"Dah lima minit.Boleh aku mulakan?"Safiya mengangguk lagi.
"Aku nak jujur ngan kau.."
"Lambat la kau ni.Mengantuk aku tunggu..Cepat sikit"Safiya sudah mula menguap.
"Sebenarnya...aku..."
"Aku apa??Lambat lah kau ni..."
"Aku suka kat kau...Dah lama jugak aku pendam cuma aku takut nak bagitahu kau.Takut kau tolak aku camtu je"
"Hmm...aku tak tahu nak cakap apa.."jujur Safiya berasa sgt terkejut.Rasa macam nak gugur jantung kerana tidak pernah menyangka bahawa lelaki sekacak Hamizan,akan jujur dgn perasaannya.
"Kau...suka aku tak?Kalau tak,takpe.Kita jadi kawan pun dah cukup baik..."first time Hamizan berkata lembut dgn wanita.Sebelum ni,punya lah kasar.
"Aku..."
"Kau...?"
"Aku pun minat kat kau."
***********************************
Habis flashback..."Saya minta maaf sbb baru skrg saya cerita kat awak..."Amir tidak mampu berkata apa2.Dia hanya mendengar apa yang isterinya itu bercerita.
"Saya minta maaf,Amir."kelihatan Amir sedang termenung memikirkan seseuatu.
Amir mengambil tangan isterinya lalu menciumnya."Saya faham cerita awak tu.Nnti saya fikirkan ye."Amir pergi begitu saja.Safiya berasa serba salah.
"Safiya,kenapa lah kau ckp camtu kat suami kau?Dah la baru kawin.Ishh...jahatlah dia ni.."bisik hati Safiya yang sedang marah akan tindakan dirinya.
Setahun selepas itu...
"Saya akan tunaikan permintaan awak,Safiya.Apapun saya nak awak tahu,saya sayang awak sgt2.Macam mana saya sayangkan diri saya,macam tu jugak lah saya sayangkan awak..."Amir tidak dapat menahan airmatanya dari keluar.Akhirnya ia menitis juga.
"Saya pun sayangkan awak.Nnti saya bagi cupcake strawberi ye."Amir tersenyum.
"Okey,sayang...I love you.."
"I love you too..."
Selepas beberapa jam...tiba-tiba...Uwek...uwek...uwek...
"Alhamdulillah,Encik Amir.Encik mendapat anak lelaki."Amir menadah tangan tanda bersyukur.Dia pun memasuki wad Safiya atas kebenaran doktor.
Amir datang ke arah isterinya dan mencium dahinya."Alhamdulillah.Awak dan baby selamat."Safiya mengalirkan air matanya.
Amir mengambil baby dan azan ditelinganya.Ketika itu airmata Safiya mengalir dengan deras.
"Awak..."
"Ye saya..."
"Saya rindu abang Hamizan."
Amir mendekati isterinya dan mengusap rambut isterinya itu.
"Saya pun rindu dia,awak.Banyak jasa dia kat saya ngan awak.Dulu,saya benci sgt kat dia sbb dia rampas awak dari saya.Skrg,baru saya tahu yang dia sebenarnya org baik.Dia sanggup gadaikan nyawa dia semata-mata tak nak tengok awak mati.Dia baik sgt sbb dermakan hati dia untuk awak."Safiya menangis teesak-esak.
"Saya rindu dia sangat.Saya dapat rasa hati dia dalam diri saya.Saya hanya mampu berdoa supaya dia tenang dekat sana.Awak nak tahu tahu tak,dulu saya ada bagi dia cupcake strawberi..Dia puji cupcake tu walaupun dalam bahasa kasar.Sejak tu saya mula minat kat dia.Sebenarnya,saya dah kenal dia sejak bangku sekolah lagi.Tiap2 hari,saya letak cupcake tu bawah meja dia.Skrg ia hanya memori yang paling indah dalam hidup saya.Cupcake strawberi untuk si dia..."Safiya tersenyum.
Tamat...😊
YOU ARE READING
Cupcake strawberi untuk si dia
RandomPutri Safiya seorang gadis yang sangat periang dan manja dengan ibunya.Hidupnya berubah apabila bertemu dengan seorang pelajar hot universiti,Hamizan yang sering mencari gaduh dengannya. Kalau nak tahu lebih lanjut,bacalah hingga habis...