"Fiya,kau bawak cupcake tak?"Safiya menggeleng.
"Maaf lah Dya..Aku lupa nak mintak mama aku bawak kan.."Safiya memohon maaf.
"Fiya,tu bukan abang angkat kau ke?"Dya memanggil Safiya utk melihat.
"Peduli apa aku ngan dia tu.."Safiya malas ingin ambil tahu tntg abang angkatnya itu.
"Kau kan kena belajar ngan dia sampai habis periksa ni..Kau lupa ke?"Dya mengingatkan.
"Ooo..ye la aku lupa..Jom teman aku.Nampak macam dia tengah sibuk."Safiya menarik tangan Dya menuju ke satu pondok.
Sesampainya di situ...
"Assalamualaikum.."Dya memberi salam kepada penghuni pondok.
"Waalaikumsalam.Safiya,ade apa datang sini?"Fairus bertanya.
"Hari ni saya kena sambung belajar ngan dia tu.."
"Ohh..Mizan,ni adik angkat kau datang.."Hamizan yang tadi menundukkan muka segera mengangkat.
"Hmm..Safiya,ni saya nak kenalkan.Ni Humaira.Ex girlfriend Hamizan."Firdaus memperkenalkan.
"Hai,Saya Safiya.Ni kawan saya Dyana.Panggil Dya je."Safiya berjabat tangan Humaira.
"Ohh..Nice to meet you.I'm Humaira.Panggil Maira je."Humaira tersenyum manis.
"Safiya,jom kita pegi belajar.Lagi cepat mula,lagi cepat habis.."Hamizan menarik tangan Safiya diikuti oleh Dya.
Sesampainya di pondok..
"Suka hati kau je tarik tangan aku.."Hamizan buat tidak tahu sahaja lalu melabuhkan punggungnya di atas kerusi di bawah pondok.
"Kau ni banyak bunyi la...Nak belajar ke tak nak?"Hamizan marah sambil mengeluarkan buku dari dalam begnya.
"Fiya,aku masuk kelas dulu ehh..nnti Puan J marah aku pulak.Kau takpe la ade abang angkat.."Dya memberi senyuman mengusik.
Hamizan tersenyum sinis.Safiya pula memandang Dya dengan pandangan tajam.Dya pula bergegas ke kelas.
"Cepat lah..Lama betul nak tunggu kau ni.Nak tunggu duduk,keluarkan buku pun sampai sejam..."Safiya menunjukkan wajah tidak puas hati.
"Kau tu,nak tunggu duduk,habis cakap ngan gf pun makan masa satu hari.."skrg,giliran Hamizan pula menunjukkan muka tidak puas hati.
Dari dalam keadaan duduk,kini Hamizan bangun lalu perlahan-lahan mendekati Safiya.Lalu membisik di telinga Safiya..
"Dia ex aku.Kau bakal isteri aku.."wajah Safiya berubah.
Hamizan tersenyum melihat wajah Safiya."Kau ni cantik.Satu hari nnti,kau akan jadi milik aku.Aku janji Putri Safiya.."bisik hati Hamizan.
***********************************
"Mama,I miss you..."dari luar Safiya menjerit memanggil ibunya.Manakan tidak,sudah 2 minggu tidak berjumpa."I miss you too,sayang.Anak mama apa kabar?Sihat?"Safiya mengangguk.
"Nak cupcake?"
"Of course yes..I miss your cupcake, mama.Cupcake mama la yang paling sedap dalam dunia ni.."Puan Maria senyum gembira.Ada orang puji,takkan tak gembira..
"Ma,lepas ni mama nak buat apa..Jom spend time sesame.."Safiya memujuk sambil membuat muka comel.
"Of course yes..Everything to you,sayang."Safiya melompat gembira.
***********************************
"Fiya,stop dkt Cool Blog jap..Mama nak beli ice blended.."Safiya menunjukkan tanda ok.."Fiya gi Baskin Robbins jap..Apa2 Fiya kat sana tau.."Puan Maria kelipkan mata.
Di Baskin Robbins....
Safiya mengambil bekas utk letakkan aiskrimnya..Tiba-tiba dia terlanggar seorang lelaki..
"Maafkan saya,encik.Saya tak sengaja.."Safiya mengeluarkan sapu tangannya dan mengelap kesan aiskrim di baju lelaki itu.
"Ehh...takpe,takpe.Saya boleh lap sendiri."lelaki itu menjauhkan dirinya dari Safiya dan berlalu pergi.
"Amir?"
Bersambung...😀
YOU ARE READING
Cupcake strawberi untuk si dia
RandomPutri Safiya seorang gadis yang sangat periang dan manja dengan ibunya.Hidupnya berubah apabila bertemu dengan seorang pelajar hot universiti,Hamizan yang sering mencari gaduh dengannya. Kalau nak tahu lebih lanjut,bacalah hingga habis...